محله رومی یورک وینسنت و براون بالاخره تایید شد


تصمیمی در مورد طرح های بازسازی شده محله رومی – به دنبال رد یک طرح قبلی در سال گذشته – قرار بود در جلسه کمیته در ماه گذشته (8 سپتامبر) گرفته شود.

اما اعضای شورای شهر پس از اطلاع از مرگ ملکه در اواسط جلسه، تصمیم خود را به تعویق انداختند، زیرا قبلاً تقریباً دو ساعت در مورد برنامه های مرکز شهر بزرگ بحث کرده بودند.

درخواست برای طرح دو بلوکی اداری، هتل و مسکونی، که دارای جاذبه‌های بازدیدکننده با مضمون رومی است، هفته گذشته (5 اکتبر) با پیشنهادی برای تصویب به کمیته مشابه بازگشت.

این طرح در نهایت با شش رای موافق در برابر پنج رای موافق تصویب شد.

در سال 2021، کمیته برنامه ریزی شورای شهر یورک طرح های توسعه 10 طبقه شامل 211 آپارتمان و همچنین دفاتر و مغازه ها در سایت 2 هکتاری در قلب شهر تاریخی را کنار گذاشت.

علیرغم توصیه افسران خود برای تصویب این طرح، اعضای شورا با 11-3 رأی مخالف این طرح ها رای دادند. یکی از اعضای شورای شهر این پروژه را «جوجه اردک زشت» نامید.

این جاذبه رومی که به طور موقت Eboracum نامیده می شود، بیش از دو برابر مرکز معروف وایکینگ Jorvik شهر خواهد بود. آخرین طرح ها همچنین دارای یک هتل 88 خوابه، 153 آپارتمان و 2322 متر مربع فضای اداری است.

پیشنهاد «کاملاً بازطراحی‌شده»، اگرچه هنوز تقریباً همان ارتفاع است، اما طرح اصلی تک بلوک را که توسط برنامه‌ریزان به‌عنوان «شکل بسیار محکم و حجیم» توصیف شده بود، شکست.

در عوض، برای کاهش ماهیت یکپارچه آن و بهبود ویژگی های موجود منطقه، دوباره به دو ساختمان مجزا تبدیل شده است. طرح جدید کمی کوچکتر از طرح رد شده در 17400 متر مربع در مقایسه با 20160 متر مربع است.

این پیشنهاد برای توسعه‌دهنده یورکشایر North Star، مالک زمین Rougier Street Developments و York Archaeological Trust، شامل تخریب ساختمان‌های خانه شمالی، خانه روژیه و ساختمان‌های Society Bar در خیابان روژیه است.زیر را ببینید).

این پروژه شامل حفاری دو ساله باستان شناسی در محل قبل از کارهای ساخت و ساز اصلی است که به گفته تیم، از طریق یک خوراک زنده در سراسر جهان پخش خواهد شد. این سازمان اضافه کرد که از هر کودک مدرسه ای در یورک دعوت می شود تا در آن شرکت کند.

سخنگوی North Star گفت: “این به وضوح یک نقطه عطف در پروژه است و ما از شورا برای حمایت از چشم انداز بلندپروازانه و هیجان انگیز این پروژه فوق العاده تشکر می کنیم.”

“هدف ما این است که کار را در اسرع وقت آغاز کنیم و حجم عظیمی از مزایایی که این پروژه به ارمغان خواهد آورد.”

انتظار می رود با خالی شدن خانه شمالی، کارهای مقدماتی حفاری باستان شناسی در سال آینده آغاز شود.

برنامه‌های محله رومی – طرح‌های ۲۰۲۱ سمت چپ و پیشنهاد جدید ۲۰۲۲ سمت راست رد شد

داده های پروژه

محل خیابان روژیر، یورک
مقامات محلی شورای شهر یورک
نوع پروژه استفاده مختلط
مشتری Rougier Street Developments و York Archaeological Trust
معمار وینسنت و براون
معمار منظر شکل گیری مجدد معماری منظر
مشاور برنامه ریزی O’Neill Associates مشاوران برنامه ریزی شهری
مهندس سازه مهندسان مشاور دادلیز
مشاور M&E مشاوره تیت
نقشه بردار کمیت جنبه 4
پیمانکار اصلی TBC
منابع مالی TBC
تاریخ مناقصه TBC
از تاریخ سایت شروع کنید آغاز کاوش باستان شناسی از پاییز 2022
مدت قراردادTBC
مساحت ناخالص طبقه داخلی متر مربع
17400 متر مربع
فرم قرارداد TBC
انتشار سالانه CO2 TBC
هزینه کل TBC

ساختمان های موجود در خیابان روژیر در یورک

ساختمان های موجود در خیابان روژیر در یورک



منبع