محله‌ها برای نسل‌ها، دانمارک

برای دستیابی به مکان‌های پایدارتر اجتماعی برای افراد در هر سنی، باید در نحوه برنامه‌ریزی، سازماندهی، زندگی و تعامل خود در شهرهایمان تجدید نظر کنیم. مسکن مقرون به صرفه بخشی اجتناب ناپذیر از توسعه است، زیرا مسکن مناسب و مقرون به صرفه یکی از مهمترین الزاماتی است که برای ایجاد یک زندگی خوب باید برآورده شود.

طبق این خلاصه: «محله‌ها برای نسل‌ها مکان‌هایی هستند که جامعه پذیری و حمایت متقابل را دعوت می‌کنند، جایی که افراد در هر سنی به عنوان اعضای راه پله، بلوک مسکونی و محله‌شان دیده می‌شوند و ارزش‌گذاری می‌شوند.

صندوق ملی ساختمان دانمارک – که در محلی به عنوان Landsbyggefonden شناخته می شود – از کل بخش مسکن اجتماعی کشور با تأمین مالی پروژه های بزرگ نوسازی و پروژه های توسعه اجتماعی در مناطق مسکونی با چالش حمایت می کند.

آخرین رقابت دو سال پس از ظهور، شرکت معماران آدریان هیل در شمال لندن برنده یک مسابقه ایده‌ها برای طرح مسکن بین نسلی شد.تصویر شده است) در توسعه عظیم Meridian Water در Enfield.

این مسابقه از همه حرفه‌ها، سوابق و سطوح ارشد دعوت می‌کند تا پیشنهاداتی را برای توسعه مسکن ارزان قیمت ارائه کنند که می‌تواند به ارتقای جامعه‌پذیری و حمایت متقابل کمک کند و سلامت روحی و جسمی را برای افراد در هر سنی باز کند.



منبع

فراخوان مفاهیم به عنوان بخشی از کپنهاگ به عنوان پایتخت جهانی معماری 2023 برگزار می شود. پیشنهادات برنده در پایتخت دانمارک در طول جشن ها به نمایش گذاشته می شود و همچنین در مجموعه ای از نمایشگاه ها، مناظره ها و ارائه ها در UIA به نمایش گذاشته می شود. کنگره جهانی معماران.

مفاهیم بر اساس پاسخ آنها به مختصر، نوآوری و توانایی برای ایجاد پل ارتباطی بین نسل ها، مقیاس پذیری و انعطاف پذیری، پایداری اقتصادی و اجتماعی و دامنه توسعه بیشتر و ارتباط گسترده تر با مردم مورد قضاوت قرار خواهند گرفت.

چهار تیم برنده هر کدام 41000 پوند (350000 DKK) برای توسعه بیشتر مفهوم خود دریافت خواهند کرد تا بتوان آن را در یکی از دو سایت موردی در Axelborg و Høje Gladsaxe، دانمارک عرضه کرد. مفاهیم برنده همچنین در نمایشگاهی در جشنواره کپنهاگ پایتخت جهانی معماری 2023 به نمایش گذاشته خواهند شد.

داوران شامل کریستین پاگ، متصدی ارشد Triennale معماری اسلو خواهند بود. فین ویلیامز، معمار شهر مالمو؛ کارشناس طراحی شهری جان گهل; و ناتالی موسین رئیس موسسه معماری و فناوری دانمارک.

به دلیل تغییرات جمعیتی و شهرنشینی، شهرها و محله ها با چالش های متعدد و همگرا از جمله کمبود مسکن ارزان قیمت، افزایش تفکیک اجتماعی، دسترسی ضعیف به خدمات بهداشتی و اجتماعی و بدتر شدن میزان سلامت روانی و جسمی در میان مردم مواجه هستند.