مدال منصر – برنده خانه سال 2022 AJ اعلام شد

منبع: نیک دیردن

خانه Ceangal توسط Loader Monteith

این فهرست با طرح‌هایی توسط Common Ground Workshop، Napier Clarke، Sophie Hicks Architects و Spratley & Partners.

خانه سال AJ: Spitalfields House by Common Ground Workshop (با آثار فاز 1 توسط Studio Idealyc)

خانه سال AJ: Chelwood اثر Napier Clarke

خانه سال AJ: خانه سبز توسط Hayhurst & Co

خانه سال AJ: خانه ساحلی توسط معماران هادسون

این جایزه قدیمی، بهترین خانه تکمیل شده در بریتانیا را به رسمیت می شناسد و به افتخار معمار مشهور بریتانیایی مایکل منسر (1929-2016)، رئیس سابق RIBA و آکادمیک سلطنتی نامگذاری شده است. این مدال دوباره در سال 2019 بخشی از جوایز معماری AJ شد.

منبع: عکاسی داپل

چلوود اثر ناپیر کلارک

مدال منسر در سال 2001 برای الهام بخشیدن به نوآوری در طراحی خانه راه اندازی شد و زندگی خود را با مشارکت AJ آغاز کرد. پروژه برنده افتتاحیه، تراس مرتیر 1A سزاری بدنارسکی در بارنز بود. دیگر برندگان شامل خانه سیاه معماران مول در سال 2004 و خانه فلینت اسکن کاتلینگ د لا پنیا در باکینگهامشر در سال 2015 هستند.

خانه سال AJ: Hill+View توسط Spratley & Partners

مدال منصر – خانه سال AJ برتری معماری را در یک خانه نوساز یا به طور قابل توجهی توسعه یافته و بازسازی شده قهرمان می کند. تمام 11 فینالیست توسط یک هیئت داوری متخصص که شامل ترزا بورسوک، مشاور ارشد پولارد توماس ادواردز است، بازدید خواهند کرد.

AJ House of the Year: Blockmakers Arms اثر Erbar Mattes

AJ House of the Year is partnered with:

داوران شیوه استثنایی این خانه را ستایش کردند که این خانه به سایت خود واکنش نشان داد و «متفکرانه ترکیب شده، با دقت جزئیات، متواضعانه و لذت بخش» بود. این ساختمان که به عنوان یک ساختمان کم ضربه طراحی شده است، در سواحل رودخانه تیمز قرار دارد و بر روی پایه هایی قرار دارد تا در برابر سیل مقاوم شود.

خانه سال AJ: خانه ساحلی Thorpeness توسط IF_DO

فضای داخلی استفاده دقیق از فضا را با انعطاف پذیری داخلی متناسب با نیازهای مشتری نشان می دهد.

خانه سال AJ: The Lodge اثر Simon Gill Architects

منبع: جیمز بریتانیا

خانه بین دو دریاچه توسط معماران سوفی هیکس

خانه سال AJ: House Between Two Lakes اثر معماران سوفی هیکس

در میان فینالیست‌های امسال می‌توان به میخانه‌ای قدیمی که توسط اربار ماتس به یک دوبلکس پنج تخته تبدیل شده است، بازسازی معاصر Hayhurst & Co از یک گلخانه خانگی و خانه لودر مونتیث به سبک مزرعه‌داری در لانارکشایر جنوبی اشاره کرد.

منبع: عکاسی لوسی والترز

محل کوکام، برکشایر • تکمیل جولای 2021 • هزینه ساخت 968000 پوند • مساحت ناخالص کف داخلی 167 متر2 • مشتری الیزابت رز • مهندس قیمت و مایرز • مهندس خدمات همکاران پل باستیک • پیمانکار اصلی فیلیام ساخت و ساز • انتشار سالانه کربن 7.14 کیلوگرم CO2/m2

قضات

  • رئیس گروه Kunle Barker، Studio Anyo
  • ترزا بورسوک، مشاور ارشد پولارد توماس ادواردز
  • Simon England Associate مدیر طراحی، Plan A Consultants
  • Joe Jack Williams Associate, Feilden Clegg Bradley Studios

سال گذشته، این جایزه به Windward House، توسعه خانه مزرعه توسط Alison Brooks Architects تعلق گرفت. این طرح سپس آن را دنبال کرد کسب مدال منصر با کسب جایزه خانه سال RIBA.

منبع: کیلیان اوسالیوان

خانه ساحلی توسط معماران هادسون

منبع:Ståle Eriksen

اسلحه های بلوک ساز توسط Erbar Mattes

داوران دوست داشتند که چگونه این طرح “بسیار سخت کار کرد”. این حول یک محور مرکزی برجسته شمالی-جنوبی که شامل فضاهای اصلی زندگی است که از بیرون با بالا آمدن سقف بیان می شود، مرتب شده است. این فضاها شامل یک سالن و اتاق غذاخوری است که توسط یک دیوار مستقل تقسیم شده و توسط یک نور سقف مرکزی روشن می شود. سوئیت‌های اتاق خواب این را در کنار رودخانه رزرو می‌کنند.

منبع: سایمون منگز

خانه سبز توسط Hayhurst & Co

پنجره‌های بزرگ بدون قاب با لعاب ثابت و پانل‌های تهویه باز شونده برای قاب‌بندی مناظر بیرون از منظره قرار می‌گیرند، در حالی که حریم خصوصی را از مسیر تیمز تضمین می‌کنند. این چراغ ها به همراه چراغ های سقف خانه را پر از نور می کنند.

منبع: لورنزو زندری

لژ توسط معماران سیمون گیل

The AJ Architecture Awards are supported by:




منبع

منبع: جیمز درو تیلور

Hill+View توسط Spratley & Partners

مدال منصر – فینالیست های خانه سال AJ

Spitalfields House توسط کارگاه مشترک زمین (با آثار فاز 1 توسط Studio Idealyc)

منبع: Joakim Borén

خانه ساحلی تورپنس توسط IF_DO

یک خانه تک طبقه ساحلی نورفولک که از آلاچیق ها تشکیل شده است، خانه ساحلی آجری در سافولک، خانه پیش ساخته مقاوم در برابر سیل در تیمز و یک توسعه داخلی به Fulham Cemetary Lodge نیز در فهرست نهایی قرار گرفته اند.

خانه سال AJ: خانه Ceangal توسط Loader Monteith

این سازه از مواد مستحکم و کم کربن، با قاب چوبی پیش ساخته تشکیل شده است. از روش‌های مدرن ساخت و ساز (MMC) برای ساخت استفاده شد، اما به گفته یکی از قاضی‌ها، خانه از نزدیک ساخته شده است. حتی بریدگی‌های ساختار CLT برای ساخت سیستم قفسه‌بندی مجدداً استفاده شده است.

داوران در مورد حس «بی زمانی» که در مورد این خانه احساس می کردند اظهار نظر کردند و همچنین روایت بسیار قانع کننده معمار در ارائه پروژه را تحسین کردند. یکی از آنها گفت: “همیشه افسانه به نظر می رسد و زندگی در آن لذت بخش است.”