قبل از پیشرفت در طراحی های دقیق، به زهکش ها خوب نگاه کنید

ما اخیراً با نمونه ای از این برخورد مواجه شدیم که یک بررسی دوربین مدار بسته نشان داد که زهکش ها از لوله های فیبر زمینی ساخته شده اند. فیبر پیچ در سال 1890 در ایالات متحده توسعه یافت، عمدتاً به عنوان یک مجرا یا مجرا (ظاهراً ساختمان امپایر استیت مایل ها از آن را در اختیار دارد!) در طول جنگ جهانی دوم و اندکی پس از آن، زمانی که موادی مانند از آنجایی که چدن و ​​خاک منجمد شده اندک بودند و منبع آن بسیار گران بود.

این امر زنگ خطر را در میان بسیاری از مشتریان معمار ما به صدا درآورده است، زیرا آنها هیچ راهی برای اطلاع از اینکه آیا فاضلاب از محل عبور می کند یا نه، قبل از شروع کار، نخواهند داشت. سپردن آن به سازنده برای کشف، احتمالاً هزینه و تأخیر بیشتری را به همراه خواهد داشت و حتی ممکن است به معنای یک طراحی مجدد بزرگ باشد، اگر یک فاضلاب در همان خط دیوار عقب یک توسعه قرار گیرد. بدتر از آن، ساخت و ساز در هنگام ساخت یک خانه جدید مجاز نیست، بنابراین در این مورد ممکن است کل پروژه به برنامه ریزی برگردد و جابه جا شود.

فیبر پیچ هنگام برخورد با فاضلاب معمولی به خوبی کار می کند. با این حال، مشخص شده است که با آب داغ، چربی یا روغن واکنش نامطلوب نشان می دهد. در دهه 1940 چنین مشکلی وجود نداشت، اما ما اکنون آب بیشتری مصرف می کنیم، چه سرد و چه گرم، و روغن و گریس زیادی در زهکشی ها به پایان می رسد. فیبر پیچ زمانی که آب داغ و چربی، روغن و گریس به طور منظم در زهکش ریخته می شود، در داخل لایه لایه می شود و باعث تاول زدن و تغییر شکل زهکشی می شود.

خط مشی تیمز واتر معماران را بدون هیچ راهی نمی گذارد که از قبل از شروع کار بدانند که آیا فاضلاب از محل آنها عبور می کند یا خیر.

در این اطلاعیه توضیح داده شده است که تیمز واتر در سال دوم برنامه چرخش خود قرار دارد و در حال بررسی این است که کدام یک از فعالیت های خود به بهترین وجه از مشتریان، جوامع و محیط زیست پشتیبانی می کند. اگر متقاضیان در فاصله 3 متری از فاضلاب یا زهکشی ساختمان می سازند، همچنان باید برای موافقت نامه ساخت بیش از حد درخواست دهند.

در نتیجه، لوله‌های الیافی به سرعت در حال تخریب هستند و از آنجایی که طول عمر آنها تنها حدود 40 سال است، تقریباً همه آنها در پایان استفاده از آنها هستند. اگر قصد ساخت و ساز داشته باشید، وضعیت حتی بدتر می شود، زیرا لوله در اثر بار خارجی فرو می ریزد، بنابراین جلوگیری از بارگذاری زهکشی بسیار مهم است و باید در حین انجام کارهای ساختمانی دیگر، این لوله ها را به طور کامل تعویض کنید.

لوله فیبر پیچ به طول 8 فوت با اتصالات فشاری تولید می شد که باعث می شد نصب سریع و آسان بدون نیاز به شن و ماسه و سیمان درزهای مرتبط با لوله کشی سفالی باشد و به راحتی روی ماسه قرار گیرد. در طول رونق ساختمان پس از جنگ و تا دهه 1970 که زهکشی پلاستیکی غالب شد، اغلب مورد استفاده قرار گرفت.

بازرسان تایید شده طبق آیین نامه 13 مقررات ساختمانی 2010 (بازرسان تایید شده و غیره) وظیفه قانونی دارند تا با مرجع مربوطه فاضلاب مشورت کنند و به ارسال مشاوره ها ادامه خواهند داد تا این وظیفه قانونی را انجام دهند. شما انتظار دارید که مقامات آب نیز وظیفه مشابهی برای پاسخگویی داشته باشند. با این حال، این موضوع به وضوح موضوعی است که تیمز واتر و مدیران آن باید در نظر بگیرند.

در زمان نگارش این مقاله، یک اعلامیه شوکه کننده از تیمز واتر مبنی بر عدم پاسخگویی به مشاوره قانونی از سوی نهادهای کنترل ساختمان وجود دارد.

جف ویلکینسون مدیر عامل بازرس تایید شده مشاوران ساختمانی ویلکینسون است. www.thebuildinginspector.org



منبع

آن را به شانس نسپارید: قبل از پیشرفت در طراحی دقیق، مطمئن شوید که به زهکش ها نگاه کرده اید.

لوله های فیبر پیچ ترکیبی از سلولز چوب آغشته به قطران زغال سنگ است که اغلب با الیاف آزبست برای تقویت مواد اضافه می شود. در تئوری، آزبست مشکلی نیست، زیرا به شرط سالم ماندن لوله‌ها، آزبست محصور شده و ایمن باقی می‌ماند.

برای جلوگیری از مشکلاتی از این قبیل، مهم است که یک بازرسی فیزیکی از محل انجام دهید و هر درپوش منهول را بردارید تا مسیر و محل زهکشی را تعیین کنید. همچنین اکنون اکیداً توصیه می کنیم که یک بررسی دوربین مداربسته برای کمک به تعیین مکان و ساخت هر فاضلاب در مجاورت انجام دهید. بررسی دوربین مداربسته همچنین می‌تواند ترس‌های پنهان دیگری را نیز آشکار کند که می‌توانند حتی بهترین طرح‌ها را از مسیر خارج کنند.