شپرد رابسون پس از حمله سایبری درخواست باج داد

این حادثه تقریباً دو سال پس از آن رخ می دهد که معماران زاها حدید نیز پس از اینکه هکرها از راه دور به رایانه ای در دفتر آن در لندن دسترسی پیدا کردند و اطلاعات محرمانه را از سرورهای آن سرقت کردند و همچنین اطلاعات را رمزگذاری کردند تا دسترسی شرکت را مسدود کنند، برای باج گیری بازداشت شد.

شپرد رابسون گفت که می‌خواهد تهدید جدی را برجسته کند [posed] توسط حملات سایبری” و افزود که “خوشحال خواهد بود که تجربیات خود را در زمان مناسب به اشتراک بگذاریم”. این سازمان گفت که در حال حاضر جزئیات را پنهان کرده است تا زمانی که تحقیقات انجام شود.

در آن زمان، یک توییت ناشناس اطلاعات حقوق و دستمزد و دفترچه نقدی هک شده را منتشر کرد. با این حال، این رویه اعلام کرد که داده‌های پروژه‌اش تحت تأثیر قرار نگرفته است، و این باعث می‌شود که این احتمال وجود داشته باشد که حمله باج‌افزار به‌طور خاص برای کسب‌وکار آن هدف قرار نگرفته است.



منبع

شپرد رابسون در مورد اینکه آیا فکر می‌کند اطلاعات به سرقت رفته است یا خیر توضیحی نداد، اما تأیید کرد که هکرها تلاش کرده‌اند از شرکت باج بگیرند. مطب هزینه ای را پرداخت نکرد و در عوض به پلیس اطلاع داد.

در بیانیه‌ای که دیروز (4 اوت) منتشر شد، این شرکت گفت که «اکنون دسترسی به سرورهای ما را بازیابی کرده است» و افزود که تیم آن «کار فوق‌العاده‌ای برای اجرای پروژه‌ها انجام داده است، با یک برنامه روشن برای بازگشت به تجارت. به طور معمول.

در این بیانیه آمده است: «ما می‌خواستیم تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم زیرا حملات سایبری بر کسب‌وکارهای متعددی در بخش ما تأثیر گذاشته است و این کار را ادامه خواهیم داد». این امر به ویژه زمانی که کسب‌وکارهای بیشتری به سمت الگوهای کاری ترکیبی حرکت می‌کنند، صادق است، که فشار بیشتری بر امنیت سایبری وارد می‌کند.

پنجمین دفتر بزرگ بریتانیا که دارای 374 کارمند بریتانیایی در دفاتر منچستر، گلاسکو و لندن است، گفت که پس از مشاهده “فعالیت غیرمعمول” در شبکه خود در روز یکشنبه 24 ژوئیه، مجبور شد سیستم های خود را از اینترنت قطع کند.

ما امنیت سایبری و حفاظت از داده‌ها را بسیار جدی می‌گیریم و رویه‌ها و گواهینامه‌های امنیتی مورد تایید دولت را داریم. با این حال، اگرچه امنیت برقرار است، اما مجرمان حرفه ای هنوز موفق شده اند شبکه ما را تحت تاثیر قرار دهند.