مرکز بلومبرگ فاستر نیاز به طراحی احیا کننده را نشان می دهد


پاولین هفته گذشته در یک رویداد ناهار کلوپ AJ100 از این حرفه برای اتخاذ بیومیمیک و طراحی احیا کننده دفاع کرد و گفت که ساختمان بلومبرگ ثابت کرد که تصور فعلی معماران از پایداری به اندازه کافی خوب نیست.

پاولین اذعان داشت که “از بسیاری جهات” بلوک اداری کم ارتفاع شهر لندن “ساختمان بسیار خوبی است” زیرا دارای “نوآوری های خوب بسیاری” است. اما او گفت که این پروژه همچنان به خرابی آب و هوا کمک می کند – و صرفاً بدتر از سایر ساختمان های معاصر است.

در سال 2018، ساختمان بلومبرگ که موفق به کسب برتری BREEAM شد، به دلیل ساختار سنگین و محتوای کربن تجسم شده بالا، توسط مشاور پایداری هیئت داوران جایزه استرلینگ، سیمون استورگیس، مورد انتقاد قرار گرفت.

پاولین گفت: به اعتراف خود معماران، اگر تمام ساختمان‌های جدید به این شکل ساخته شوند، منجر به افزایش دمای 3 درجه سانتی‌گراد می‌شود که برای زیر آب بردن بسیاری از نقاط کم ارتفاع جهان، کافی است. مناطق وسیعی را در مناطق استوایی غیرقابل سکونت می کند.

‘[The Bloomberg building] این ساختمان توسط یک معمار مشهور بین المللی طراحی شده است، یک مشتری ثروتمند بشردوست داشت، این ساختمان ادعا می کرد که پایدارترین ساختمان اداری تا کنون، با بالاترین رتبه BREAAM تا کنون است. نتیجه‌ای که می‌توانید از این نتیجه بگیرید این است که اگر این بهترین کاری است که می‌توانیم در چارچوب پارادایم پایداری انجام دهیم، پس باید بازنگری فوری انجام دهیم.

Pawlyn که نویسنده و سخنران و همچنین مدیر Exploration Architecture است، گفت که این پروژه نیاز به طراحی احیاکننده را ثابت می کند – فرآیند طراحی ساختمان هایی که منابع خود را از مواد و انرژی بازسازی می کنند.

او گفت: «کاری که ما باید انجام دهیم این است که شروع کنیم به ادغام هر کاری که به عنوان انسانیت انجام می دهیم در شبکه زندگی که از ما حمایت می کند. و در نتیجه، یکی از بهترین منابع راه حل، خود زندگی است.

نظریه گایا جیمز لاولاک و لین مارگولیس قرائت بسیار مهمی برای معماران و طراحان است. چیزی که می‌بینید این است که سیاره زمین به یک سیستم خود تنظیمی تکامل یافته است و بسیاری از ویژگی‌های یک موجود واقعی را دارد.

پاولین اشاره کرد که 96 درصد از کل مواد زنده فقط از چهار عنصر کربن، هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن ساخته شده است. وی افزود که 4 درصد باقیمانده از ماده زنده تنها از هفت عنصر شیمیایی دیگر ساخته شده است.

«طبیعت همه چیز را از یک زیرمجموعه بسیار محدود و امن جدول تناوبی می‌سازد و ما می‌توانیم از آن درس بگیریم و درباره نوع چیزهایی که استفاده می‌کنیم تجدید نظر کنیم. در حال حاضر، بشریت تقریباً از هر عنصر جدول تناوبی استفاده می کند.

همچنین یک مورد بسیار خوب برای ساختن چیزهای بیشتر از کربن اتمسفر وجود دارد. چوب نمونه بارز آن است. و مرجان واقعاً تفاوت بین روشی که طبیعت اشیا را می‌سازد و روشی که انسان‌ها اشیا را می‌سازند، به خوبی نشان می‌دهد.

تولید بتن تقریباً 8 درصد از گازهای گلخانه‌ای جهانی را منتشر می‌کند. نزدیکترین چیز به آن در زیست شناسی، مرجان است – یک ساختار معدنی در مقیاس بزرگ، که با خارج کردن کربن از محیط خود رشد می کند.

پاولین همچنین به مهمانان نشان داد که چگونه طبیعت از طرح های ساختمانی خود الهام گرفته است. اینها شامل کارایی مواد پوسته های آبریز است که 90 درصد از ترکیب گچ را به اشتراک می گذارند اما 3000 برابر قوی تر هستند. و همچنین نحوه توزیع نور ماهی های شبح وار، ستاره های شکننده و گیاهان سنگی در ارگانیسم هایشان.

رویداد AJ100 Club در میخانه غذاخوری لایترمن در کینگز کراس برگزار شد و توسط ویل هرست سردبیر AJ میزبانی شد. رویداد بعدی AJ100 Club در مارس 2023 برگزار خواهد شد.

برای نظر دادن با Foster + Partners تماس گرفته شد.



منبع