مجموعه کامل عکس و نقاشی

این پروژه ها در طرحی نزدیک به موزه ملی زاید که مدت ها در انتظار آن بود و هنوز کامل نشده است، فاستر + شرکا قرار دارد.

6500 متر2 خانه خانواده ابراهیمی در منطقه فرهنگی سعدیات، یک مرکز جدید برای یادگیری و عمل به ایمان است که شامل سه عبادتگاه جداگانه – یک مسجد، یک کلیسا و یک کنیسه – و همچنین فضاهای مشترک برای تجمع است.

پالت مواد شامل بتن، سنگ آهک عمانی، گچ بافت، جزئیات برنزی و چوب‌های چوبی است که اکثراً در محلی تهیه می‌شوند.

منبع: Dror Baldinger

Adjaye Associates از میان لیست کوتاهی از شرکت های بین المللی ناشناس برای این پروژه انتخاب شد و برنامه ها در سال 2019 فاش شد.

منبع: Dror Baldinger

دهلیز کنیسه موسی بن میمون شامل طاقچه ها و سینک های توکار برای شستن دست ها قبل از ورود به حرم است.

علاوه بر فضاهای عبادت جداگانه برای هر دین، چهارمین فضای مشترک “برای همکاری و گردهمایی غیررسمی” وجود دارد. همه آنها دارای حیاط هستند که مساحت آنها از 1110 متر است2 تا 1443 متر2، دارای آب نما.

این کنیسه با جهت گیری به سمت اورشلیم، دارای سه ستون V شکل برای ایجاد صفحه ای بین فضای داخلی و خارجی است که به لایه های روی هم افتاده از شاخه های نخل روی سوکا اشاره دارد. چادر مشبک برنزی از نورگیر در سقف می‌آید و بر روی جماعت می‌پوشد.

جهت گیری کلیسا به سمت خورشید طلوع شرقی است و شکل آن از جنگلی از ستون ها تشکیل شده است. از حیاط، دو ستون ناهموار بالای ورودی معلق هستند در حالی که یک درگاه چوبی به فضای جماعت سیگنال می دهد.

دیدگاه معمار

پلان طبقه همکف کلیسا

منبع: Adjaye Associates

مجموعه خانه خانواده ابراهیمی، از شمال

این مسجد دارای یک شبکه GRP ظریف از صفحات مشربیه است که هوا را با حفظ حریم خصوصی به گردش در می آورد. چهار ستون یکپارچه نمایانگر مفاهیم اسلامی از ثبات، نظم و پری است و فضایی طاق ایجاد می کند.

فضای داخلی کلیسای اعلیحضرت فرانسیس دارای شکلی هرمی شکل از چوب‌های چوبی خطی است که بالای تخته‌های بلوط رو به محراب آویزان است.

شروع خدمات طراحی آگوست 2019
در سایت شروع کنید دسامبر 2020
تکمیل فوریه 2023
روش تحویل طراحی و ساخت
هزینه ساخت فاش نشده
معمار طراحی Adjaye Associates
معمار منظر Adjaye Associates
طراح داخلی Adjaye Associates
پیمانکار اصلی ساخت و ساز زوبلین
مشاور علائم / راه یاب مینارد
مدیر پروژه مشتری آرکادیس



منبع

پلان طبقه همکف مسجد

منبع: Dror Baldinger

مسجد امام الطیب با طاق های کشیده اش که از باغ مرتفع خاندان ابراهیمی به چشم می خورد، متمایز است.

خانه خانواده ابراهیمی توسط کمیته عالی برادری انسانی حمایت می شد. بدنه جدید برای ارائه “اهداف” راه اندازی شد سند برادری انسانی برای صلح جهانی و زندگی مشترک، بیانیه مشترکی که توسط پاپ فرانسیس کلیسای کاتولیک و شیخ احمد الطیب، امام اعظم الازهر امضا شده است، که هدف آن تضمین این است که مذاهب مختلف بتوانند در مناطق مشابه زندگی مسالمت آمیز داشته باشند.

من معتقدم معماری باید برای تثبیت نوع دنیایی که می‌خواهیم در آن زندگی کنیم، تلاش کند، دنیایی از پذیرش، باز بودن و پیشرفت مداوم. به عنوان یک معمار، من می خواهم ساختمانی ایجاد کنم که از مفهوم تفاوت سلسله مراتبی بالاتر رفته و غنای زندگی انسان را افزایش دهد. امید ما این است که از طریق این ساختمان‌ها که سه دین متمایز را جشن می‌گیرند، مردم از همه ادیان و از سراسر جامعه بتوانند یاد بگیرند و در یک ماموریت همزیستی مسالمت‌آمیز برای نسل‌های آینده شرکت کنند.
دیوید ادجی، بنیانگذار و مدیر Adjaye Associates

هر یک از عبادتگاه های وقف شده که به شکل مکعب مساوی به ابعاد 30×30×30 متر هستند – مسجد عالی احمد الطیب، کلیسای حضرت فرانسیس و کنیسه موسی بن میمون – دارای فضاهایی برای ناظران و اجرای تورهای روزانه با راهنما هستند.

این پروژه شامل یک ازاره یک طبقه با یک انجمن خوشامدگویی در مرکز آن و سه عبادتگاه در داخل آن است که همگی با فنون معماری منحصربه‌فرد و به طور خاص به مکان و مراجع مذهبی آن‌ها جهت‌گیری دارند. خانه ها توسط یک باغ مرتفع به هم متصل شده اند.

پلان طبقه همکف کنیسه

داده های پروژه