طرح های یادبود هولوکاست ضربه بیشتری را توسط دادگاه ها وارد کرد

او گفت: «ما به آنچه در پرونده دادگاه رخ داد و همچنین به اقداماتی که اکنون باید انجام دهیم نگاه خواهیم کرد. من شخصا نمی‌توانم به قانون متعهد شوم، اما مطمئناً به آن نگاه خواهیم کرد. این یک تصمیم برای نخست وزیر آینده خواهد بود، اما ما تا جایی که می توانیم پاسخی قوی خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه بر تعهد دولت به سایت باغ برج ویکتوریا تاکید کرد و آن را «به‌طور منحصربه‌فردی برای برآورده کردن آرزوهای دولت برای بنای یادبود ملی» توصیف کرد و افزود: «نمی‌توان نمادی قدرتمندتر از قرار دادن این بنای یادبود در این بنای یادبود ملی برای تعهد ما وجود داشت. باغ های کنار مرکز دموکراسی ما در پارلمان.

این تصمیم شکست دیگری برای این پروژه است که از سال 2014 در حال انجام است و اکنون انتظار می رود 103 میلیون پوند هزینه داشته باشد. بر اساس گزارش اداره حسابرسی ملی که اوایل این ماه منتشر شد، این رقم بیش از دو برابر بودجه اولیه 50 میلیون پوندی است.

پل اسکالی، وزیر دولت در بخش ارتقاء سطح، روز پنجشنبه (21 ژوئیه) به مجلس عوام گفت که تصمیم اخیر یک “ناامید کننده” بود و اعتراف کرد که “مشاوره ها و هزینه های قانونی” بیشتر هزینه های اضافی را تشکیل می دهد. روی پروژه

سخنگوی London Gardens Trust، که پرونده موفق دادگاه عالی را علیه تایید برنامه ریزی موزه به ارمغان آورد، گفت: “ما با نگرانی گسترده ای شریک هستیم که در تصمیم گیری برای ساخت پارک حفاظت شده، دولت این هدف شریف را از طریق یک مسیر غیرقانونی دنبال کرد.”

اسکالی همچنین پیشنهاد کرد که گام بعدی این است که دولت قانون 1900 شورای شهرستان لندن (بهبودها) را لغو کند – یا در غیر این صورت قوانینی را پیرامون آن وضع کند – تا حکم دادگاه آوریل 2022 باطل شود.

قاضی با صدور حکم خود در آوریل گفت که تحقیقات عمومی در مورد این طرح – و گزارش برنامه ریزی تهیه شده برای آن – نامعتبر است. او گفت که بازرس برنامه ریزی به درستی قانونی مربوط به سال 1900 را در نظر نگرفته بود که ساخت و ساز در باغ های برج ویکتوریا را ممنوع می کرد و برای ساخت بنای یادبود باید لغو شود.

این بنای تاریخی بحث‌برانگیز که توسط Adjaye Associates و Ron Arad Architects طراحی شده است، برای باغ‌های برج ویکتوریا، پارکی در فهرست درجه دو توسط کاخ وست‌مینستر برنامه‌ریزی شده است. دولت این طرح را در سال 2020 به توصیه یک بازرس برنامه‌ریزی تصویب کرد، اما دادگاه عالی گفت که روند مناسب دنبال نشده است و رضایت خود را لغو کرد.

اگر مکان مناسب تری انتخاب می شد، یک مرکز آموزشی هولوکاست از قبل کار اساسی خود را انجام می داد. پارک‌های شهری یک بوم خالی در انتظار توسعه نیستند، بلکه فضاهای سبزی هستند که برای لذت عمومی محافظت می‌شوند، بنابراین ما صمیمانه امیدواریم که طرح‌های تجدیدنظر شده برای یک بنای یادبود در نزدیکی پارلمان بتواند با یک مرکز آموزشی قابل توجه در یک محیط مناسب‌تر همزیستی داشته باشد.



منبع

او گفت: «هیچ چشم‌انداز واقعی برای استدلال موفقیت‌آمیز مبنی بر اشتباه بودن ساخت قانون 1900 توسط قاضی وجود ندارد…». برعکس، به وضوح درست بود. هنگامی که مشخص شد که قاضی در مورد اساسنامه حق داشته است، سایر دلایل پیشنهادی تجدیدنظر به طور مهلکی تضعیف می شود.

در ماه آوریل به دولت گفته شد که نمی تواند این پرونده را در دادگاه عالی تجدید نظر کند. متعاقباً برای لغو این تصمیم و بازگرداندن مجوز برنامه ریزی به دادگاه تجدید نظر مراجعه کرد. با این حال، قاضی جرالدین اندروز اکنون دو درخواست تجدیدنظر دولت را رد کرده است.

اندروز همچنین یکی از دلایل استیناف را رد کرد و گفت: “برای طرف بازنده بسیار غیرجذاب است که استدلال کند که رقیبش نباید اجازه ارائه یک استدلال قانونی که درست از آب در آمده باشد.”

دادگاه استیناف دو درخواست از سوی دولت برای استیناف علیه حکم دادگاه از آوریل 2022 را رد کرد و گفت که “چشم انداز واقعی” موفقیت آنها وجود ندارد. تصمیم دادگاه عالی در ماه آوریل، که همچنین مخالف دولت بود، مجوز برنامه ریزی برای یادبود هولوکاست را لغو کرد.