طراحی سیستم های میرایی سقف آبی مقاوم در برابر آب و هوا

https://app.livestorm.co/aco-technologies/blue-green-roof-drainage-making-sustainable-urban-environments-a-reality-29-september-2022

سیستم تضعیف سقف آبی ثبت شده ACO RoofBloxx با اطمینان از اشتباه نشدن عملکرد و فرم به این چالش های طراحی پاسخ می دهد. این یک سیستم تضعیف باز مجزا ایجاد می کند که مستقل از سیستم ضد آب و زهکشی سقف می نشیند و عمل می کند.

با این حال، طراحی سیستم‌های میرایی سقف آبی تحت هیچ استاندارد خاصی نیست و درک تفاوت‌های عملکرد سیستم سقف تخت و سیستم تضعیف سقف آبی مهم است. طراحی سیستم های سقف مسطح بر اساس مجموعه ای از استانداردهای بریتانیایی و اروپایی و همچنین مقررات ساختمانی کنترل می شود. این استانداردها حذف سریع و کارآمد آب باران از سطح پشت بام را ترویج می کنند، زیرا هر چه آب باران بیشتر روی سقف بماند، خطر ورود آب به داخل ساختمان بیشتر می شود.

تقریباً تمام سیستم‌های سقف آبی موجود در حال حاضر به سیستم ضد آب و زهکشی سقف با عملکرد دوگانه متکی هستند. آنها از این فرض شروع می کنند که شما در حال طراحی یک سیستم سقفی هستید در حالی که آنچه باید طراحی کنید یک سیستم میرایی است که روی سقف قرار دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً برای CPD معتبر سقف آبی – ایجاد محیط های شهری پایدار در 29 سپتامبر 2022 ساعت 12:30 اینجا ثبت نام کنید. برای این CPD با کلیک روی لینک ثبت نام کنید

طراحی برای ارتجاعی نه تنها مستلزم رعایت استانداردها است، بلکه مستلزم توجه کامل به بدترین سناریوها است: اگر سیستم نگهداری نشود و مسدود شود، چگونه می‌خواهیم سیستم زهکشی سقف در چنین نمونه‌ای عمل کند؟ اگر تغییرات آب و هوایی به طور قابل توجهی بدتر از آن چیزی باشد که پیش‌بینی شده بود، به طوری که سیستم مرتباً از سطح بالایی برخوردار باشد، می‌خواهید سیستم در این شرایط چگونه عمل کند؟ اینها رویدادهای قابل پیش بینی هستند که نیاز به راه حل های طراحی دارند.

به عنوان مثال، طرح لندن که اخیراً بازنگری شده است، توسعه دهندگان را ملزم می کند تا «سبزسازی شهری» را در پیشرفت های جدید بگنجانند و استفاده مجدد از آب باران را به عنوان اولویت در مدیریت رواناب آب های سطحی در نظر بگیرند. این امر باعث افزایش قابل توجهی در مشخصات سیستم‌های میرایی سقف آبی شده است، که به عنوان یک روش ایده‌آل برای مدیریت هر دو تغییرات شدید آب و هوایی در ارتباط با بام‌های سبز دیده می‌شود، زیرا آنها رواناب را کنترل می‌کنند و می‌توانند به کاهش اثرات طوفان‌های تابستانی و سیل ناگهانی، آنها می توانند ایجاد کنند. سقف‌های آبی همچنین مزیت افزوده‌ای را فراهم می‌کنند که امکان استفاده مجدد از آب را به عنوان یک سیستم آبیاری غیرفعال یا به عنوان یک سیستم برداشت آب باران معمولی فراهم می‌کند.



منبع

انعطاف‌پذیری، پایداری و صفر خالص، کلیدواژه‌های استاندارد برای نسل جدیدی از طراحان هستند که به دنبال افزایش عملکرد و عمر طراحی ساختمان‌ها هستند. درک عملکرد یک سیستم برای طراحی یک راه حل مناسب بسیار مهم است. سیستم ACO RoofBloxx امکان رعایت مقررات و شرایط برنامه ریزی ساختمان را فراهم می کند و امکان نصب یک سیستم مقاوم در برابر آب و هوا را می دهد که به کاهش جریان آب سطحی کمک می کند و بافت ساختمان را به خطر نمی اندازد.

با توجه به جدید بودن سیستم‌های سقف آبی، نباید تعجب‌آور باشد که توسعه‌دهندگان و بیمه‌گران ساختمان‌ها از قرار دادن چنین سیستم‌های کاهش‌دهنده بالاتر از ساختمان‌های مسکونی یا زیرساخت‌های حیاتی ناراحت هستند، اما اگر رویکرد طراحی منطقی‌تری اتخاذ شود، نیازی نیست که چنین باشد.

اگر فکر می کنید که در حال طراحی یک سیستم سقف هستید، تعدادی از مسائل طراحی وجود دارد که نیاز به بررسی بسیار دقیق دارند، به عنوان مثال تعداد، موقعیت، و اندازه خروجی های سقف، شیب ریزش سقف، نوع ساخت سقف، و دوره زمانی که آب در پشت بام حفظ می شود. با این رویکرد، شما در حال طراحی دو عملکرد متضاد برای سقف هستید که مستلزم سازش در طراحی، عدم انطباق با استانداردهای شناخته شده و بهترین روش پذیرفته شده است و بنابراین ریسک کلی طراحی ساختمان را افزایش می دهد.

برای بازدید از صفحه سقف آبی ما لطفا و تماشای انیمیشن سیستم ما اینجا را کلیک کنید

بر خلاف یک سقف مسطح معمولی که قابل رویت و در برابر عناصر باز است، یک سیستم سقف آبی اغلب یک سازه سرپوشیده است که ممکن است دارای محوطه سازی سخت یا نرم بالای آن باشد، که تشخیص عملکرد سیستم را دشوار می کند. اگر سیستم مسدود شود، اگر یک سیستم هشدار اولیه یا یک رژیم نگهداری منظم وجود نداشته باشد، آب به صورت نیمه دائمی حفظ می شود.

از سوی دیگر، یک سیستم تضعیف سقف آبی برای انجام صراحتاً برعکس طراحی شده است، زیرا هدف، به دلایل بسیار معتبر، نگهداری و حفظ آب برای دوره‌های زمانی خاص برای کنترل سیل و حفظ بالقوه آب در ساختار سقف است. استفاده مجدد بعد

این امر به طراحان، توسعه‌دهندگان، بیمه‌گران و مالکان ساختمان آرامش می‌دهد، زیرا سیستم ACO انعطاف‌پذیری ساختار کلی سقف را افزایش می‌دهد و بنابراین خطرات غیرضروری را حذف می‌کند. علاوه بر این، با تفکیک مسئولیت طراحی، مرزبندی واضحی بین رشته های مهندسی و طراحی وجود دارد.

با ایجاد یک سیستم جداگانه، ACO اطمینان حاصل می کند که سقف می تواند به آرامی در طول رویدادهای بارندگی طراحی تخلیه شود، و می تواند آب را برای استفاده مجدد در خود نگه دارد، اما در حوادث شدید و غیرقابل پیش بینی، به عنوان مثال، سیستم مسدود شده است یا رویداد طراحی در طول طوفان بیش از حد است، که سقف با رعایت تمام استانداردهای ساختمانی شناخته شده می تواند به سرعت تخلیه شود. مهمتر از همه، آب بیشتر از زمانی که رویه طراحی پذیرفته شده اجازه می دهد، تشویق نمی شود که با عایق رطوبتی سقف تماس داشته باشد.

با توجه به افراط‌های بی‌سابقه‌ای در تغییرات آب و هوایی که بریتانیا در چند سال اخیر تجربه کرده است، سیاست‌های برنامه‌ریزی محلی و ملی برای اطمینان از اینکه توسعه‌دهندگان، معماران و مهندسان به طور کامل تأثیری را که تغییر اقلیم بر عملکرد ساختمان‌ها خواهد داشت، در نظر می‌گیرند، تدوین کرده‌اند.