طرح های O’Donnell + Tuomey’s School of Architecture لیورپول تایید شد


طرح مستقر در دوبلین به اتفاق آرا برای طرح 23 میلیون پوندی سه سال پیش و پیش از معماران 6a، Eric Parry Architects، Carmody Groarke، Haworth Tompkins و همکاران Dubliners Grafton Architects انتخاب شد.

یک فرآیند انتخاب دو مرحله ای شامل دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد، کارکنان مدرسه و بخش املاک در کنار یک هیئت داوری برجسته، به ریاست کنت فرامپتون، منتقد معماری و شامل ماریا بالشاو، کارگردان تیت و معمار مایکل ویلفورد بود.

طرح‌هایی برای ساختمان پیشنهادی، که در زمینی که در حال حاضر به عنوان پارکینگ در خیابان بدفورد شمالی استفاده می‌شود، تابستان گذشته به شورا ارائه شد.

این طرح شامل یک ساختمان جدید به مساحت بیش از 2000 متر مربع و همچنین بازسازی محل اقامت فعلی مدرسه است. این در حال حاضر در یک تراس گرجستان و ساختمان مجاور Leverhulme قرار دارد که توسط چارلز ریلی در دهه 1930 طراحی شده و در دهه 1980 توسط کینگ و مک آلیستر بازسازی شده است.

الحاقیه اولین عنصری است که ساخته می شود و به دنبال آن ساختمان های موجود از جمله تراس، ساختمان بودن و گالری استرلینگ بازسازی می شوند. این مرحله اول شامل استودیوهای همپوشانی، فضای نمایشگاهی و آموزشی، دفاتر و یک کافه خواهد بود.

بر اساس بیانیه برنامه ریزی ارائه شده به برنامه، افزودنی جدید “نماینده ورودی جسورانه و چشمگیر به مدرسه است، رو به دانشگاه که به مرور زمان در محوطه های محوطه سازی شده قرار می گیرد”. این فضای باز موضوع یک برنامه برنامه ریزی کلی بود.

این بیانیه می‌گوید: «این طرح نشانه‌های خود را از هندسه محیط اطراف خود می‌گیرد و مناظری را از مدرسه تا کلیسای جامع متروپولیتن، که خود یک قطعه معماری الهام‌بخش است، فراهم می‌کند تا دانش‌آموزان برای اولین بار از محیط و زمینه‌شان قدردانی کنند.»

ساختمان جدید «از طریق اتصالی که این دو را به هم متصل می‌کند» با ورودی اصلی به خیابان بدفورد به ساختمان بودن متصل می‌شود.

سند برنامه‌ریزی ادامه می‌دهد: از نظر بیرونی، نماهای مستحکم گسترش با آجری با کیفیت بالا پوشانده می‌شود تا با شخصیت پردیس و میراث آن به عنوان یکی از دانشگاه‌های اصلی «آجر قرمز» هماهنگ شود. در سطح همکف، پانل ها و لوورها با لعاب/عایق جامد با کارایی بالا پیشنهاد شده است.

یک نمای بتنی با کیفیت بالا، منصفانه، در محل با پوشش ملایم سندبلاست در طبقه اول پیشنهاد شده است. نمای طبقه دوم [will feature] آجر قرمز با اندازه استاندارد. نمای طبقه سوم یک سقف درز ایستاده فلزی، با بخش های آلومینیومی لعابدار با کارایی بالا با لوورهای لعابدار یکپارچه را پیشنهاد می کند.

یک نیم طبقه چوبی بین طبقات همکف و اول پیشنهاد شده است.

انتظار می رود کار در این محل در پاییز امسال آغاز شود.

طراحی O’Donnell + Tuomey برای توسعه دانشکده معماری دانشگاه لیورپول – نمای داخلی به سمت کلیسای جامع



منبع