مسکن روستایی Cascina Lossano، ایتالیا


مسابقه مسکن روستایی – که توسط TerraViva Competitions برگزار می شود – از معماران، طراحان و دانشجویان دعوت می کند تا مزرعه کشاورزی متروکه در نزدیکی روستای Sant’Alessio con Vialone بین میلان و پاویا را دوباره تصور کنند.

فراخوان مفاهیم با هدف شناسایی طیف وسیعی از راه‌حل‌ها برای مسکن جدید در سایت است که دارای یک خانه عمارت سه طبقه، یک خانه کارگری یک طبقه مزرعه، یک ایوان آجری و یک بلوک اصطبل است که همگی تغییر خواهند کرد. یک خوک‌خانه، گاراژ و انبار سابق در این سایت ممکن است در همین حین تخریب شود.

با توجه به خلاصه: “چالش تبدیل Cascina Lossano به یک مجتمع مسکونی جدید است که قادر به پاسخگویی به نیازهای حال و در عین حال احترام به تاریخ گذشته خود است.

حفظ احجام اولیه بناهای تاریخی سابق که شامل عمارت خانه، زیر بنای خانه کشاورزان و ایوان آجری است، الزامی است.

بقیه سازه‌ها که فاقد ارتباط تاریخی هستند و وضعیت عمیقی از فرسودگی را نشان می‌دهند، تخریب خواهند شد و به هر طراح این فرصت را می‌دهد که بازسازی کامل یا جزئی خود را پیشنهاد دهد.

فضاهای بیرونی، مانند آیا و تمام مناطق سبز اطراف از جمله آلاچیق قدیمی زنگ زده را می توان تغییر داد و دوباره طراحی کرد تا عملکردهای مشترک و امکانات تفریحی را یکپارچه کند.

Cascina Lossano یک مزرعه بلااستفاده است که قدمت آن به قرن هجدهم بازمی گردد و شامل برخی از ساختمان های جدیدتر مربوط به دهه 1960 است که در وضعیت بدی تعمیر هستند. آخرین مسابقه به دنبال پیشنهادهایی برای دگرگونی کامل سایت است که “ویژگی های مشخصه آن را در حالی که فضاهای داخلی معاصر جدید را پیشنهاد می کند” افزایش می دهد.

این مسابقه دو سال پس از آن برگزار می‌شود که TerraViva مسابقه‌ای را برای تبدیل یک پایگاه هواپیمای آبی بی‌استفاده ایتالیایی به یک مرکز اجتماعی جدید برگزار کرد. Paulina Pawlikowska و Paulina Górecka از لهستان برنده جایزه برتر 3000 یورویی با مفهومی لعابدار با مجموعه ای از تراس های داخلی شدند.

مسابقه مسکن روستایی از دانش‌آموزان، معماران، طراحان، شهرسازان، مهندسان، هنرمندان، سازندگان و فعالان دعوت می‌کند تا «راه‌های جدید زندگی در حومه ایتالیا را از طریق استفاده مجدد تطبیقی ​​از ساخت‌وسازهای سنتی تعریف کنند». انتظار می رود که کانسپت ها Cascina Lossano را به یک مجتمع مسکونی جدید تبدیل کنند که «قادر به پاسخگویی به نیازهای زمان حال و در عین حال احترام به تاریخ گذشته خود است».

آثار ارسالی باید شامل دو پنل دیجیتال A2 و حداکثر 250 کلمه توضیحات کتبی باشد. داوران شامل فیلیپ کولوسون از ATOMAA در کیپ تاون، کورالی مازوچلی از اکرسلی اوکالاگان در پاریس، دانیلو سیرونی از One Works در میلان و فرانکا کاراسای از کمپبل کادی مستقر در لندن خواهند بود.

برنده کلی یک جایزه برتر 5000 یورویی دریافت می کند، در حالی که جایزه دوم 2000 یورو و جایزه سوم 1000 یورو نیز به همراه چهار “ذکر طلایی” هر کدام به ارزش 500 یورو اهدا می شود.

جزئیات مسابقه

عنوان پروژه مسکن روستایی
مشتری مسابقات TerraViva
ارزش قرارداد 10000 یورو
مهلت دور اول 22 سپتامبر 2023
محدودیت های شرکت در این مسابقه برای دانشجویان، معماران، طراحان، شهرسازان، مهندسان، هنرمندان، سازندگان، فعالان و تمامی علاقمندان به رشته‌های طراحی و معماری آزاد است. شرکت کنندگان می توانند به صورت انفرادی یا تیمی در این مسابقه شرکت کنند. هزینه ثبت نام تا 21 جولای: 69 یورو. از 21 جولای تا 25 آگوست: 89 یورو؛ از 25 آگوست تا 22 سپتامبر 109 یورو
اطلاعات بیشتر https://www.terravivacompetitions.com/rural-housing-competition-2023/



منبع