مرکز لپاوارا، اسپو

عنوان پروژه مسابقه بین المللی ایده های دو مرحله ای مرکز Leppävaara
مشتری شهر اسپو
ارزش قرارداد 240000 یورو
مهلت دور اول 17 فوریه 16:00
محدودیت های زبان مسابقه انگلیسی و فنلاندی است. مرحله اول مسابقه برای همه شهروندان و اشخاص حقوقی در اتحادیه اروپا و کشورهای تحت پوشش قوانین تدارکات اتحادیه اروپا مطابق با قوانین و توافقنامه های معتبر آزاد است. تیم های فاز دو باید شامل یک معمار، معمار منظر و برنامه ریز ترافیک باشند.
اطلاعات بیشتر https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:612204-2022:TEXT:EN:HTML&src=0&tabId=1&tabLang=en



منبع

این مسابقه دو مرحله‌ای که با همکاری انجمن معماران فنلاند برگزار می‌شود، به دنبال پیشنهادهایی برای تبدیل منطقه به یک مرکز شهری یکپارچه و پایدار است که دارای پایانه حمل‌ونقل عمومی مدرن، رستوران‌ها و کافه‌ها، مناطق سبز و مناطق تفریحی است.

داوران مسابقه Leppävaara Center شامل اولی ایزوتالو، مدیر محیط زیست شهری در شهر اسپو هستند. مروی هینارو، معاون توسعه اقتصادی، ورزشی و فرهنگی شهردار، شهر اسپو و سایجا آیکاس، مدیر اتاق بازرگانی منطقه هلسینکی

اهداف کلیدی این مسابقه شامل ایجاد یک چارچوب برنامه ریزی جدید برای منطقه است که تراکم و بی طرفی کربن را در پاسخ به تغییرات آب و هوایی و رشد جمعیت پیش بینی شده محلی تشویق می کند. این مسابقه تنها چهار ماه پس از آن برگزار می شود که شهر اسپو مسابقه ای را برای یک مجتمع اداری مرکزی جدید به نام Espoolainstentalo راه اندازی کرد.

در سال 2021، شهر همسایه هلسینکی یک مسابقه بین‌المللی را برای برنامه‌ریزی جامع یک منطقه فرهنگی ساحلی در اطراف موزه معماری جدید خود اعلام کرد که هنوز ادامه دارد. در سال 2016، شهر برنامه‌های برنده مسابقه معماران مورئو کوسونوکی مستقر در پاریس را با مبلغ 110 میلیون پوند گوگنهایم کنار گذاشت. موزه در بندر جنوبی نزدیک.

برای مرحله دوم مسابقه، هیئت داوران 3 تا 5 اثری را که به نظر آنها بیشترین پتانسیل را دارند انتخاب می‌کنند و سپس به طرح‌های عملی برای مرکز شهری تبدیل می‌شوند.

بر اساس این خلاصه: هدف از مسابقه یافتن مفهومی قوی است که از نظر معماری، ساختار شهری و کارکرد با کیفیت بالا باشد و شناخت و جذابیت منطقه را افزایش دهد.

آخرین مسابقه یک سال پس از آن برگزار شد که شهر اسپو و انجمن معماران فنلاند مسابقه ای را برای بازنگری در محله های زیست شناس و فناوری دریایی موجود در منطقه اوتانیمی این شهرک برگزار کردند.

این مفهوم در 10 تا 20 سال آینده برنامه ریزی، اجرا و ساخت را در مراحل بعدی هدایت می کند. مرحله اول مسابقه شامل یک مسابقه معماری آزاد است که در آن هدف یافتن مفهومی جامع برای کل منطقه هدف است.

برنده کلی – که در اوایل سال 2024 اعلام می شود – یک جایزه 80000 یورویی دریافت می کند و جایزه دوم 60000 یورو، جایزه سوم 45000 یورو، جایزه چهارم 30000 یورو و جایزه پنجم 25000 یورو نیز اهدا خواهد شد.

جزئیات مسابقه

اسپو، واقع در منطقه پایتخت فنلاند در فاصله کوتاهی از هلسینکی، دومین سکونتگاه پرجمعیت کشور و محل پردیس اصلی دانشگاه آلتو به همراه یکی از بزرگترین جوامع نوپا در اروپا و شرکت های فناوری بزرگ مانند نوکیا، KONE، و پیش بینی آب و هوا Foreca.