شورای برادفورد مرکز خرید 46 ساله بروتالیست را تخریب می کند


این ساختمان عظیم که توسط John Brunton & Partners طراحی شده است، در سال 1976 افتتاح شد و به آن “مرکز خرید عصر فضا” برادفورد لقب گرفت. یکی از مجموعه ای از مراکز خرید آرندیل به سبک آمریکایی، بلوک بتنی عظیم به طور بحث برانگیز جایگزین ویکتوریایی محبوب شهر شد. بازار کرک گیت (1872) توسط لاک وود و ماوسون.

اکنون شورای شهر این مرکز را به مبلغ 15.5 میلیون پوند خریداری کرده و با قراردادی موافقت کرده است که Primark – بزرگترین فروشگاه باقیمانده Kirkgate – به مرکز خرید برادفورد برادوی که در سال 2015 افتتاح شد، منتقل شود.

این ابتکار به این مقام اجازه می دهد تا اندازه برنامه پیشنهادی دهکده شهر خود را دو برابر کند، که امیدوار است فضاهای عمومی بهتر و 1000 خانه جدید در یک “شهری پایدار در سطح جهانی” در 5 هکتار از زمین مرکز شهر ایجاد کند.

پس از مسطح شدن، سایت Kirkgate Center به قطعه دیگری که به زودی پاکسازی خواهد شد در شمال پیوند خواهد داشت: مجموعه بازار فعلی Oastler Center، که همچنین با افتتاح بازار خیابان دارلی شهر با طراحی Greig & Stephenson در سال آینده تخریب خواهد شد.

علاوه بر این، شورا قرار است پارکینگ چندطبقه NCP در هال اینگز را برای ایجاد یک “دروازه” به Interchange برادفورد، پایین بکشد. شورای شهر آن ساختمان را در سال 2017 به قیمت 4.15 میلیون پوند خرید. تخریب در نوامبر آغاز می شود.

پارکینگ هال اینگز، برادفورد

منبع:Alastair Wallace/Shutterstock

به گفته شورا، مرکز کرک گیت “به سرعت پیر شده و تعداد مغازه ها کاهش یافته است”.

سوزان هینچکلیف، رهبر شورای برادفورد گفت: «ما در حال حرکت به سوی دنیای بسیار متفاوت پس از همه‌گیری هستیم.

مقامات محلی خوب در بالا و پایین کشور از دارایی ها و منابع خود برای شکل دادن به اقتصاد محلی خود استفاده می کنند تا آنها را در آینده با نشاط و پایدار بسازند. این همان کاری است که ما در اینجا در برادفورد انجام می دهیم تا در این سایت لنگر اصلی شرکت کنیم.

الکس راس شاو، دارنده نمونه کار شورای بازسازی و برنامه ریزی افزود: با مراکز کرک گیت و اوستلر به عنوان دو سایت اصلی توسعه مجدد در همان منطقه، فرصت بزرگی برای تغییر شکل مرکز شهر با مسکن جدید، فضاهای عمومی و تجاری پایدار و با کیفیت است. تحولات.’

او به AJ گفت که شورا به زودی به شریک توسعه از نظر برنامه‌های آینده برای طرح کرک‌گیت می‌رود.

استخراج از وب سایت Jones the Planner (2015)

در حالی که تخریب ایستگاه های خوب برادفورد کاری بود که برای آن انجام شد، تخریب بازار کرک گیت، سالن بازار شیشه ای و آهنی اولیه توسط معماران همه جا حاضر شهر، Lockwood & Mawson، زخمی بود که به خودی خود وارد شد و هرگز برای افراد مسن ترمیم نخواهد شد. بردفوردی ها

مرکز خرید کرک گیت که جایگزین آن شد توسط جان برانتون و شرکای طراحی شده بود که همچنین مسئول Highpoint بود، اما در حالی که این مرکز خرید در سال 1975 بسیار مأیوس کننده است و تأثیری مرگبار بر خیابان ها دارد.





منبع