شاخه های سبز بهبودی؟ پیش بینی های جدید رشد ساخت و ساز را پیش بینی می کند

ردیاب صنعت گلنیگان می‌گوید که چشم‌انداز روشن‌تر می‌تواند شاهد افزایش تعداد طرح‌های شروع شده در سایت به میزان ۳ درصد در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ باشد و با رشد بیشتر اقتصاد در سال ۲۰۲۵، رشد ۷ درصدی در سال آینده را پیش‌بینی می‌کند. 6 درصد در سال 2026.

کارشناسان اطلاعاتی سازمان انتظار دارند طرح‌های محل کار یکی از بزرگترین بخش‌های رشد باشد – به‌ویژه نوسازی و مقاوم‌سازی موجودی موجود برای پاسخگویی به تقاضا برای «فضای اداری سبز ممتاز».

گلنیگان گفت که این کار ممکن است در سال آینده 12 درصد و در سال 2026 تا 4 درصد افزایش یابد.

پس از انتخابات عمومی (4 ژوئیه) و بررسی هزینه های بعدی، تحلیلگران آن همچنین پیش بینی می کنند که کار بخش دولتی در نیمه دوم سال 2025 بازگردد.

آلن ویلن، مدیر اقتصادی گلنیگان گفت که در حالی که صنعت ساخت‌وساز همچنان تحت تاثیر بادهای معکوس قابل توجهی قرار می‌گیرد، اما نشانه‌هایی از رشد در چندین حوزه کلیدی، به‌ویژه در بخش خصوصی وجود دارد که نشان‌دهنده بهبود تدریجی از اواسط است. -2024′.

ویلن گفت: بخش اداری در سال 2023 با توقف رشد و افزایش شدید نرخ‌های بهره، با کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران و ارزش املاک تجاری و تأثیر بر شروع پروژه، با بادهای معکوس اقتصادی مواجه شد.

علاوه بر این، کاهش سرعت در بازار کار، با افزایش بیکاری و کاهش نرخ مشاغل خالی، تقاضا برای فضای اداری جدید را بیشتر تحت فشار قرار داد.

“در حالی که نیاز کلی به فضای اداری به سطوح قبل از همه گیری نمی رسد، افزایش کار هیبریدی باعث افزایش تقاضا برای فضاهای کاری مدرن و مشترک از طریق بازسازی و پروژه های مناسب می شود.”

مقررات بهره وری انرژی آتی کار مقاوم سازی قابل توجهی را ایجاد خواهد کرد

وی ادامه داد: شرکت‌ها نیز به طور فزاینده‌ای فضای موجود خود را اجاره می‌دهند و فرصت‌های نوسازی بیشتری را ایجاد می‌کنند. در جاهای دیگر، مقررات بهره وری انرژی آینده فرصت های قابل توجهی را برای نوسازی و بهسازی ایجاد خواهد کرد.

در همین حال، آخرین خبر خوش‌بینی معماران RIBA، تصویر بهتری را برای فعالیت‌ها، به‌ویژه استودیوهای کوچک‌تر نشان می‌دهد، که گزارش داده‌اند که انتظار دارند حجم کاری‌شان برای اولین بار در بیش از یک سال افزایش یابد.

بر اساس نظرسنجی RIBA Future Trends در ماه می، 27 درصد از تمام فعالیت‌ها – بزرگ و کوچک – پیش‌بینی کردند که حجم کاری آنها طی سه ماه آینده افزایش خواهد یافت. این در مقایسه با 22 درصدی است که انتظار داشتند کاهش داشته باشند و 51 درصد که پیش‌بینی می‌کردند ثابت بمانند.

این موسسه گفت که شمال بیشترین بازگشت به خوش بینی را داشته است، اما “هیچ منطقه ای چشم انداز منفی گزارش نکرده است”.

آدریان مالسون، رئیس تحقیقات و تحلیل اقتصادی RIBA گفت: چشم انداز این حرفه همچنان در حال بهبود است. دورنمای طولانی مدتی که از اواسط سال 2023 تا اوایل سال 2024 ادامه داشت، به طور فزاینده ای از ما عقب تر به نظر می رسد.

مالسون پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه گلنیگان برای کار اداری را تکرار کرد و گفت که «چشم‌انداز مثبتی که در بخش تجاری دیده می‌شود (مورد استقبال قرار گرفت»، اما افزود که «ضعف تداوم بخش مسکن همچنان یک نگرانی است».

وی ادامه داد: «تفسیر از رویه‌ها در این ماه حاکی از بهبود بازار برای برخی است، اما در کل تصویری متفاوت دارد.

جریان نقدی موضوعی است که پروژه ها به کندی پیش می روند یا مشتریان دیر پرداخت می کنند

«روش‌ها همچنان چالش‌های مختلف را برای این حرفه توصیف می‌کنند، از جمله تأخیر در برنامه‌ریزی، فشار کاهشی هزینه‌ها، و عدم تمایل مشتریان و توسعه‌دهندگان به تعهد به پروژه‌ها. جریان نقدینگی به طور فزاینده ای یک مسئله است زیرا پروژه ها به کندی پیشرفت می کنند یا مشتریان دیر پرداخت می کنند.

“با این وجود، برخی از روش ها افزایش یافته را گزارش می دهند که به آرامی اعتماد به بخش داخلی را باز می گرداند و به صورت محلی، سرعت پیشرفت برنامه ریزی برنامه ریزی را بهبود می بخشد.”

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا