مانچینی دافی با استفاده از سیستم هیدرولیک استادانه‌ای برای تغییر مکان تئاتر در آسمان‌خراش میدان تایمز

استودیوی معماری محلی Mancini Duffy تکمیل یک آسمان‌خراش میدان تایمز را رهبری کرده است که شامل بلند کردن یک تئاتر تاریخی برادوی و ادغام یک صفحه نمایش LED غول‌پیکر است که به یک صحنه در فضای باز باز می‌شود.

مانچینی دافی، پرکینز ایستمن، و معماران PBDW تخریب، بازسازی و طراحی TSX برادوی، یک آسمان خراش 47 طبقه که اکنون میزبان فضای خرده فروشی، یک بار و سالن، یک هتل 661 اتاقه هیلتون، یک تئاتر برادوی و یک فضای باز مرتفع است را رهبری کردند. مرحله اجرا

میدان تایمز
مانچینی دافی یک آسمان خراش را در میدان تایمز تکمیل کرده است. عکس برتر توسط میا مک دونالد است

این پروژه که توسط شرکت L&L Holding و گروه سرمایه گذاری فورتس توسعه یافته است، شامل تعدادی شاهکار مهندسی و سازه ای بود که مهم ترین آن، بلند کردن سالن تئاتر 111 ساله برادوی و 14 میلیون پوند پالاس در ارتفاع 30 فوت (9 متر) برای ایجاد فضایی برای خرده فروشی سطح زمین

این پروژه همچنین شامل بازسازی تئاتر به رهبری معماران PBDW – که همچنین روی طرح اصلی ساختمان از سال 2016 شروع شد – و ایجاد یک صحنه اجرا که در پشت یک LED به مساحت 18000 فوت مربع (1672 متر مربع) پنهان شده است، بود. صفحه نمایش نصب شده به نمای ساختمان

مرحله TSX
پروژه TSX Broadway شامل ادغام یک صحنه در فضای باز و بلند کردن یک تئاتر تاریخی برادوی بود.

جان مک کمپبل، دستیار ارشد مانچینی دافی، گفت: «ما دوان دوان به زمین زدیم و هرگز تسلیم نشدیم. زمانی که در حال ساختن یک قسمت از ساختمان بودیم، قسمت دیگری را تخریب می کردیم، در حالی که در حال انجام مراسم کلنگ زنی بودیم، در حال تخریب سرداب بودیم.

ما مجبور بودیم با سرعت‌های متفاوتی حرکت کنیم تا مشکلات جزئی برای ذینفعان مختلف با اولویت‌های متفاوت حل شود.»

انیمیشنی از پروژه‌ها چندین گام مهم در ایجاد آسمان‌خراش را نشان می‌دهد که از بخشی از یک برج از قبل موجود استفاده می‌کرد که میزبان هتل Double Tree در بالای تئاتر کاخ بود.

تخریب برج قبلی و همچنین نصب “سیستم جک هیدرولیک استادانه” در زیرزمین ساختمان را نشان می دهد که برای رساندن تئاتر به موقعیت نهایی استفاده می شود.

مرحله TSX
یک صفحه نمایش LED بزرگ در اطراف پایه ساختمان پیچیده شده است

این تیم گفت: «تیم‌هایی از 10 تا 12 شرکت ساختمانی و مهندسی، زیرزمین و زیرزمین ساختمان را تخلیه کردند (و) یک سیستم جک هیدرولیکی پیچیده و یک تیر حلقه‌ای بتنی بزرگ در اطراف سالن نصب کردند.

“این یک جیب برای ارتفاع ایجاد کرد. هنگامی که سالن تئاتر به 16 فوت (4.8 متر) رسید، آسانسور متوقف شد تا طبقات جدید ساخته شوند.”

اجرای شکیرا
صفحه باز می شود تا یک صحنه در فضای باز نمایان شود. عکس متعلق به عکاسی شوتین است

این تئاتر با 1648 صندلی که در ابتدا در سال 1913 افتتاح شد و یک نقطه عطف داخلی شهر نیویورک بود، اکنون از طبقات سوم تا هشتم ساختمان می‌گذرد، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق ورودی جدید در خیابان 47 به آن دسترسی داشته باشند.

Mancini Duffy همچنین یک لابی جدید در طبقه سوم، یک منطقه پشت صحنه و سرویس های بهداشتی اضافی که فضا را احاطه کرده است، طراحی کرد.

اجرای شکیرا
وزن درهای صحنه 84000 پوند است. عکس متعلق به عکاسی شوتین است

همچنین در طبقه سوم ساختمان و 30 فوت بالاتر از سطح زمین، TSX Stage دقیقاً روبروی تئاتر کاخ قرار دارد و با فضای خرده فروشی جدا شده است.

پنهان در پشت صفحه نمایش بزرگ و خمیده LED که پایه برج را می پوشاند، به عنوان یک مکان اجرای داخلی و خارجی دو چندان می شود.

این تیم گفت: “استیج TSX یک تحول بزرگ در صفحه نمایش تماشایی میدان تایمز است که امکانات جدیدی را برای برندها و هنرمندان ایجاد می کند.”

از میدان عابر پیاده در سطح زمین، صحنه، که اولین مکان دائمی نمایش در فضای باز در میدان تایمز است، 30 فوت بالاتر از خیابان معلق است.”

بازسازی تئاتر
سالن تئاتر برای اینکه فضایی برای خرده فروشی در زیر آن ایجاد شود، مرتفع شد. عکس از میا مک دونالد است

دو در پنهان شده در صفحه نمایش LED بیرونی به سمت داخل می چرخند تا صحنه را به روی بازدیدکنندگان میدان تایمز باز کنند.

این تیم گفت: “درهای سفارشی 84000 پوندی اولین بار در جهان هستند – درهای با این اندازه قبلا هرگز در تابلوهای LED کاربردی ادغام نشده بودند.”

لابی با میز روشن
طراحی کلی ساختمان با “هیجان میدان تایمز” مشخص شد.

به گفته PBDW، صفحه نمایش LED این برج نیز یکی از “بزرگترین صفحه نمایش های LED در جهان” است.

برای فضای داخلی هتل، طراحی شده توسط Wimbley Interiors، و طراحی کلی ساختمان، تیم به “تقابل بین قلمروهای مختلف” اشاره کرد.

ویلیام ماندارا جونیور، مدیر اجرایی Mancini Duffy گفت: طراحی کلی TSX Broadway در مورد تعامل بین قلمروهای مختلف است – نورها و هیجان میدان تایمز پس‌زمینه بسیاری از فضاهای داخلی است.

“در همین حال، تئاتر کاخ در دنیای محدود خود وجود دارد. ما به طور کامل تمام جنبه های طراحی را مورد بررسی قرار دادیم تا نه تنها اطمینان حاصل کنیم که همه چیز با هم هماهنگ است، بلکه اهداف متمایز آنها را برآورده می کند.”

یک بار در میدان تایمز
تیم این پروژه را به عنوان یک “پازل پیچیده” توصیف کرد.

ماندارا جونیور گفت: “TSX Broadway یک معمای پیچیده است.”

“بازدید کنندگان می توانند نمایش برادوی را در تئاتر کاخ ببینند و چند ساعت بعد، تماشاگران می توانند برای تماشای کنسرتی در صحنه بیرونی و بالعکس گرد هم آیند. و مهمانان هتل که روپوش پوشیده اند، مسیر اشتباهی را انتخاب نمی کنند و در هیچ یک از آنها به پایان نمی رسند. حتی با توجه به استانداردهای شهر نیویورک، این یک پروژه پیچیده بود.

Times Squares در سال 2017 توسط Snøhetta طراحی مجددی دریافت کرد، در حالی که اخیراً یک تئاتر طراحی شده توسط Frank Lloyd Wright در ویسکانسین بازسازی شد.

عکاسی توسط مایک ون تاسل انجام شده است مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.


اعتبار پروژه:

معمار اجرایی: مانچینی دافی
طرح جامع معمار و مرمت تئاتر: معماران PBDW
معمار طراحی (نما): پرکینز ایستمن
فضای داخلی هتل Tempo by Hilton: فضای داخلی ویمبلی
مهندس نماینده پارلمان اروپا: Cosentini Associates, Inc
مشاور تئاتر: پروژه های تئاتر
مهندس سازه: Severud Associates Consulting Engineers, PC, and Robert Silman Associates Structural Engineers, DPC (بررسی همکار)
مهندس بالابر تئاتر: مهندسی بنیاد شهری LLC
آشپزخانه: طراحی مرحله بعدی
SOE: لانگان
مشاوره کد: طرح 2147 و گروه ریزو
محافظ: حفاظت ساختمان جابلونسکی، شرکت
صفحه نمایش LED: حسی تعاملی
طراح نور: گروه طراحی و طراحی نورپردازی zeroLUX
مشاور آکوستیک: لانگمن لیندزی (فضاهای برج و تئاتر FOH/BOH)
مشاور آسانسور: Vidaris، Inc. و خدمات طراحی آسانسور IROS
مدیر ساخت و ساز: گروه ساختمان سازه تون (تئاتر)، پاوارینی مک گاورن (سرگرمی، مهمان نوازی و خرده فروشی)
نماینده مالک: مشاوره PRA

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا