طرح دفتر بزرگ فیل و قلعه ACME رد شد


اواخر شب گذشته (4 اکتبر) کمیته برنامه ریزی شهرداری لندن درخواست برای این بلوک 86 متری را به دلیل “ارتفاع، جرم و حجم زیاد” و “آسیب غیرقابل قبول به امکانات رفاهی همسایه به دلیل از دست دادن نور روز” رد کرد. .

اگرچه برنامه ریزان شورا این پروژه را برای تصویب پیشنهاد کرده بودند، اما بیش از 430 اعتراض دریافت کرده بود. طبق گزارش افسران، یک شکایت رایج این بود که ساختمان “خیلی بزرگ، قد بلند و غیر جذاب.

سام فاستر، عضو شورای کارگری، که در جلسه کمیته صحبت می‌کرد و نگرانی‌های سایر اعضا را تکرار کرد، گفت که نگران مقیاس و حجم وسیعی از طرح‌ها برای سایت پنج‌جانبه است. جاده والورث، جاده فیل، میدان قلعه، خیابان سایر و خیابان دیاکون. به من [this proposal] او گفت: مثل انگشت شست زخمی در جایی که هست بیرون می‌آید. به نظر می رسد به طور چشمگیری متفاوت است [to its surroundings].

وی افزود که علیرغم اقدامات انجام شده برای کاهش اندازه آن، مانند کناره گیری و نمای مواج آن، ساختمان همچنان “حجم” غیرقابل قبولی را حفظ کرده است.

در سال 2013 Lendlease مجوز کلی برای یک ساختمان مسکونی در این قطعه به نام H1 دریافت کرد که مرحله نهایی پارک فیل 2.3 میلیارد پوندی آن – جایگزین بحث برانگیز برای املاک هیگیت تخریب شده – را نشان می داد.

اما پس از تغییر کاربری از مسکونی به اداری، توسعه دهنده با یک برنامه کاربردی کامل و دقیق برای طرح های کاملا جدید ACME بازگشت. و به دلیل طرح جدید 3 متر بلندتر و با 64000 متر مربع مساحت تقریباً دو برابر طرح مسکن قبلی بود.. پیشنهاد فعلی شامل یک مرکز بهداشتی نیز می شود.

در فوریه 2020، به پانل بررسی طراحی Southwark، طرح‌های پیش از درخواست برای این پیشنهاد اداره شده توسط دفتر نشان داده شد. این پانل نگرانی‌هایی را در مورد “شخصیت بیش از حد بزرگ و طرح عمیق طرح، و همچنین عدم بیان دقیق نما” وتشویق شد آ بیشتر توسعه یافته مسیر به خالص صفر شامل مبتنی بر علم تحلیل و بررسی’.

Lendlease این طرح را به پانل بررسی طراحی برنگرداند، اما با افزایش حجم آن را تنظیم کرد گام برداشتن برای کاهش مقیاس، به ویژه در گوشه خیابان Walworth و خیابان شماس.

طرح های دقیق در ماه مه سال گذشته ارائه شد و متعاقباً در دسامبر اصلاح شد، توسعه دهنده تغییراتی را برای بیان بیشتر دو نما ایجاد کرد.

پس از این تغییرات، برنامه‌ریزان شورای ساوت‌وارک، طراحی ACME را «متمایز، با شخصیت و با بیان بالا» توصیف کردند و گفتند که آن را «طراحی معماری نمونه و قطعه نهایی مناسب از طرح اصلی پارک فیل‌ها می‌داند که به حیات تجاری منطقه کمک می‌کند».

اما اعضای شورا متقاعد نشدند و پس از گذشت نزدیک به چهار ساعت و نیم، پیشنهادات را رد کردند.

سخنگوی Lendlease گفت: «ما از اینکه درخواست ما برای یک ساختمان اداری جدید رد شده است ناامید شدیم زیرا بیش از یک دهه است که با همکاری Southwark برای ارائه یک بازسازی متفکرانه و تحت رهبری جامعه در پارک Elephant کار می‌کنیم.

ساختمان برجسته پیشنهادی با بالاترین استانداردهای زیست‌محیطی طراحی می‌شود، شامل یک مرکز بهداشتی اجتماعی جدید، ایجاد هزاران شغل جدید و حمایت عظیمی برای جامعه محلی و همچنین اقتصاد رو به رشد خرده‌فروشان مستقل، امکانات رفاهی درجه یک خواهد بود. و موسسات آموزشی در سطح جهانی در حال حاضر در منطقه اطراف.

آنها افزودند: “ما منتظر اعلام تصمیم رسمی خواهیم بود تا دلایل این امتناع را بفهمیم و سپس اقدامات بعدی خود را بررسی کنیم.”



منبع