فهرست نهایی جوایز منطقه ای RIBA North East 2023 مشخص شد

این تمرین امسال با یکی دیگر از پروژه‌های اصلی محلی بازگشته است: تالار شهر جدید 42 میلیون پوندی برای شورای شهر ساندرلند. 17900 متر2 ساختمان همچنین برنده رده مدنی در جوایز معماری AJ در ماه نوامبر شد.

سپس فهرست نهایی جایزه RIBA استرلینگ برای بهترین ساختمان سال از میان پروژه‌های برنده جایزه ملی انتخاب می‌شود و برنده جایزه استرلینگ در ماه اکتبر اعلام می‌شود.

این برندگان جوایز منطقه ای برای چندین جایزه ویژه از جمله جایزه پایداری RIBA و ساختمان سال شمال شرق در نظر گرفته می شوند.

او گفت: طرح‌های منتخب با پوشش طیف وسیعی از مقیاس‌ها – و همچنین محیط‌های شهری، حومه‌ای و روستایی، برتری طراحی، نبوغ و رویکردهای کم کربن را با نبوغ و سرزندگی جشن می‌گیرند. طرح‌ها همگی چشم‌اندازهای خلاقانه قانع‌کننده و خوانا را با ارتباطات واضح با مکان، صنعت و جوامعی که به آن تعلق دارند نشان می‌دهند.

طرح های دیگر مورد بحث عبارتند از بازسازی کلیسای جامع نیوکاسل توسط پرسل، کلیسای سنت هیلدا برنده مسابقه طراحی در سال 2016 چنس دی سیلوا و مرکز کلیسای کرکلهام در ردکار، و خانه سه خوابه پسیوهاوس مشرف به خور کوکت در نورثامبرلند توسط MawsonKerr.

روپرت گدارد، رئیس هیئت داوران RIBA North East، شریک شپرد رابسون، گفت که فینالیست‌ها «میراث غنی معماری شمال شرق» را جشن می‌گیرند و «بیانیه‌های طراحی مثبت را با تعهد آشکار به تنظیمات فردی خود بیان می‌کنند».

آنها همچنین در رقابت برای دریافت جایزه ملی RIBA به منظور قدردانی از برتری معماری خود خواهند بود که نتایج آن در تابستان اعلام خواهد شد.

FaulknerBrowns دوباره در میان مدعیان قرار دارد، بازسازی مرکز مدنی نیوکاسل در فهرست درجه II یکی از سه ساختمانی بود که در سال 2022 جایزه RIBA North East را دریافت کرد.

تمامی پروژه های انتخاب شده در فهرست نهایی توسط هیئت داوران منطقه ای ارزیابی خواهند شد و پروژه های برنده در بهار اعلام خواهند شد.

فهرست نهایی (به طور کامل) برای جوایز معماری RIBA شمال شرق 2023

Gilesgate، دورهام با طراحی ساختمان (شمال)



منبع منبع: جیل تیت