مدرسه غذای سورمن وستون برنده جایزه استیون لارنس 2022 شد

منبع: جیم استفنسون

متیو گلدشمید، یکی از داوران این جایزه، گفت: موفقیت مدرسه غذای هاکنی به همین سایت محدود نمی شود. معمار و مشتری طرحی الهام‌بخش ایجاد کرده‌اند تا به دیگران بیاموزند که چگونه جوامع خود را به روشی مشابه بازسازی و جان بخشند.

این جایزه بهترین پروژه های کشور در مقیاس کوچک را جشن می گیرد و ساختمان هایی با ارزش ساخت کمتر از 1 میلیون پوند را به رسمیت می شناسد. مرکز اجتماعی سورمن وستون در شرق لندن به کودکان نحوه رشد و پختن غذا را آموزش می دهد. این یک پروژه سرمایه گذاری مشترک بین یک موسسه خیریه و یک فدراسیون مدارس است.

برنده این جایزه به عنوان بخشی از مراسم اهدای جایزه استرلینگ در مقر RIBA امشب (پنجشنبه 13 اکتبر) معرفی شد. برندگان قبلی عبارتند از معماران مول، معماران نیال مک لافلین، دنیزن ورکز و معماران داگان موریس.



منبع هیئت داوران افزود: “این پروژه در دسترس، ایمن، تنوع زیستی، غنی از تغذیه اجتماعی است و اگر در آن منطقه هستید، ارزش بازدید دارد – اگر برای هیچ چیز دیگری، سلامتی در آغوش مرغ ها وجود ندارد!”

“سرمایه گذاری جسورانه و مبتکرانه قدرت معماری را برای تغییر نه تنها ساختمانی که لمس می کند، بلکه جامعه ای را که در آن خدمت می کند، نشان می دهد.”

این طرح که در سال 2021 برنده جایزه AJ Retrofit شد، دارای باغ‌هایی است که به فضاهای پررونق تبدیل شده‌اند که به کودکان اجازه می‌دهد غذا را از دانه‌ها پرورش دهند و فضاهای آشپزی و غذاخوری در فضای باز فراهم کنند. یک نقاشی دیواری رنگارنگ به ارتفاعی که قبلاً رو به خیابان بود، حضوری شاد در جامعه کلاپتون می بخشد.

داوران پروژه برنده این تمرین را به عنوان “یک مدرسه آشپزخانه بسیار مورد نیاز برای همه دانش آموزان در هاکنی، مکانی الهام بخش برای آموزش کودکان چگونه رشد کنند، طبخ و غذا بخورند، در حالی که به عنوان یک مرکز اجتماعی مهم عمل می کند” توصیف کردند.

این پروژه ها از میان فهرست کوتاهی انتخاب شدند که شامل بازسازی خانه مدرنیستی دهه 1960 توسط Chiles Evans + Care Architects، پل عابر مجسمه استودیو گاگارین در لیدز، خانه چهار طبقه با جزئیات دقیق معماری McMahon در جنگل والتام و ویل گامبل آرشیتکتز The Parchment بود. . تعمیرات اساسی سانچز بنتون در یک گاراژ سابق بروتالیست ها در لندن برای ایجاد فضای استودیویی و باغ پشت بام مورد تقدیر ویژه هیئت داوران جایزه قرار گرفت.

آنها گفتند که پاسخ معماری “ناخودآگاه” و “متفکرانه” سورمن وستون “بر پایه یک فلسفه طراحی قوی و متمایز است که توسط روحیه به حداکثر رساندن تأثیر آموزشی هدایت می شود”.

جایزه استیون لارنس برای هر پروژه ای با بودجه ساخت و ساز کمتر از 1 میلیون پوند اعطا می شود و در سال 1998 به یاد استفان لارنس، معمار نوجوان و مشتاقی که در یک حمله نژادپرستانه در Eltham در سال 1993 به قتل رسید، تأسیس شد.

استعدادهای نوظهور AJ 40 زیر 40 دو طرح در فهرست نهایی داشت و خانه دو طبقه آن در سوربیتون نیز در حال اجرا بود.

گلدشمید متولی مدیریت بنیاد مارکو گلدشمید و پسر مارکو گلدشمید، رئیس سابق RIBA است که جایزه استفان لارنس را تأسیس کرد اما اوایل امسال درگذشت. همچنین در هیئت منصفه دورین لارنس، مادر استفن و بنیانگذار بنیاد استفن لارنس دی حضور داشتند. و مایک تونکین، کارگردان Tonkin Liu که در سال های 2018 و 2021 برنده جایزه استفان لارنس شد.

برنده: مدرسه غذای هاکنی اثر سورمن وستون