فیلدن کلگ بردلی برنامه‌ای برای 210 میلیون پوند «قلب فرهنگی» هادرزفیلد ارائه کرد.


این تمرین در پروژه قلب فرهنگی Kirklees پیشرو است، که هدف آن تغییر منطقه معروف به Piazza – بین کوئینزگیت، خیابان کینگ و ویکتوریا لین – به دنبال کاهش تعداد افراد در سال‌های اخیر است.

این طرح، برای شورای کرکلیز مرجع محلی، «نقطه محوری» طرح گسترده تر هادرزفیلد – چشم انداز 10 ساله شورا برای بازسازی یک «مرکز شهر مدرن و پررونق» است.

پیشنهاد ارائه شده شامل تعمیرات اساسی و گسترش سالن بازار کوئینزگیت در فهرست درجه II در سال 1970، طراحی شده توسط J Seymour Harris Partnership، برای ایجاد یک سالن غذای جدید است.

کتابخانه هادرزفیلد طراحی شده توسط EH Ashburner در سال 1940، همچنین در فهرست درجه دوم قرار دارد، برای ایجاد یک فضای موزه اختصاصی بازسازی و گسترش خواهد یافت.

این طرح همچنین یک کتابخانه جدید متمرکز بر جامعه را در یک توسعه مدرن به ساختمان بازار کوئینزگیت، یک گالری هنری جدید در خیابان کوئین و یک مکان تفریحی و کنفرانس چند منظوره با ظرفیت 2200 با پارکینگ چند طبقه 350 فضایی پیشنهاد می‌کند.

ساختمان ها با فضاهای عمومی جدید از جمله یک پارک شهری به هم متصل خواهند شد.

گراهام ترنر، عضو کابینه بازسازی شورای کرکلیز، این طرح را به عنوان «تغییر بازی» توصیف کرد و به مردم «دلایل زیادی برای بازدید و اقامت در مرکز شهر هادرسفیلد» داد.

او گفت: «قلب فرهنگی مقصدی برای افراد با هر سن و جمعیتی خواهد بود و چیزی برای همه ما به عنوان مردم محلی برای افتخار است.

‘[The submission] نقطه عطف مهمی برای هادرسفیلد و منطقه وسیعتر کرکلیز است. مقدار زیادی کار برای رساندن ما به این مرحله انجام شده است و ما مشتاقانه منتظریم تا مردم نقشه ها و طرح های نهایی را مشاهده کنند.

وی افزود: ما در مورد پروژه تجاری خود بسیار مطمئن هستیم و از همه اعضای تیم پروژه برای حمایت و تخصص آنها و البته از عموم مردم برای مشارکت قابل توجه آنها در روند طراحی تشکر می کنیم.

پیشنهادهای قبلی برای توسعه مجدد بازار کوئینزگیت توسط معماران لزلی جونز با مخالفت انگلستان تاریخی (در آن زمان میراث انگلیسی) و کمیسیون معماری و محیط ساخته شده (Cabe) که اکنون منحل شده است، در سال 2008 مواجه شد.

پیشنهادات FCBS قبلاً دو مرحله از مشاوره عمومی را پشت سر گذاشته اند که در ماه مه آغاز شد و ماه گذشته به پایان رسید. به گفته شورا، حدود 8000 نفر به صورت آنلاین و نزدیک به 600 نفر در مجموعه ای از نمایشگاه های حضوری در مورد این برنامه ها شرکت کردند.

انتظار می رود در نشست کمیته برنامه ریزی در ماه دسامبر تصمیمی در مورد این طرح اتخاذ شود. در صورت تایید، کار می تواند در سال آینده در محل شروع شود.

پیشنهادات قلب فرهنگی Kirklees توسط استودیو Feilden Clegg Bradley. سالن غذای بازار در ساختمان بازسازی‌شده بازار کوئینزگیت در دهه ۱۹۷۰.

داده های پروژه

محل هادرزفیلد
مقامات محلی شورای کرکلیز
نوع پروژه استفاده ترکیبی، بازسازی فرهنگی و استفاده مجدد خلاقانه
مشتری شورای کرکلیز
مدیر برنامه ترنر و تاونسند
مدیر توسعه املاک کوئینزبری
معمار استودیو Feilden Clegg Bradley
مشاور میراث فرهنگی استودیو Feilden Clegg Bradley
معمار منظر معماری منظر را دوباره شکل دهید
مشاور برنامه ریزی گروه پگاسوس
مهندس سازه آروپ
مشاوران پایداری گروه اتود و ساخت و ساز پایدار
مشاور دسترسی دسترسی جین سیمپسون
مشاور هزینه ترنر و تاونسند
مشاور ارتباطات زمینه ضد
مدیریت هزینه ترنر و تاونسند
طراح اصلی ترنر و تاونسند
مشاور نور ARUP
پیمانکار اصلی هنوز منصوب نشده است
منابع مالی شورای کرکلیز
تاریخ مناقصه انتصاب پیمانکار مارس 2023 (PCSA)
از تاریخ سایت شروع کنید 2023
تاریخ تکمیل 2026
مدت قرارداد RIBA مراحل 0 – 3
مساحت ناخالص طبقه داخلی متر مربع تقریباً 39850 متر مربع
فرم قرارداد و/یا تدارکات قرارداد طراحی و ساخت ساختمان
هزینه کل 210 میلیون پوند

پیشنهادات قلب فرهنگی Kirklees توسط استودیو Feilden Clegg Bradley طراحی شده است. نمای باغ ها

دیدگاه معمار – الکس ویتبرد، شریک FCBS

قلب فرهنگی Kirklees بخشی کلیدی از طرح کلی برای بازسازی جاه طلبانه هادرزفیلد را نشان می دهد و منعکس کننده جنبشی در سراسر کشور است که به دنبال تجدید مراکز شهر منطقه ای ما است.

The Cultural Heart یک مرکز خرید متعلق به دهه 1960 را با مجموعه ای منحصر به فرد از امکانات فرهنگی جایگزین خواهد کرد که منعکس کننده غنای فرهنگی شهر است که در اطراف یک پارک شهری جدید طراحی شده توسط Re:form Landscape Architects قرار دارد.

این پروژه مقدار قابل توجهی از پارچه های موجود در محل را حفظ و تغییر خواهد داد، که تاثیر کربن توسعه کلی را کاهش می دهد و به کتابخانه فهرست شده درجه دوم و سالن بازار بروتالیست درجه دوم – که به موزه و سالن غذا تبدیل می شود، جان تازه ای می بخشد. به ترتیب. ساختمان های جدید شامل گالری هنری، کتابخانه و محل برگزاری، به گونه ای طراحی شده اند که نسبت به محیط اطراف حساس باشند.

محیط منطقه حفاظت شده، و به زبان معماری معاصر بیان شده است که منعکس کننده شخصیت سنگی هادرزفیلد به عنوان یک کل است، در حالی که از قدرت تولید پارچه شهر به عنوان الهام بخش برای جزئیات آن استفاده می شود.

سالن بازار کوئینزگیت در فهرست درجه دوم

منبع: Shutterstcok/Roy Hinchcliffe



منبع