طرح برج پکهام شپرد رابسون توسط شورا مورد انتقاد قرار گرفت

این گروه می‌افزاید: «این تأثیر بر کسب‌وکارهای محلی محبوب یا در کل مرکز شهر را در نظر نمی‌گیرد». پکهام را به خانه های بلندمرتبه شکست خورده برمی گرداند که برای خانواده ها مناسب نیست و GLA قبلاً به این نتیجه رسیده است که پاسخی برای بحران مسکن لندن نیست.

جیمز مک‌آش، عضو کابینه شورای ساوت‌وارک برای شرایط اضطراری آب‌وهوایی و توسعه پایدار، گفت: «برنامه‌های فعلی به اندازه کافی خوب نیستند» و افزود که شورا قبلاً به‌طور خصوصی نگرانی‌های خود در مورد این طرح را با توسعه‌دهنده برکلی هومز در میان گذاشته است.

بر اساس طرح هایی که در این ماه به ساکنان ارائه شد، 5000 متر جدید2 فروشگاه Morrisons در کنار خانه ها و همچنین 10500 متر ایجاد خواهد شد2 فضای کار و مغازه و 8000 متر2 قلمرو عمومی، از جمله سه میدان عمومی جدید.

او افزود: «ما به کار با برکلی هومز و جامعه گسترده‌تر ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که هرگونه توسعه در این سایت، مطابق با سیاست‌های برنامه‌ریزی ما، نیازهای مردم محلی را برآورده می‌کند.»

پیشنهادها برای مرکز آیلسام – یک مجتمع خرید بزرگ در رای لین و خیابان کوئینز – ماه گذشته توسط برکلی هومز و دفتر مستقر در لندن پیش از رایزنی عمومی که تا 7 ژانویه ادامه دارد، ارائه شد.

اما هم یک گروه اجتماعی و هم شورای محلی مخالفت خود را با آخرین طرح ها، که شامل 14 بلوک بین 6 تا 27 طبقه است، ابراز کرده اند.

این گروه گفت که طرح‌های شپرد رابسون برای مرکز آلیشم، «دژی را ایجاد می‌کند که بر فراز پله‌های پایین‌تر و تاریخی پکهام» ظاهر می‌شود و نیمی از 14 ساختمان جدید پیشنهادی بیش از 10 طبقه است.

مک اش گفت که این پیشنهادات به طرح محلی Southwark که می گوید توسعه جدید در مرکز خرید و محل پارک خودرو باید حداکثر 20 طبقه و شامل 850 خانه باشد، احترام نمی گذارد.

پیش نویس طرح های شپرد رابسون و برکلی هومز برای مرکز آلیشم، پکهام

AHMM قبلاً 940 خانه و یک برج 20 طبقه را در سایت برای توسعه دهنده Blackrock برنامه ریزی کرده بود، اما برنامه ها هرگز ارائه نشد و سایت در می 2021 فروخته شد. مخالفت های محلی با این طرح ها شامل طوماری علیه این طرح با 3546 امضا بود.

برکلی هومز متعهد شده است که به طور گسترده با مردم محلی مشورت کند و به نگرانی های آنها در هنگام تهیه طرح 1050 خانه گوش دهد. پیشنهاد قبلی AHMM برای مالک سابق سایت، بلک راک، هرگز ارسال نشد و این طرح در پی مخالفت های محلی در مرحله مشاوره اولیه فروخته شد.

منبع: Sheppard Robson / Berkley Homes

همچنین مخالفت‌های فزاینده‌ای از سوی مردم محلی وجود دارد، به طوری که Aylesham Community Action (ACA) یک طومار آنلاین برای مخالفت با این طرح راه‌اندازی کرد که آن را «توسعه بیش از حد عظیم با ساختمان‌های عظیم» نامید. این طومار تاکنون 1675 امضا دارد.

پیش نویس طرح های شپرد رابسون و برکلی هومز برای مرکز آلیشم، پکهام

توسعه‌دهنده انتظار دارد تا اوایل سال آینده برنامه‌های دقیق‌تری را پیش از ارائه برنامه‌ریزی در سال 2023 منتشر کند.



منبع

شپرد رابسون گفت که نمی تواند در مورد مخالفت با طرح جامع اظهار نظر کند، در حالی که برکلی هومز به AJ گفت که متعهد است به همکاری با جامعه، مشاغل محلی، شورا و سایر ذینفعان کلیدی برای ارائه پیشنهادهایی که مطابق با قوانین کنونی باشد، ادامه دهد. نیازهای آینده پکهام.

گروه کمپین همچنین به تعداد محدود خانه های مقرون به صرفه و همچنین نگرانی های زیست محیطی و پایداری در مورد توسعه و اندازه آن اشاره کرد. هنوز مشخص نیست که دقیقا چه تعداد از خانه ها مقرون به صرفه خواهند بود.