مسجد پرستون لوکا پویان پس از بررسی تایید شد


نامه ای که توسط وزیر مسکن لوسی فریزر از طرف Gove ارسال شدوزیر امور خارجه برای تسطیح، مسکن و جوامع، موافقت قبلی شورای شهر پرستون را برای طرح بحث برانگیز محلی حجاب آجری با مناره 30 متری آن تایید کرده است.

وزیر با نتیجه گیری بازرس برنامه ریزی دارن هندلی موافقت کرد که «با وجود تضاد با توسعه طرح – به ویژه در مورد پارکینگ اتومبیل، ترافیک و تأثیر بر ساختمان های تاریخی نزدیک – ملاحظات مادی در این مورد نشان می دهد که باید اجازه داده شود.

این طرح برای یک قطعه توسعه نیافته در D’Urton Lane، Broughton، در حاشیه شمالی شهر نزدیک به اتصال M55 و M6 در نظر گرفته شده است.

این پیشنهادات حتی قبل از پایان مسابقه در اواخر سال 2021 سرفصل خبرها را آغاز کردند.

افسران برنامه‌ریزی شورای شهر پرستون در ابتدا توصیه کردند که از برنامه‌ریزی کلی برای مکان عبادت در سایت براون فیلد که توسط تمرین محلی Cassidy + Ashton ساخته شده بود خودداری شود – برنامه‌ای که در تلاشی برای هموار کردن راه برای برنده نهایی مسابقه ساخته شده است.

افسران در مورد تأثیر بالقوه بر ترافیک، پارک خودرو، ظرفیت مسجد و نبود جزئیات در مورد ظاهر آن نگرانی داشتند.

با این حال، کمیته در عوض موافقت کرد که تصمیم گیری برای اجازه بازدید از محل را به تعویق بیاندازد و زمان بیشتری را به متقاضی برای ارائه طرح های دقیق تر بدهد. این طرح ها بیش از 625 نامه حمایت و حدود 400 اعتراض را به دنبال داشت.

اگرچه افسران اذعان داشتند که این پیشنهاد برخی از جنبه‌های سیاست برنامه‌ریزی محلی را برآورده نمی‌کند، یعنی فقط ساختمان‌های «کوچک» باید در زمین‌هایی مانند طرح پیشنهادی مجاز باشد، اما متعاقباً تأیید را توصیه کردند و تأکید کردند که این پیشنهاد نیاز به یک مسجد جدید را برآورده می‌کند. در منطقه.

در فوریه 2022، همان کمیته شورا به طرح برنده مسابقه RIBA به لوکا پویان رأی داد – طرحی که در آن زمان 5 میلیون پوند بودجه داشت و شامل یک ساختمان بیضی شکل و سه طبقه با سقف صاف و یک مناره 30 متری است که از بتن پیش ساخته منحنی شکل گرفته است. پانل هایی که با آجرکاری پوشیده شده اند.

Gove اندکی پس از آن درخواست را فراخواند و تابستان گذشته یک تحقیق عمومی شش روزه برگزار شد.

هندلی در گزارش خود مفهوم پویان را ستود و توضیح داد پیشنهاد به عنوان “بالاترین کیفیت طراحی در این دروازه استراتژیک شهر [creating] یک ساختمان شاخص و یک ‘ساختار قوی، جسورانه و نمادین.

هندلی گفت که استدلال‌ها علیه این طرح بر اساس طراحی آن نبوده است، بلکه بر اساس مکان آن است.

با این حال، او اضافه کرد که از نظر تأثیر آن بر نماها و تنظیمات محلی، «در طول زمان بیننده متوجه تغییر به عنوان مناره تیصاحب خواهد شد تبدیل شدن به بخشی از صحنه تقریباً به همان روش جهورچ تیOwer امروز است. او گفت: ‘تیاو مترinaret تیower تسلط نخواهد داشت یا مغلوب بودن اما خواهد بود “آنجا“‘.

Luca Poian Forms یک استودیوی نوظهور مستقر در لندن است که در سال 2012 توسط معمار سابق SOM و Foster + Partners ایتالیایی الاصل، لوکا پویان راه اندازی شد. طرح آن پیش از نزدیک به 200 شرکت کننده دیگر برای برنده شدن در رقابت تحت حمایت RIBA در پاییز گذشته انتخاب شد.

طرح پیشنهادی 1685 متر مربعی شامل نمازخانه ای با ظرفیت 248 تشک نماز، وضوخانه و پارکینگ 150 فضایی با چهار نقطه شارژ خودروی برقی و 12 فضای حرکتی است. همچنین سالن چند منظوره در طبقه اول، کلاس قرآن بزرگسالان، محراب، وضوخانه بانوان، آشپزخانه و مهد کودک در نظر گرفته شده است.

پویان درباره تصمیم تحقیق گفت: “این تحقیق عمومی طولانی و پیچیده بود، اما ما همیشه به روند و روشی که از روز اول به پروژه نزدیک شدیم اعتماد داشتیم.”

ما بسیار خوشحالیم که دولت با ما موافق است و ما بسیار مشتاق هستیم که این چشم انداز را به واقعیت تبدیل کنیم.

مسجد پیشنهادی لوکا پویان فرمز در D’Urton Lane، پرستون (آوریل 2022)

دیدگاه معمار: ساختار، قابلیت ساخت و پایداری

اصول ساختاری ساده و صادقانه است. پانل های دیواری بتنی پیش ساخته در اطراف محیط ساختمان، هم پشتیبانی عمودی برای سقف و کف و هم سختی جانبی برای مقاومت در برابر بارهای باد بر روی ساختمان ایجاد می کند. طبقات داخلی، دال‌های بتنی در محل با زیره‌های در معرض دید هستند که به عنوان سینک و ذخیره‌کننده حرارت عمل می‌کنند تا هرگونه نوسان دمای داخلی و محیط را تعدیل کنند.

دیوارهای جداکننده داخلی بین اتاق ها برای حمایت از طبقات در ارتباط با چند ستون بتنی باریک اکسپوز استفاده می شود. سقف بیضی شکل دارای ساختار ساده و سبکی از تیرهای چوبی عمیق گلولام است که از دیواره مرکزی ستون فقرات به محیط بیرون می‌آیند، جایی که آنها بر روی باله‌های چوبی که در بالای دیوار محیطی قرار دارند، حمایت می‌شوند.

یک تیر حلقه ای فولادی در اطراف بالای پانل های پیش ساخته می گذرد و همه آنها را به هم متصل می کند و از باله های چوبی حمایت می کند. این سازه در مسجد تکمیل شده به نمایش گذاشته خواهد شد که نه تنها از نیاز به کارهای پرهزینه و وقت گیر صرفه جویی می کند، بلکه مهمتر از آن، صداقت و وضوح را به این بنای مقدس القا می کند.

اصول ساختاری ساده و صادقانه است

پانل های نمای پیش ساخته در خارج از محل ساخته می شوند و به موقع تحویل داده می شوند و در موقعیت خود قرار می گیرند. این مزایای کنترل کیفیت بالاتر، ایمنی بهبود یافته در محل، مواد کمتر در محل و ساخت سریع است. پانل‌ها در اطراف محیط کاملاً تکراری هستند، به این معنی که می‌توان از یک قالب برای ریخته‌گری همه پانل‌ها استفاده کرد و مزایای هزینه پیش‌ریخته‌سازی را به حداکثر رساند.

پانل ها به گونه ای شکل می گیرند که از نظر مقطع در پایه خود گسترده تر بوده و به سمت بالا باریک تر می شوند، که بازتاب ساختمان سنگ تراشی سنتی قلعه ها، کلیساها و آسیاب ها است. این تکیه گاه دیوارها نیاز به کف داخلی برای تثبیت دیوارها را از بین می برد و فضایی با ارتفاع کامل را قادر می سازد تا تأثیر نمازخانه مردانه را به حداکثر برساند.

برای دستیابی به پایه گسترده‌تر بدون استفاده بیش از حد از مواد، پانل‌ها دارای دو ورقه بتن مسلح هستند – یک ورقه داخلی مستقیم و یک ورقه خارجی منحنی.

این برگ ها به صورت جداگانه ساخته و به سایت تحویل داده می شوند و در محل به یکدیگر متصل می شوند. در بین برگها عایق و غشاها قرار خواهند گرفت، اما از این فضای بینابینی نیز برای هدایت هوا به بالا و پایین ساختمان استفاده می شود.

اگر مصالح سطحی زمین از استحکام معقولی برخوردار باشد، فونداسیون‌ها می‌توانند نوارهای بتنی با جرم کم (و در نتیجه کربن تجسم کم) و پایه‌های پد باشند. در غیر این صورت از شمع های بتن مسلح با قطر کم و تیرهای زمینی بتن مسلح کم عمق برای حمایت از دیوارها و ستون ها استفاده می شود.

مناره باریک نیز از صفحات بتنی منحنی پیش ساخته که با آجرکاری ساخته شده خارج از محل ساخته شده اند، تشکیل خواهد شد. این پانل ها طبق نقشه نصف یا یک چهارم دایره خواهند بود و در حداکثر طول برای تحویل و کراناژ خواهند بود.

در محل، جرثقیل‌ها در موقعیت قرار می‌گیرند و با تقویت‌کننده‌های دوغابی در سراسر اتصالات به هم متصل می‌شوند. این ساختار برج بلند و باریک را تثبیت می کند و در عین حال منافذ بزرگی را در دیوارهای نزدیک پایه آنها برای بالابر ایجاد می کند.

این طرح برای به حداکثر رساندن راه‌حل‌های غیرفعال برای حفظ محیط داخلی راحت با استفاده از فرم ساختمان و ساخت و ساز و در نتیجه به حداقل رساندن هزینه‌های جاری و کاهش انتشار CO2 توسعه یافته است.

این طراحی برای به حداکثر رساندن راه حل های غیرفعال توسعه یافته است

لعاب یکنواخت به نما محیطی و نور شمالی توزیع یکنواخت نور روز و توانایی کنترل نور مصنوعی را در ترکیب با نور روز خارجی برای بهینه سازی تامین روشنایی امکان پذیر می کند. تجربه ما در مسجد کمبریج نیاز به مدل‌سازی دقیق نور روز را برای دستیابی به این مهم و همچنین مطالعه تأثیر نور روز در طول روز و اصلاح طراحی بازشوهای پنجره را برجسته کرد.

با دوره‌های متناوب افزایش اشغال، ما یک استراتژی تهویه ترکیبی با استفاده از فضای خالی کف ایجاد شده توسط توپولوژی طبیعی سایت ایجاد کرده‌ایم. هوا از طریق یک انبار سنگ کشیده می‌شود تا از جرم حرارتی که در تابستان هوا را معتدل می‌کند و در زمستان گرم می‌کند، بهره‌مند شود.

راه حل ساختاری نوآورانه برای نما ابزاری برای توزیع این هوای معتدل در فضا را در خود جای می دهد. در دوره‌های اشغال زیاد، هوا به صورت مکانیکی هدایت می‌شود، اما در اکثر مواقع این فرآیند طبیعی خواهد بود.

برای جلوگیری از حجیم شدن گیاه در سطح پشت بام، یک مسیر اگزوز طبیعی ضعیف شده برای جلوگیری از نیاز به فن ایجاد شده است. با توجه به اهداف دولت برای کاهش کربن، آینده گاز برای گرمایش به طور بالقوه نامشخص است و ما به این موضوع نگاه خواهیم کرد که چگونه پمپ‌های حرارتی می‌توانند به شیوه‌ای از نظر مالی مقرون‌به‌صرفه در این طرح ادغام شوند تا در آینده انعطاف‌پذیری ایجاد شود.

یک اتاق نیروگاه خارجی برای قرار دادن یک پست برق بالقوه و منبع گرمایش گنجانده شده است. طیف وسیعی از راه حل های پمپ حرارتی بسته به بودجه و جریان های بودجه بالقوه با در نظر گرفتن یک راه حل پمپ حرارتی منبع زمین آرایه افقی برای پاسخگویی به بار پایه و یک نصب دیگ بخار گاز سنتی برای مقابله با اوج مورد بررسی قرار می گیرد. این یک راه حل مقرون به صرفه تر است و منبع گرمای پشتیبان را برای ساختمان فراهم می کند. پانل‌های PV روی سقفی تعبیه می‌شوند که پروفیل جهت گیری بهینه را برای مجموعه خورشیدی فراهم می‌کند.

داده های پروژه

محل پرستون
مقامات محلی شورای شهر پرستون
نوع پروژه جامعه سازی
مشتری صندوق خیریه محلی
معمار فرم های لوکا پویان
معمار منظر TBC
مشاور برنامه ریزی کسیدی و اشتون
مهندس سازه قیمت و مایرز
مشاور M&E Skelly & Couch
نقشه بردار کمیت بریستو
طراح اصلی TBC
مشاور نور TBC
پیمانکار اصلی TBC
منابع مالی توسط جامعه تامین می شود
تاریخ مناقصه TBC
از تاریخ سایت شروع کنید TBC
تکمیل TBC
مدت قرارداد TBC
سطح ناخالص طبقه داخلی 1685 متر مربع
فرم قرارداد TBC
انتشار سالانه CO2 در این مرحله وجود ندارد
هزینه کل 5 میلیون پوند

.



منبع