شورای RIBA یکی از اعضای شورا را برکنار کرد

در بیانیه ای از RIBA آمده است: «رفتار کر رابرتسون برکناری وی را به عنوان یکی از اعضای شورا توجیه کرد» و اشاره کرد که این پیشنهاد با «رای اکثریت» و با 22 از 30 عضو شورا به تصویب رسیده است.

این موسسه افزود که در حال حاضر در حال دعوت از نامزدها برای کرسی خالی RIBA Scotland South است که رابرتسون در اختیار داشت.

مونکن بک، که بنیانگذار Munkenbeck + Partners و همچنین یکی از اعضای شورای RIBA است، به AJ گفت: “کر در زمانی که من او را می‌شناختم کمک بزرگی به شورا کرد و متاسفم که مجبور به ترک آن شد.”

صداقت، صداقت، و احترام به دیگران از جمله ارزش‌های مهمی است که در RIBA برای ما عزیز است.



منبع

AJ می‌داند که رئیس مؤسسه، سیمون آلفورد، به نفع طرح برکناری رابرتسون، و همچنین اعضای شورای RIBA، سیمون دو گیل، سومیتا سینگا، جو بیکن و آلفرد مونکن‌بک، به نفع طرح برکناری رابرتسون صحبت کردند.

دلایل اخراج رابرتسون – اولین بار در سال‌هاست که یک عضو شورا از شورا خارج می‌شود – نه توسط RIBA و نه توسط کسانی که به نفع این پیشنهاد صحبت کردند، فاش نشده است.

رابرتسون از اظهار نظر در مورد برکناری خود به عنوان یک مشاور امتناع کرد.

او همچنین مدعی شد که مداخله متولی در تغییر قوانین انتخابات RIBA در اوایل سال جاری وجود داشته است و ادعا می‌کند که نقض قابل‌توجهی داده‌ها وجود داشته که به اشتباه گزارش شده است. RIBA در مورد این اتهامات اظهار نظری نکرد.

AJ درک می کند که رابرتسون بارها از هیئت مدیره RIBA در مورد مسائل مربوط به انطباق و تضاد منافع ادعایی و همچنین در مورد اتهاماتی مبنی بر اینکه شکایات کارکنان در مورد قلدری سازمانی به درستی بررسی نشده است، انتقاد کرده است.

دی گیل، بنیانگذار Simone de Gale Architects و خزانه‌دار و متولی افتخاری در RIBA، گفت: برای اینکه RIBA یک مؤسسه مؤثر برای اعضای خود باشد، ضروری است که استانداردهای رفتاری بالایی را به‌ویژه در شورا حفظ کنیم.

مارک بنزی که به برکناری رابرتسون رای منفی داد، از این اقدام انتقاد کرد. او به AJ گفت که اخراج یک افشاگر [was] بهترین راه برای هیئت مدیره برای متقاعد کردن مردم و اعضا نیست [had] نادرست نبوده، به شکایات منصفانه رسیدگی خواهد شد، یا آن شورا در وظیفه خود برای پاسخگویی هیئت مدیره مورد حمایت قرار خواهد گرفت.