مراحل دکوراسیون داخلی

از مهم ترین تفاوت های موجود بین مقیاس و تناسب می توان به این مساله اشاره نمود که در مقیاس با اندازه های واقعی وسایل سر و کار دارید، اما در تناسب به رابطه و هماهنگی بین اجزای مختلف موجود در محیط تاکید دارد. بـه عنوان مثال همانند ایده پردازی زیر از یک مبل خردلی و دری با رنگ همان رنگ ولی کمی روشنتر، بـه اثرگذاری زیبایی آن در محیط بپردازید. سعی کنید از لوسـترهای جدید بـه عنوان اکسسوریهای مورد نیاز این فضا کمک بگیرید. مهمترین ویژگی سبک مینیمال خلوت بودن فضا است که باعث ایجاد یک آرامش خاصی در محیط میشود. در دکوراسیون و طراحی این ویلاها از پنجره هایی با اندازه های بسیار بزرگ استفاده شده است که نور و روشنایی را به داخل محیط می آورد و در کیفیت هوای محیط بسیار تاثیر گذار می باشد. دکوراسیون داخلی مدرن اتاق کار: اگر شما در منزل خود اتاق کار دارید و یا دکوراسیون محیط کار شما در اختیار و کنترل شما است میتوانید دکوراسیون مدرن را به این محل هم بیاورید. اما اگر تصور می کنید که برای انجام و پیاده سازی این ایده، مهارت لازم را ندارید حتما از یک طراح ماهر کمک بگیرید تا پس از انجام کامل کار، نیاز به ایجاد تغییرات دوباره در آن نباشد.

حضور گل و گیاه را در این مکان نادیده نگیرید. استفاده از لوازم دکوری مس، مینیاتوری، زر بافت، چادرشب، آینه کاری، گل دوزی سنتی، گلیم، لوازم چوبی، صدفهای طبیعی و بسیاری موارد دیگر که هر کدام به بخشی از فرهنگ بومی ملی ایران مربوط است، در این نوع منازل مشاهده میشود. در ادامه دکوراسیون داخلی ۴۰ آشپزخانه جزیره مدرن را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این دکوراسیون ها مورد توجه تان قرار بگیرند. فضای خانه های دوبلکس کوچک به طراحان این امکان را می دهد که برای دیزاین داخلی منزل از ایده های زیادی استفاده نمایند و علاوه بر این منازل دوبلکس بی نظیر و خاص هستند و اغلب افراد تمایل دارند در این خانه های شیک و باکلاس زندگی کنند. اگر میتوانید کاشیها و سرامیکهای حمام و دستشویی را عوض کنید و از مدلهای مدرن استفاده کنید حتما این کار را انجام دهید اما به خاطر داشته باشید که در حمام و دستشویی هم مثل آشپزخانه ابزارها و گجتهای مختلفی وجود دارد مثل آویز حوله، جا مسواکی و جای شامپو و صابون و مهمتر از همه آینه. درواقع این نوع از دیوارها به دلیل عدم تخریب، بازسازی میشوند و به همین دلیل میبایست گچ کاری آنها به بهترین نحو و با دقت انجام شود.

گلدان انتخاب شده برای گل ها نیز بهتر است تا به جای سبک های مدرن، در سبک سنتی و کلاسیک انتخاب شود. توجه کنید بهتر است برای داشتن اتاق پذیرایی به سبک مدرن، مبل راحتی خریداری کنید؛ چرا که مبلمان کلاسیک و رسمی برای این سبک مناسب نیستند. بر خلاف سبک های دکوراسیون منزل که تا به اینجا توضیح داده شد، سبک دکوراسیون مدرن شهری با سادگی، مخالف است. با معرفی سبک مدرن دوره تازهای در زندگی آمریکایی پدید آمد و مردم در خانههای خود از مزایای جدیدی بهره مند شدند مثل پنجرههای عریض، دربهای کشویی، پاسیو و هرچیزی که بین دنیای داخل منزل و بیرون از منزل ارتباط برقرار میکرد.

بهتر است برای تزئین منزل خود با گیاهان، از گل های سنتی کشور خودمان استفاده کنید. سبک مدرن در واقع پس از جنگ جهانی دوم در آمریکا به راه افتاد و نتیجه تمایل این کشور به حرکت به سوی دوران مدرن بود. سبک معماری آنها نیز به این صورت است که از دو قسمت اندرونی و بیرونی تشکیل شده. آینه به صورت کلی عنصری کاربردی به شمار می رود اما امروزه علاوه بر نگاه عملکردی به آن نگاه دکوراتیو نیز می شود . این خانه به زمان قاجار برمیگردد و امروزه به موزه هنرهای اسلامی تبدیل شده است. اما با گذشت زمان این وضعیت بهتر خواهد شد. باید دقت نمود که پوسترهایی که برای فضای مغازه استفاده می شود مطابق با محصولاتی باشد که مغازه ارائه می دهد .

دکوراسیون مدرن میتواند بهترین گزینه برای طراحی داخلی منزل شما باشد اما چطور میتوان اصول این سبک را در خانههای امروزی پیاده سازی کرد؟ از طرف دیگر مصالح مصرفی برای محوطه سازی با مصالح مصرفی برای ساختمان کاملا متفاوت است. حمام و دستشویی مدرن: وقتی صحبت از خطوط تمیز و سطوح صاف و یکدست و رنگهای خنثی مثل سفید میشود حتما شما هم دستشویی و حمام منزل خود را به خاطر میآورید. بهتر است بدانید که سبک مدرن با سبک معاصر کاملا متفاوت است و سبک معاصر به سبکی گفته میشود که در یکی دو دهه اخیر رواج داشته است در حالی که دکوراسیون مدرن تاریخچهای طولانیتر دارد. باید دقت داشته باشید که سبک دکوراسیون داخلی منزل شما قرار نیست صرفا یک سبک خاص و مطلقا از پیش تعریف شده باشد. برای مبلمان اتاق پذیرایی در دکوراسیون مدرن میتوان از مبل ، کاناپه مدرن و یک میز در جلوی آنها، میز غذاخوری، دیوارهایی با رنگ خنثی، تلویزیون و وسایل دکوری دیگر استفاده کرد. تزئینات استفاده شده نیز بیشتر حالت سنتی دارند و میتوان در اغلب اوقات، اشیای عتیقه را در دکور های چوبی گفته شده جای داد. در طراحی داخلی نیز، معمار چوب را به عنوان متریال غالب انتخاب کرده و از ترکیب آن با رنگ سفید، فضایی آرام و دلنشین خلق کرده است.

لوازم مصرفی بزرگ تنها باعث دسـت و پا گیر شدن شما میشود و کارایی مطلوب فضا را از شما میگیرند. به عبارتی باید گفت که طراحی داخلی ساختمان فقط به چیدمان اشیا و مبلمان زیبا ختم نمی شود، بلکه یک مولفه اساسی در زندگی افراد است که نه تنها در نحوه تفکر و احساسات، بلکه بر روند زندگی، کار، و حتی ارتقای آن تأثیری مستقیم دارد. یکی از نکاتی که اگر در طراحی دکوراسیون به آن توجه شود، نه تنها بهترین دکوراسیون منزل ایرانی را در پی خواهد داشت، بلکه جوابگوی هر سبک طراحی داخلی خانه است؛ و آن چیزی نیست جز توجه به ویژگی روانشناسی رنگها و توجه به هارمونی رنگ وسایل خانه با یکدیگر.

درباره گرفتن این قبیل وسایل میتوانید از شبکه های اجتماعی هم استفاده کنید. در این مقاله درباره دکوراسیون مدرن مطالبی را بیان خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که چطور این سبک را در قسمتهای مختلف منزل خود پیاده کنید. در واقع این سبک بین آن چیزی که در طبیعت وجود دارد و آن چیزی که ساخته دست انسان است ارتباط برقرار میکند. کلان شهرها اغلب دارای نمایشگاه های بین المللی بزرگ و نمایشگاه های خانگی هستند که طراحان، مارک های برتر را برای عموم به نمایش می گذارند تا جدیدترین و لوکس ترین لوازم را به درون خانه شما بیاورند. در ادامه شما را به دیدن تصاویری از دکوراسیون داخلی این ساختمان دعوت می کنیم. پس از آن نیز وجود رنگ های روشن و خاص باعث چندین برابر شدن زیبایی آنها و منزل شما خواهند شد.

یکی دیگر از اتفاقات این دوره، افزایش استفاده از محوطهی باز در بیشتر خانه های اروپا بود. در طراحی دکوراسیون داخلی منزل سبک مینیمال از رنگ سفید بیشترین استفاده را میکنند. البته این به معنای شلوغ کردن بیش از حد دکوراسیون خانه نیست اما در هر حال کمی تمایز نسبت به دیگر سبک ها، برای رسیدن به دکوراسیون مدرن نیاز است. نکته بسیار مهم در ساخت دکور این است که زیاده روی درآن میتواند به طور کلی باعث از بین رفتن جذابیت شده و ظاهر بدی به این بخش از خانه شما بدهد. سبک مدرن بر فرم های شسته رفته، اشکال معاصر، استفاده از مواد طبیعی و یکپارچه کردن فضای بین داخل و خارج تاکید دارد و ترکیبی از آسایش و شیک بودن را به همراه دارد. از ویژگی های این سبک می توانیم به روشنایی زیاد، استفاده از پرده های حریر ساده، استفاده از پارچه های سفید، استفاده از اشیاء طبیعی(چوب، صدف و..) اشاره کنیم.

۷- پالت رنگی تک رنگ: در طراحی مدرن معمولاً از پالت رنگی تک رنگ استفاده می طراحی داخلی منزل کوچک در ایران شود. به جای آن اغلب از مبل های راحتی با رنگ های خاص استفاده میشود. رنگ سفید طیف گستردهای از طراحان و طرفداران را شامل میشود. ۵- نور طبیعی و پنجره های بدون تزئین: در خانه های طراحی مدرن ، نور طبیعی بسیار مهم است ، بنابراین تعداد زیادی از پنجره ها مهم هستند ، اما آنها به طور معمول بدون تزئین هستند. اما برای مدرن کردن دکوراسیون اتاق خواب لازم نیست حتما تخت و کمد و چیزهای دیگر را عوض کنید و هزینه زیادی به خودتان تحمیل کنید.

رنگهای اصلی به طور معمول سیاه و سفید با برخی از رنگهای اصلی (زرد ، قرمز و آبی) که برای تکمیل پالت رنگی تک رنگ است. این رشته فقط در دانشگاههای خاصی ارائه می شود و 114 واحد دروس اختصاصی ،21 واحد دروس عمومی و 14 واحد اصلی به همراه پایان نامه را باید بگذرانید تا مدرک آکادمیک این رشته را دریافت کنید. دکوراسیون مدرن میتواند با رنگهای خنثی، سطوح تمیز و فرمهای ساده یک بار برای همیشه خانه شما را شیک و زیبا کند. شما با داشتن زیبا ترین طراحی و دکوراسیون داخلی پر از حس آرامش و مثبتی میشوید.

سبک مدرن از اواسط قرن بیستم یعنی حدود دهه ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ رواج پیدا کرد و در آن زیبایی بدون پیچیدگی یک اولویت به شمار میرفت. در اوایل قرن نوزدهم ، مردم با سبک ها و دکوراسیون های سنتی مخالفت کردند و آنجا شروع تازه ای برای توسعه ایده های نوآورانه و آینده نگر و خلق سبک جدید از دکوراسیون به نام مدرن شد. سبک کلاسیک چیزی میان سبک سنتی غربی و سبک سنتی ایرانی است که با ویژگی های یک خانه مدرن امروزی درهم آمیخته اند. به فکر بازسازی خانه با هزینه کم هستید؟ اگر شما جزو افرادی هستید که قصد دارید دکوراسیون داخلی خود را تغییر دهید و یا یک بازسازی اساسی در خانه یا محل کار خود داشته باشید؛ مناسب ترین گزینه برای شما به کارگیری از ابزار پلی یورتان و گچبری سقف پیش ساخته می باشد.

دکوراسیون داخلی مدرن اتاق خواب: اتاق خواب محلی است که شما در آن آرامش خود را بازمییابید و برای شروع یک روز جدید و پرکار انرژی خود را ذخیره میکنید. اتاق خواب دونفره برای والدین همان مسیر آرامش تم اصلی دکوراسیون داخلی را دنبال کرده . نصب یک آینه نسبتا بزرگ هم ایده خوبی است چون هنگام خروج از منزل میتوانید خودتان و لباسهایتان را به دقت بررسی کنید و دچار اشتباهات فاحش نشوید. در صورتی که به هر دلیلی نتوانستید اهل فن مورد نظرتان را پیدا کنید، میتوانید از ما کمک بگیرید. اضافه کردن تعدادی اکسسوری و ابزار که به این مرتب شدن کمک کند قطعا فضای اتاق کار شما را مدرن تر و راحتتر خواهد کرد. دکوراسیون داخلی مدرن آشپزخانه: آشپزخانه بهترین محل برای اضافه کردن دکوراسیون مدرن به منزل است. پس این فضاها بهترین فرصت را برای مدرن دکوراسیون خانه شما به وجود میآورند و نباید از این فرصت چشم پوشی کنید. از این وسایل می توانید برای تزیین اتاق خود استفاده کنید . برای تزیین نیز میتوانید در بالای میز ناهارخوری از چراغهای دکوری استفاده کنید و با تعدادی گل و یا گیاه ، طبیعت را به سالن غذاخوری خود منتقل کنید. خانهای که دارای دکوراسیونی با خطوطی منظم و صاف است و از اشکال هندسی گوشهدار که سرسختی دنیای مدرن را نشان میدهد و منحنیها که نمایانگر حس پویایی و حرکت است و نیز از مجسمههایی با مفاهیم انتزاعی، موادی مانند شیشه و استیل و پالت رنگی ساده استفاده مینماید.