مانیفست کارگر وعده 1.5 میلیون خانه و تعهد به شهرهای جدید را می دهد

کیر استارمر، رهبر حزب کارگر، با تشریح برنامه‌های حزب برای دولت امروز (13 ژوئن)، گفت مانیفست حزب کارگر بریتانیا را از طریق اصلاحات برنامه‌ریزی بزرگ بازسازی می‌کند و معادل 300000 خانه در سال تحویل می‌دهد.

این حزب می‌گوید که بر اساس این طرح‌ها، اهداف مسکن ملی و محلی که توسط دولت فعلی کنار گذاشته شده است، بازگردانده می‌شوند و طرح‌های محلی برای «تقویت پیش‌فرض به نفع توسعه پایدار» تحت یک دولت کارگری به‌روز می‌شوند.

مانیفست شامل تغییراتی در چارچوب سیاست برنامه ریزی ملی (NPPF) و بودجه بیشتر برای افسران برنامه ریزی است.

الزامات سخت‌تر در مورد شماره‌های مسکن مقرون‌به‌صرفه نیز الزامی می‌شود و حزب کارگر قول می‌دهد «بزرگ‌ترین افزایش خانه‌سازی اجتماعی و مقرون‌به‌صرفه را در یک نسل به ارمغان بیاورد». با این حال، سند 112 صفحه ای تعداد خانه های اجتماعی برنامه ریزی شده را درج نمی کند.

کارگر همچنین می‌گوید که به توسعه در زمین‌های دارای کمربند سبز با کیفیت پایین، که در غیر این صورت «کمربند خاکستری» نامیده می‌شود، اجازه می‌دهد تا مسکن در حومه شهرهای موجود از طریق «پروژه‌های توسعه شهری و بازسازی» ارائه شود.

مانیفست همچنین تعهد حزب را برای ارائه نسل جدیدی از شهرهای جدید در سراسر کشور، همانطور که در ماه گذشته توسط آنجلا راینر، دبیر تاریکی در کنفرانس املاک و زیرساخت UKREiiF مشخص شد، تجدید می کند.

ملانی لیچ، مدیر اجرایی فدراسیون املاک بریتانیا، گفت که این مانیفست “درست بر بهبود سیستم برنامه ریزی به عنوان عامل اصلی رشد تمرکز دارد”.

وی ادامه داد: «اقدامات برای حصول اطمینان از اجرای برنامه‌های محلی به‌روز و رویکرد جدید به زمین‌های «کمربند خاکستری» نیز استقبال می‌شود، و همچنین تعهد به برنامه‌ریزان محلی بیشتر به منظور رفع انسداد پروژه‌های موجود، و محلی، مورد استقبال قرار می‌گیرد. مقامات بهتر می توانند با بخش ما در تعامل باشند تا نیازهای آینده را تامین کنند.

رئیس ایسلند، ریچارد واکر، که قبل از استارمر در مراسم معرفی مانیفست سخنرانی کرد، گفت که سیستم برنامه‌ریزی کنونی «بزرگ‌ترین ضربه‌ای بر عملکرد این کشور برای سال‌ها بوده است» و «تغییری که پتانسیل آن را دارد که چشم‌اندازهای ما را واقعاً توربوشارژ کند».

قبل از انتشار مانیفست، حزب کارگر متعهد شده بود که خانه های اجتماعی و مقرون به صرفه بیشتری بسازد – با هدف اینکه این خانه ها 40 درصد از تعهد 1.5 میلیون خانه ای خود را تشکیل دهند. مانیفست می‌گوید: «کارگر، ساخت خانه‌های اجاره‌ای اجتماعی جدید را در اولویت قرار می‌دهد و با بررسی افزایش تخفیف‌های حق خرید که در سال 2012 معرفی شد و افزایش حمایت‌ها از مسکن‌های اجتماعی نوساز، بهتر از سهام موجود ما محافظت می‌کند.»

هدف حزب کارگر 1.5 میلیون نفر 100000 کمتر از رقمی است که محافظه کاران وعده داده اند و 400000 کمتر از رقم وعده داده شده توسط لیبرال دموکرات ها است.

ارقام منتشر شده توسط فدراسیون خانه سازان در روز سه شنبه (11 ژوئن) نشان داد که مجوزها در سه ماهه اول سال 2024 در انگلیس (2472) پایین ترین رقم سه ماهه از زمان شروع گزارش در سال 2006 بوده و در پایان سال 2023 کاهش 10 درصدی را نشان می دهد. .

سال منتهی به مارس 2024، نسبت به هر دوره 12 ماهه از زمان شروع جمع‌آوری داده‌ها در سال 2006، کمترین مکان‌های مسکونی جدید را دریافت کرده‌اند، که نشان می‌دهد خط لوله مسکن در حال حاضر به‌طور قابل‌توجهی کوچک‌تر از حتی پس از بحران مالی جهانی است.

نکات کلیدی از مانیفست کارگر 2024

  • ساخت 1.5 میلیون خانه در مجلس پنج ساله
  • بازگرداندن اهداف مسکن به عنوان بخشی از اصلاح NPPF
  • براونفیلد و اولین توسعه کمربند خاکستری
  • شهرهای جدید
  • از مقامات محلی بخواهید که طرح های محلی را برای تحویل خانه های بیشتر به روز کنند
  • افسران برنامه‌ریزی بیشتر با افزایش هزینه تمبر برای ساکنان غیر بریتانیایی تأمین مالی می‌شوند
  • بیشترین افزایش در خانه سازی اجتماعی و مقرون به صرفه را در یک نسل و تقویت تعهدات برنامه ریزی برای ارائه مسکن ارزان تر
  • اولویت ساخت خانه‌های اجاره‌ای اجتماعی جدید، بررسی حق خرید و افزایش حمایت‌ها از مسکن‌های اجتماعی نوساز

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا