مسکن هاکنی هنلی هالبراون برنده جایزه Neave Brown 2022 شد

رئیس هیئت داوران، Kaye Stout، یکی از شرکای پولارد توماس ادواردز، گفت: “این یک پاسخ معماری قابل توجه است که نشان می دهد چگونه می توان چندین عملکرد را به طور موثر ترکیب کرد بدون اینکه از قدرت جنبه آموزشی یا مسکونی کاسته شود.”

مدرسه ابتدایی جدید هاکنی و جاده 333 کینگزلند، که در فهرست نهایی جایزه استرلینگ امسال نیز قرار گرفت، شامل 68 خانه در یک سایت جمع و جور است که 50 درصد آن‌ها کمتر از نرخ بازار ارائه می‌شوند. این ساختمان متعلق به یک موسسه خیریه است که مسکن را برای کارگران کلیدی در اولویت قرار می دهد.

در اینجا، هنلی هالبراون مسکن مقرون به صرفه با کیفیت بالا ارائه می دهد که ساکنان، بازدیدکنندگان و رهگذران را تحریک و خوشحال می کند. طراحی مستحکم به طور متفکرانه ای در سرتاسر جزئیات ارائه شده است. نه تنها ارزش اجتماعی را برای این محله درون شهری فراهم می کند، بلکه به یک خلاصه پیچیده با جاه طلبی معماری پاسخ می دهد و استاندارد بسیار بالایی را برای طراحی شهری تعیین می کند.

سایمون آلفورد، رئیس RIBA گفت: «این یک پاسخ بسیار هوشمندانه به ارائه زیرساخت‌های اجتماعی حیاتی است – مجموعه‌ای متفکرانه و سخاوتمندانه از فضاها برای ساکنان و جامعه محلی برای زندگی، یادگیری و بازی.

“عناصر آموزشی و مسکونی به زیبایی در یک ترکیب بندی واحد درگیر شده اند – یک مقاله معماری در طراحی یک گوشه مهم شهر که با قلمرو عمومی درگیر است.”

هر یک از طبقات این ساختمان دارای هشت خانه است که در اطراف یک پلکان هشت ضلعی قرار گرفته اند. خانه ها دارای پنجره های بزرگ هستند و ساکنان به یک تراس پشت بام دسترسی دارند. قضات گفتند که ساختمان جهت گیری، تهویه طبیعی و نور را به دقت در نظر گرفته است تا آپارتمان های بزرگ و روشن بسازد.

“این یک مقاله معماری در طراحی یک گوشه مهم شهر است”

هنگامی که نیو براون مدال طلای RIBA را پذیرفت، گفت: «ما آنقدر در حال ساخت مسکن نبودیم، بلکه بخشی از شهر را ساختیم» و این پروژه دقیقاً این کار را انجام می دهد.

این تمرین طرح‌های رقیب معماران پیتر باربر و معماران جان پاردی را شکست داد. این جایزه که بهترین مسکن مقرون به صرفه جدید را به رسمیت می شناسد، به افتخار پیشگام مسکن اجتماعی، نیو براون، که در سال 2018 درگذشت، نامگذاری شده است.

ریاست هیئت داوران جایزه Neave Brown 2022 برای مسکن بر عهده Stout، برنده قبلی مسابقه با پولارد توماس ادواردز بود. اعضای دیگر هیئت داوران معمار و مدیر توسعه Meridian Water، Yemi Aladerun و نماینده خانواده Neave Brown، David Porter بودند.

سال گذشته جایزه Neave Brown به معماران پیتر باربر برای طرح 26 خانه در استراتفورد، شرق لندن تعلق گرفت.



منبع