طرح مسکن اجتماعی «متفکرانه» برنده جایزه منتخب ویراستار در جوایز معماری AJ 2022 شد.

یک حرکت مثبت به خصوص، تغییر محوطه یک گذرگاه عابر پیاده مجاور، مدرسه راه، به یک خیابان بازی است که به یک مهد کودک محلی متصل است. پنجره‌های بزرگ یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته هستند – عجیب، منحصر به فرد و تعداد زیادی از آنها. در واقع، همه آپارتمان ها سه بعدی هستند و آنها را با نور طبیعی پر می کند. اتاق خواب ها به صورت عمودی روی هم چیده شده اند تا اختلال را به حداقل برسانند و همچنین دور از جاده اصلی و ورودی ها قرار دارند. توجه دقیقی به توسعه ساختمان های مقاوم و کم تعمیر و نگهداری از طریق چیدمان و مشخصات مصالح انجام شده است. در ترکیب با اتاق‌هایی با تناسب سخاوتمندانه و گرمایش از کف که توسط پمپ‌های حرارتی منبع هوا کار می‌کنند، تمرکز بر راحتی و قابلیت زندگی است.

ساختمان‌های جدید، در محوطه ۰.۴ هکتاری یک کنیسه سابق، به طرز بازیگوشی بر جزئیات خانه‌های مجاور، مانند طاق‌های ورودی نیم‌دایره‌ای و پنجره‌های گرد، خوابگاه‌های مبالغه‌آمیز و خطوط لبه‌های موج‌دار می‌چسبند. فرم ساختمان به به حداقل رساندن مشرف و سایه همسایگان کمک می کند و تغییر مقیاس را از ساختمان های کم ارتفاع اطراف به ویلاهای متراکم تر و بلندتر هموار می کند.

محل لندن RM8 • تکمیل مارس 2022 • هزینه ساخت 5 میلیون پوند • مساحت ناخالص کف داخلی 1865 متر2 • مشتری اول باش • مهندس وایلد • مهندس خدمات باتلر و یانگ، SMCS • پیمانکار اصلی زندگی متحد • انتشار سالانه کربن ارائه نشده است

اصول گاردن سیتی که برای طراحی ملک اصلی بکنتری در دهه 1920 استفاده شد، به سنگ محک استراتژی طراحی آرکیو تبدیل شد. این املاک تاریخی عمدتاً مسکن تک‌خانواری است، بنابراین این عمل به سایر تحولات شورای شهرستان لندن برای سرنخ‌هایی در مورد چگونگی توسعه یک طرح متراکم‌تر نگاه می‌کرد. این تمرین از نمونه هایی مانند املاک Ossulston در کامدن استفاده می کند که کیفیت Becontree را در مقیاس مدنی تکرار می کند.

Archio نوع جدیدی از ویلا را در ملک اصلی به عنوان بخشی از یک برنامه بزرگ خانه سازی در منطقه Barking و Dagenham لندن تکمیل کرده است. این طرح به سفارش شرکت بازسازی داخلی شورا، Be First، محصول تحقیقات عمیق در خصوص ویژگی‌های املاک است که تراکم ملایمی از 19 خانه مقرون به صرفه، به علاوه یک فضای اجتماعی را در دو ساختمان در یک گوشه محوطه‌سازی شده ارائه می‌دهد.

The AJ Architecture Awards are supported by:



منبع هر ساله پروژه‌ای در میان جوایز معماری AJ با شادی و شور محض توجه شما را به خود جلب می‌کند. این بار خیابان 200 Becontree است، توسط 40 زیر 40 سال Archio: یک طرح مسکن اجتماعی که به سادگی مملو از سخاوت، شخصیت و انرژی است. گواهی بر این است که معماری متفکرانه ای که خانه و شادی مردم را در قلب خود قرار می دهد، می تواند به آن دست یابد.

قدرت معمارانی که با یک مشتری باز و جاه طلب کار می کنند – با هر دو طرف که مایل به کاوش و رشد هستند – در اینجا به ویژه مهم به نظر می رسد. معمار و مشتری با هم چیزی متفاوت و با موفقیت ارائه کرده اند.