طرح مسکن و آزمایشگاه ACME در کمبریج به دلیل حمایت شورا از امتناع این طرح، درخواست تجدید نظر می کند

“این کشور نتوانسته است فرصت را غنیمت شمرد و به مزایای طرح برای کمبریج و همچنین اقتصاد گسترده تر بریتانیا نگاه کند.”

یک سخنگوی افزود: «دولت آرزو دارد که بریتانیا را به یک «علم و فناوری ابرقدرت» تبدیل کند و برای دستیابی به این هدف، توسعه ساختمان‌های مناسب برای این بخش – همراه با حمایت از زیرساخت‌ها مانند مکان‌های فراگیر برای زندگی و کار است.

Brookgate، Network Rail و DB Cargo به AJ گفتند که “طبیعاً ناامید شده اند” که درخواست آنها “به موقع” تعیین نشده است.

برنامه ترکیبی به دنبال مجوز دقیق برای سه ساختمان اداری و آزمایشگاهی و یک پارکینگ چند طبقه در سایت، بین ایستگاه شمالی کمبریج، جاده کولی و اتوبوس راهنمای کمبریج شایر است. همچنین به دنبال مجوز کلی برای دو ساختمان اداری و آزمایشگاهی دیگر و سه ساختمان مسکونی است. حدود 48000 متر مربع ساختمان اداری و آزمایشگاهی و همچنین 425 خانه ساخته خواهد شد.

این شرکت اضافه کرد: تصور طرح، سایت یا شهری که بهتر بتواند آرزوهای اقتصادی دولت را برآورده کند، دشوار است. با وجود این، [the developer] با مقاومت قابل توجهی روبرو شده است [the council].

Bidwells که به‌عنوان مشاور برنامه‌ریزی در طرح اصلی کار می‌کند، سال گذشته هشدار داد که «عدم توسعه، استارت‌آپ‌ها و بزرگ‌آپ‌های امیدوارکننده را تهدید می‌کند». سو فاکسلی، مدیر تحقیقات این شرکت، گفت که بدون زیرساخت مناسب، «مقیاس‌آپ‌ها و استارت‌آپ‌ها ممکن است برای تجاری‌سازی کشف و رشد با مشکل مواجه شوند».

ما هیچ گزینه دیگری جز درخواست تجدیدنظر علیه عدم تصمیم گیری ندیده ایم و به همکاری با سهامداران محلی برای دستیابی به یک نتیجه مثبت ادامه خواهیم داد.

سایت کمبریج شمالی بخش مهمی از استراتژی توسعه برای طرح محلی کمبریج بزرگ در حال ظهور است، اما در حال حاضر به عنوان یک منبع بکر زمین برون فیلد قرار دارد.

توسعه دهندگان در درخواست خود خاطرنشان کردند که دولت می خواهد بریتانیا را به یک ابرقدرت علمی تبدیل کند و کمبریج به عنوان یکی از شهرهای با بیشترین استارت آپ در کشور به فضای اداری و آزمایشگاهی بیشتری نیاز دارد.

استعلام برنامه ریزی قرار است از 6 ژوئن آغاز شود.



منبع اعضای شورا در جلسه ای در شب سه شنبه (21 مارس) گفتند که به بازرسی توصیه می کنند که درخواست را رد کند. مخالفت‌های آن‌ها شامل تأثیر بصری بر منظره‌های شهر و رودخانه Cam، فقدان «فضای عمومی با کیفیت بالا» و ناتوانی در بررسی تأثیر توسعه بر جمعیت پرندگان و خفاش‌های محلی بود.

سازنده 155 خانه جدید را در بازار آزاد به فروش می رساند و 270 خانه را اجاره می دهد.

اما این توسعه در حال حاضر به بازرسی برنامه ریزی در دادگاه تجدید نظر منتقل شده است، زیرا اعضای شورا نتوانستند قبل از مهلت تعیین شده در 23 نوامبر سال گذشته تصمیم بگیرند.

طرح کمبریج شمال که توسط توسعه دهنده Brookgate و مالکان زمین Network Rail و DB Cargo پشتیبانی می شود، توسط ACME با معمار پروژه Make و معمار منظر RMA طراحی شده است.

نیاز به فضای اداری و آزمایشگاهی در کمبریج برای استقرار شرکت‌های جدید و کمک به تقویت نوآوری در سال‌های اخیر به خوبی تبلیغ شده است.