مسابقه طراحی دروازه بزرگراه توسط RIBA راه اندازی شد

مفهوم برنده اوایل سال آینده اعلام خواهد شد.

جزئیات مسابقه

این مسابقه، برای بزرگراه های ملی، دارای یک صندوق جایزه 15000 پوندی است و بخشی از یک ابتکار برای “بهبود و اصلاح” طراحی شلوغ ترین جاده های انگلستان است.

“این رقابت فرصتی را برای ایجاد ظاهر بصری ساده تر، زیباتر و سازگارتر برای دروازه های کنار جاده ای برای افزایش تجربه رانندگان در هنگام رانندگی در بزرگراه های انگلستان و جاده های اصلی A باز می کند.”

National Highways یک شرکت کاملاً دولتی است که مسئول نوسازی، نگهداری و راه اندازی بزرگراه ها و جاده های اصلی انگلستان است.

عنوان پروژه تکامل دروازه ها
مشتری بزرگراه های ملی
ارزش قرارداد TBC
مهلت دور اول ظهر، 24 ژانویه
محدودیت های تیم های توانمند و با تجربه در طراحی چنین سازه ها و همکاری در کنار مهندسان سازه تشویق می شوند که درخواست دهند
اطلاعات بیشتر https://www.ribacompetitions.com/gantries/



منبع

جاناتان مک داول، مشاور معمار RIBA، گفت: «بسیار دلگرم کننده است که بزرگراه های ملی به طور فعال جامعه طراحی را در کمک به بهبود طراحی این بخش های فراگیر اما دست و پا گیر تجربه بزرگراه درگیر می کند. ما مشتاقانه منتظر دیدن طیف گسترده ای از پیشنهادات خلاقانه و ظریف هستیم که این چالش را در بر می گیرد.

برنده مسابقه با National Highways همکاری خواهد کرد تا مفهوم طراحی خود را توسعه دهد تا بتواند از سال 2025 به بعد به استاندارد جدیدی برای انبارهای بزرگراه تبدیل شود.

این رقابت بخشی از ابتکار طراحی خوب بزرگراه های ملی است که هدف آن حذف درهم و برهمی گیج کننده، حساس بودن به چشم انداز و میراث محلی، بهبود پایداری زیست محیطی و ارائه زیرساخت های چند منظوره و انعطاف پذیرتر است. انتظار نمی رود که مفاهیم فناوری موجود در پشت دروازه های فیزیکی موجود را تغییر دهند.

طرح‌های موجود تمایل دارند بر عملکرد بر فرم تأکید کنند. چالش ما ایجاد ساختارهای نوآورانه ای است که بتواند علائم و تجهیزات مورد نیاز را در خود جای دهد که با محیط زیست سازگاری بیشتری دارد.

این یک ماه پس از دستگیری 23 نفر در زمانی که معترضان فقط توقف نفت از زیر اسکله های بالای سر در M25 بالا رفتند، آغاز شد. بریتانیا تقریباً 3700 کیلومتر بزرگراه دارد، از جمله حدود 600 کیلومتر بزرگراه هوشمند، که دارای دروازه های جدید طراحی شده توسط رامبول است.

مایک ویلسون، مهندس ارشد بزرگراه های ملی گفت:این یک فرصت عالی برای ما است تا شروع به جستجوی راه حل های خلاقانه در راستای تعهد ما به طراحی خوب جاده کنیم. من از دیدن راه اندازی این مسابقه هیجان زده هستم.