فاسترز در گسترش موزه هنرهای زیبای بیلبائو پیشرفت می کند


ساخت و ساز پروژه بزرگ نوسازی روز پنجشنبه (17 نوامبر) با برگزاری مراسمی به مناسبت آغاز کار برای تبدیل موزه آغاز شد.

این پروژه ورودی اولیه و فضاهای داخلی طبقه همکف سال 1945 را بازسازی می کند، در حالی که یک “غرفه شناور” جدید به مساحت 2000 متر مربع برای نمایشگاه های گالری ایجاد می کند که “با احترام” بالای ساختمان های موجود قرار دارند.

مسیری از شمال به جنوب این ساختمان قبلی را با توسعه دهه 1970 و یک مرکز بازدیدکننده جدید به هم متصل می کند. پس از اتمام کار، اندازه کلی موزه 50 درصد افزایش خواهد یافت. حدود 70 درصد از ساختمان موجود ارتقاء خواهد یافت.

نورمن فاستر، بنیانگذار و رئیس اجرایی Foster + Partners ادعا کرد که این پروژه “میراث فرهنگی گذشته را به موزه آینده پیوند می دهد”.

او گفت: از فضای جدید گردهمایی در دهلیز آریاگا، بازدیدکننده به گالری‌های بزرگ و جدید می‌رود و سپس تراس بیرونی را که موقعیت منحصر به فرد موزه را جشن می‌گیرد، کشف می‌کند. نتیجه همکاری نزدیک ما با Luis María Uriarte و تیم موزه اکنون در شرف تبدیل شدن به واقعیت است.

داوران گفتند که پیشنهاد برنده «با دقت به موارد موجود احترام می‌گذارد، ارزش‌های تاریخی موزه را بازیابی می‌کند و آن را به سمت آینده با یک گالری بزرگ جدید پیش‌بینی می‌کند که بر اساس ساخت‌وسازهای 1945، 1970 و 2001 ایجاد می‌شود تا فصلی جدید در زندگی بنویسد. موسسه.’

پیشنهاد فاسترز قبل از پنج پیشنهاد دیگر از Nieto Sobejano Arquitectos، Rafael Moneo، BIG، Snøhetta و SANAA انتخاب شد که خود از بین بیش از 50 پیشنهاد انتخاب شده بودند.

Foster + Partners گفت که گسترش موزه هنرهای زیبای بیلبائو به نور طبیعی اجازه می دهد و در عین حال اثرات زیست محیطی آن را از طریق استفاده از تهویه، انرژی خورشیدی و جمع آوری آب باران کاهش می دهد. از فولاد کم کربن نیز استفاده خواهد شد.

نمای بیرونی گسترش موزه هنرهای زیبای بیلبائو توسط Foster + Partners

منبع:فاستر + شرکا



منبع