سه نکته کلیدی برای مقاوم سازی موفق

برای کسب اطلاعات بیشتر به استانداردهای BSI PAS 2030 (نصب، راه اندازی و تحویل بهسازی) و PAS 2035 (بهسازی مسکن از جمله نحوه ارزیابی برای مقاوم سازی، شناسایی گزینه های بهبود، طراحی و مشخص کردن EEMها و نظارت بر پروژه ها) مراجعه کنید. اینها همچنین طیف گسترده ای از EEMها را برای بهبود عایق پارچه و هوابندی پوشش می دهند. به علاوه سیستم های گرمایش و سرمایش با کنترل های هوشمند، از جمله فناوری های کربن کم یا صفر.

دسته بندی

رها کردن این ناحیه بدون عایق می تواند وسوسه انگیز باشد، اما نه تنها باعث خروج گرما می شود، بلکه خطر تشکیل تراکم را نیز به دلیل اختلاف دما افزایش می دهد. بنابراین بهتر است حداقل یک لایه نازک از عایق در اطراف خود افشان اضافه شود. در حالی که این امر اتلاف حرارت را به طور کامل متوقف نمی کند، سرعت آن را کاهش می دهد و خطر متراکم شدن رطوبت در سطوح خنک تر را کاهش می دهد.

عمده

تعویض بیش از 30 درصد از کل پنجره ها یا درهای موجود

جزئی

عایق دیوار حفره ای به هر دیوار خارجی

عمده

بسیاری از خانه‌های موجود به جای تهویه هدفمند، از طریق نفوذ هوا تهویه می‌شوند و این به آنها کمک می‌کند از تراکم دور بمانند. اما EEM ها می توانند نفوذ را کاهش دهند و باعث شوند که خانه تهویه کمتری داشته باشد. بخش F جدید مقررات ساختمان اکنون نیاز به ارزیابی دارد تا اطمینان حاصل شود که کار مقاوم سازی تهویه را کمتر از حد قابل قبول کاهش نمی دهد.

برداشتن دودکش یا آب بندی روی دودکش به صورت خارجی یا داخلی

آب بندی نفوذ از طریق دیوارها، کف، سقف یا سقف

جزئی

دسته بندی

عایق خارجی یا داخلی بیش از 50 درصد سطح دیوار خارجی

تعویض تا 30 درصد از کل پنجره ها یا درهای موجود

دسته بندی

دسته بندی

جزئی

تعویض درب و پنجره

عایق دیوار

عایق خارجی یا داخلی کمتر از 50 درصد سطح دیوار خارجی

معیارهای بهره وری انرژی (EEM)

آب بندی و/یا عایق بندی یک طبقه همکف معلق

تبدیل شیروانی یا کار برای تغییر انبار سرد (عایق در سطح سقف) به انبار گرم (عایق در سطح سقف)

عایق سقف، از جمله آب بندی لبه ها در اتصالات و نفوذ

جزئی

جزئی


جف ویلکینسون مدیر عامل بازرسان تایید شده مشاوران ساختمانی ویلکینسون است. www.thebuildinginspector.org



منبع

ضد نفوذ آب (به غیر از دهانه ها)

معماران اکنون باید این را به عنوان بخشی از برنامه کنترل ساختمان نشان دهند و می توانند از روش ساده نشان داده شده در جدول زیر استفاده کنند. معمار باید تمام اقدامات بازده انرژی را که پیشنهاد شده است بنویسد. علاوه بر این، آنها همچنین باید اقداماتی را در نظر بگیرند که تهویه را کاهش می دهد – مانند برداشتن دودکش. هر کدام از اینها به عنوان اصلی یا فرعی طبقه بندی می شوند و بسته به تعداد هر کدام، ممکن است نیاز به نصب تهویه طبیعی یا حتی مکانیکی اضافی برای جبران اثرات داشته باشید.

عایق سقف

عمده

خانه‌های سنتی برای «تنفس» طراحی شده‌اند، در حالی که بسیاری از محصولات کنونی مورد استفاده در مقاوم‌سازی غیرقابل نفوذ هستند. به عنوان مثال، برخی از محصولات عایق دیوار خارجی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که رطوبت را از ساختمان دور نگه دارند، اما می‌توانند پیامدهای پیش‌بینی‌ناپذیری از به دام انداختن رطوبت ایجاد شده در داخل ساختمان در داخل دیوارهای جامد آن داشته باشند، به این معنی که رطوبت می‌تواند ایجاد شود.

تعویض دریچه زیر شیروانی با واحد مهر و موم شده یا عایق

بر خلاف تصور، در برخی موارد داشتن عایق کمتر و درست کردن پل سرد نه تنها می تواند خطر تراکم را کاهش دهد، بلکه در واقع منجر به تلفات حرارتی کمتری نسبت به داشتن عایق ضخیم و پل های سرد ضعیف می شود. پل های سرد را نمی توان به طور کامل حذف کرد، اما زمان و هزینه صرف شده برای جزئیات دقیق این مناطق در مقایسه با برخورد با تراکم مقرون به صرفه است.

مواد

جزئی

عمده

در نهایت این آگاهی وجود دارد که ما باید با عملکرد انرژی موجودی ساختمان خود مقابله کنیم و مقاوم سازی اقدامات بهره وری انرژی (EEMs) یک کمیسیون رایج برای معماران است. تمرکز اغلب بر روی بهبود U-value دیوارها و سقف‌های موجود و جایگزینی درها و پنجره‌ها است. همه بسیار مثبت هستند اما چنین طرح هایی با تعدادی چالش روبرو هستند. هنگام مقاوم‌سازی ساختمان‌های ساخت و ساز سنتی، سه ملاحظات کلیدی برای اطمینان از موفقیت و اجتناب از مشکلات کلاسیک وجود دارد: پل سرد، مصالح و تهویه. این‌ها بسیار به هم مرتبط هستند و حتی بهترین نیت‌ها نیز ممکن است با مشکلاتی همراه شوند.

پل های سرد

بنابراین مواد مشخص شده باید به دقت متناسب با بافت هر ساختمان تنظیم شوند. در ساختمان های قدیمی، این ممکن است به معنای انتخاب الیاف چوب یا محصولات مبتنی بر کنف به عنوان جایگزینی برای عایق های فوم باشد. با این حال، سرمایه گذاری روی الیاف چوب و سپس پوشاندن آن با مواد نامناسب مانند رندر معمولی ماسه و سیمان، فایده ای ندارد. رندر آهکی یک گزینه قابل تنفس است که می تواند برای این نوع پروژه عایق دیوار خارجی مناسب باشد. به یاد داشته باشید: هر لایه اضافه شده باید مکمل لایه های دیگر باشد. همچنین انجام تجزیه و تحلیل خطر تراکم برای اطمینان از عدم وجود خطر تراکم بینابینی در تجمع بسیار مهم است.

تهویه

جزئی

پل سرد زمانی ایجاد می شود که ماده ای در ساختار ساختمان گرما را با سرعت قابل توجهی بالاتر از مواد اطراف آن انتقال دهد. یک مثال معمولی نمای داخلی پنجره ها و درها است که به دلیل عمق قاب، ضخامت دیوار را نمی توان به راحتی افزایش داد.