فهرست «کلان‌ساختار مدرنیستی» گیلسپی، کید و کویا کمبریج درجه II*

“این بزرگترین اثر متشتاین و مک میلان برای Gillespie، Kidd & Coia است که بیشتر کارهای برجسته آنها در اسکاتلند است، از جمله مدرسه علمیه باشکوه اما اکنون ویران سنت پیتر در Cardross.”

منبع:مارتین چارلز / مجموعه های RIBA.



منبع

آخرین کار اصلی Gillespie، Kidd & Coia – که به طرح‌های تمرین مستقر در گلاسکو توسط یورک، روزنبرگ و ماردال (YRM) تحویل داده شد – ساختار به دو سطح با کتابخانه، سالن، سالن، سالن و کافه تریا، پارکینگ خودرو تقسیم می‌شود. زیر حدود 300 آپارتمان دانشجویی. این طرح همچنین شامل یک لژ باربری و یک کلیسای کوچک با شیشه های رنگی است که توسط جان پایپر (1903-1992) و پاتریک رینتینز (1925-2021) طراحی شده است که در کلیسای جامع کاونتری و متروپولیتن لیورپول کار می کردند.

Gillespie، Kidd & Coia پس از یک رقابت دعوت شده، با فینالیست‌های Feilden و Mawson، Eric Lyons، Cadbury Brown and Partners، و MacCormac و Jamieson، این کار را به دست آوردند.

کالج رابینسون، خیابان گرنج، کمبریج: کلیسای کوچک (تکمیل شده در سال 1980)

به گفته انجمن قرن بیستم، این پروژه “نگاهی گرانبها از یک اصطلاح معماری در گذار بین مدرنیسم آشکار اواسط قرن کالج چرچیل یا کالج موری ادواردز و پست مدرنیسم رو به رشد” ارائه می دهد.

این کالج که به طور رسمی در سال 1981 افتتاح شد، با 1250000 آجر قرمز و 300000 آجر با شکل خاص در 63 اندازه مختلف ساخته شد.

این گروه کمپین در ماه مه سال جاری، در پاسخ به طرح‌هایی برای ساخت یک آنتن بزرگ مخابراتی بر روی پشت بام، درخواست فهرست‌بندی را به Historic England ارائه کرد.

کاترین کرافت، مدیر انجمن، گفت: کالج رابینسون هم یک کالج سنتی کمبریج است که با کلبه باربرها و حیاط‌های آجری کامل شده است، اما کاملاً مدرن است: اساساً یک ساختار بزرگ مدرنیستی، با حمام‌های اختصاصی که برای جمع‌آوری پول از طریق افزایش اجاره کنفرانس طراحی شده است. خارج از زمان ترم

وی افزود: “این یک پروژه سخاوتمندانه و جاه طلبانه فوق العاده بود که آزمون زمان خود را پس داده است و محیطی الهام بخش و پرورش دهنده برای دانش آموزانی است که به اندازه کافی خوش شانس هستند که به آنجا بروند – ما از دیدن اضافه شدن آن به ثبت ملی خوشحالیم.”