شهردار لندن در مورد آب و هوا صحبت می کند. حیف که پیاده روی نمی کند

در هفته گذشته اختلافات زیادی بین «تعهد چدنی» نخست وزیر جدید لیز تراس برای تحویل Net Zero 2050 و تلاش او برای استخراج آخرین قطره هیدروکربن در دریای شمال وجود داشت که به سرعت در حال گسترش بود. بهانه مشکوک “بحران انرژی”.

در زمان خان، GLA همچنین حفاظت از کمربند سبز را برای جلوگیری از گسترش شهری و محدود کردن وسایل نقلیه آلاینده، با برنامه‌هایی برای توسعه منطقه بسیار کم آلاینده در سال 2023 افزایش داده است.

اگر خان سابقه زیست محیطی مشکوک داشته باشد، هیچ کس نمی تواند او را متهم به دستپاچگی در روابط عمومی کند. او به ندرت فرصتی را برای اظهار نظر درباره تهدیدات تغییرات آب و هوایی از طریق حساب‌های مختلف توییتر خود از دست داده است، در حالی که تجربه خودش از آسم بزرگسالان الهام‌بخش کتاب جدیدی است: نفس کشیدن، “راهنمای گرم و عملی برای مقابله با وضعیت اضطراری آب و هوا”.

از چراغ سبز او برای تخریب و بازسازی فروشگاه شاخص خیابان آکسفورد توسط مارکس اند اسپنسر استفاده کنید. اگر این پروژه Pilbrow & Partners توسط مایکل گوو، وزیر مسکن سابق فراخوان داده نمی شد، شهرداری با خوشحالی شاهد تخریب ساختمان بسیار دوست داشتنی و جایگزینی ساختار جدیدی با هزینه اولیه تقریباً 40000 تن کربن بود. .

و این هیچ ناهنجاری نبود. تنها چند روز پیش، جانشین Gove، گرگ کلارک، نیز احساس کرد که مجبور شد پروژه عظیم دیگری را که بر اساس تخریب پیش بینی شده بود و توسط تالار شهر دست به دست می شد، فراخواند: «Southbank Stack» پیشنهادی معماران را بسازید. دستورالعمل جدید طرح لندن درباره ارزیابی‌های کربن کل چرخه حیات، که به صراحت بیان می‌کند که «حفظ سازه‌های ساخته‌شده موجود برای استفاده مجدد و مقاوم‌سازی، به طور جزئی یا کلی، باید قبل از در نظر گرفتن تخریب قابل توجه اولویت‌بندی شود».

خان همچنین یکی از اولین سیاستمداران ارشد بریتانیایی بود که وضعیت اضطراری آب و هوایی را اعلام کرد و اکنون ریاست گروه بین المللی C40 شهرهای متعهد به پایداری محیط زیست را بر عهده دارد. بنابراین منطقی است که فرض کنیم او اهمیت اقدام اقلیمی را نسبت به کلمات آب و هوایی درک می کند.

من همیشه این احساس را نداشتم. به عنوان یک کارمند ارشد گروه کارگر، شبی که او برای اولین بار در سال 2016 انتخاب شد، در تالار شهر بودم و از استقبال از شهریاری که قاطعانه در مانیفست خود گفته بود که «بررسی‌های زیست‌محیطی صرفاً یک نگرانی جانبی نیست که باید سنجیده شود، خوشحال شدم. علیه منافع اقتصادی و اجتماعی».





منبع

اینها دستاوردهای عملی است که شهردار می تواند به آن افتخار کند. اما، در بسیاری از موارد در طول شش سال گذشته، صادق خان تماس‌های بزرگ زیست‌محیطی را اشتباه گرفته است.

در حالی که حوزه توییتر این را تغییری عمیق در سیاست ما می‌دید، ناظران شهرداری لندن مانند من فوراً آن را به‌عنوان نمونه کتاب درسی از نوع ناهماهنگی شناختی محیطی که ما از دولت صادق خان انتظار داریم، تشخیص دادند.

این امر در اولین روزهای اولین دولت او در تصویب گسترش فرودگاه شهر، تضمین افزایش 40 درصدی پروازها، نشان داده شد. در حالی که خان به این تصمیم دست زد، مطمئناً مداخله بسیار کمی بود و احتمالاً خیلی دیر ثابت می شد.

جان برک رهبر تغییرات اقلیمی و کربن زدایی در شورای شهر گلاستر و یکی از اعضای سابق کابینه کارگری در منطقه هاکنی لندن است. او در مورد انرژی، زباله، حمل و نقل و قلمرو عمومی در @jonburkeUK توییت می کند

متأسفانه، شکاف بین لفاظی و اقدام شهردار لندن به هیچ وجه محدود به برنامه ریزی و توسعه نیست. تصمیمات حمل و نقل او حاکی از الگوی بزرگتر «آنطور که من می گویم را انجام دهید، نه آنطور که من انجام می دهم» را نشان می دهد.

اما مسلماً بارزترین نمونه از ریاکاری زیست‌محیطی صادق خان، روشی است که او به زور از تونل سیلورتاون عبور کرده است، علی‌رغم مخالفت سرسخت گروه‌های مبارزاتی، بخش‌های همسایه و نمایندگان مجلس، و حتی از درون حزب کارگر لندن. این شانس 2.5 میلیارد پوندی نه تنها 153000 تن CO2 مجسم شده در ساخت و ساز تولید می کند، بلکه منجر به تخمینی 30000 سفر ماشین اضافی در روز در جاده های همسایه می شود و منجر به افزایش 0.4 درصدی در انتشار کلی حمل و نقل GLA می شود که به شدت از آب و هوا فاصله دارد. ششمین بودجه کربن کمیته تغییر.

سپس هزینه های انسانی تونل وجود دارد. با القای عمدی تقاضا برای سفرهای بیشتر با وسایل نقلیه موتوری از طریق برخی از محروم‌ترین و نامتناسب‌ترین محله‌های قومی اقلیت در لندن، ممکن است یکی از پروژه‌های قهقرایی از نظر زیست‌محیطی و اجتماعی در تاریخ حمل‌ونقل لندن باشد.

قطعا حمایت مستمر شهردار از ویل نورمن موفقیت آمیز بوده است. کمیسر مشتاق پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری لندن بیش از 270 کیلومتر مسیر دوچرخه را در پایتخت ارائه کرده و از 100 محله کم تردد و 500 خیابان مدرسه حمایت مالی و عمومی ارائه کرده است، از جمله رکورد تعداد هر دو در بریتانیا، که من به عنوان عضو کابینه آن را در هاکنی تحویل دادم. برای حمل و نقل

شکی نیست که صادق یک سیاستمدار زیرک و جاه طلب است و او به خوبی می داند که مردم نگران به طور فزاینده ای محیط را در نیت های رای خود قرار می دهند. اما مهم نیست که کتاب جدید او چقدر “گرم” باشد، میراث واقعی او در خیابان های لندن، در ریه ساکنان آن و در آینده برای فرزندان ما نوشته خواهد شد.