معماران برنده افتخارات برتر در نمایشگاه گل چلسی شدند

باغ آنز که با همکاری تام میسی ایجاد شد، در رویداد معروف سالانه انجمن باغبانی سلطنتی (RHS) که ماه گذشته برگزار شد، مدال طلا را از آن خود کرد.

مدال طلا نیز به تمرین نوظهور رسید استودیو مایک مک ماهون در دسته باغ های بالکن نمایش.

در همین حال، برندگان مدال نقره شامل Dido Milne از CSK Architects – یکی از تیم‌های پشت سر مدال منسر 2019 – برنده خانه سال AJ، خانه کورک بود.

Ahn با طراح منظر مسی از استودیو Tom Massey در باغی برای سازمان بین‌المللی غیرانتفاعی WaterAid همکاری کرد که شامل یک غرفه جمع‌آوری آب باران بود که «چالش‌های ایجاد شده توسط آب و هوای همیشه در حال تغییر» را بررسی می‌کرد.

ساختار سایبان کاشته شده در بالای سر عریض غرفه، آب را جذب می کرد و سایه بان را فراهم می کرد، که توسط ستون های قیف مانندی که سیستم های فیلتراسیون را پنهان می کنند، پشتیبانی می شد.

این طرح که از «بازیابی و تغییر کاربری برای ردپای کربن سبک‌تر» استفاده می‌کرد، مدال طلا را در بخش باغ‌های نمایشی به دست آورد.

این باغ اولین حضور آن در نمایشگاه گل چلسی است. او گفت: “این اولین بار است که Studio Weave یک باغ برای نمایش گل RHS Chelsea ایجاد می کند، و این یک تلاش مشترک درخشان بوده است و تماشای زنده شدن آن و انتقال پیامی قدرتمند بسیار شگفت انگیز است.”

در نهایت، باغ پیام امیدی را به ارمغان می‌آورد و نشان می‌دهد که چگونه انعطاف‌پذیری و نوآوری می‌تواند به همه ما کمک کند تا در مواجهه با بحران آب و هوا سازگار و شکوفا شویم.

منبع:استودیو ویو

استودیو ویو و باغ WaterAid تام میسی در نمایشگاه گل چلسی RHS 2024

این باغ که توسط Landscape Associates ساخته شده است، اکنون به یک خانه دائمی در شمال انگلستان منتقل شده است.

Mike McMahon و Jewlsy Mathews از استودیو Mike McMahon مدال طلای خود را برای The Addleshaw Goddard Junglete Garden به دست آوردند.

طبق رویه دو ساله، این طرح «از بالکن‌های خودمان در King’s Cross لندن الهام گرفته شده است» و هدف آن روشن کردن کانون توجه «پتانسیل‌های بکر فضاهای فشرده در فضای باز» است.

این تیم افزود: در مناظر شهری، بالکن‌ها و تراس‌های بایر همه جا وجود دارند. در آنها، ما پتانسیل عظیمی را برای تبدیل شدن به پناهگاه های سبز پر جنب و جوش می بینیم. طراحی بالکن ما نه تنها یک پناهگاه آرام ایجاد می کند، بلکه به عنوان سپری در برابر شلوغی بی وقفه شهری عمل می کند و به افزایش احساس رفاه برای ساکنان کمک می کند.

دیوار پشتی تا شده این طرح از کاغذ بازیافتی «مثل یک اره منبت کاری اره مویی سه بعدی» ساخته شده است. این باغ اکنون به موسسه خیریه جوانان بی خانمان Rock Trust Charity در ادینبورگ منتقل شده است.

منبع: پیتر مولوی

باغ جنگلی Addleshaw Goddard توسط استودیو Mike McMahon

همچنین در دسته باغ‌های نمایشی، میلن که با هنرمند و گیاه‌شناس سوفی پارمنتر کار می‌کرد، مدال طلایی نقره‌ای را برای باغ انجمن ملی اوتیستیک خود دریافت کرد.

این طرح به دنبال به تصویر کشیدن تجربه روزمره یک فرد مبتلا به اوتیسم از جهان است، با استفاده از دیوارهای چوب پنبه ای (با چوب آکویا) برای ایجاد مجموعه ای از فضاهای اختصاص داده شده به انواع مختلف تعاملات اجتماعی: در محل کار، با دوستان و خانواده، با شرکا، و با خودمان.

به گفته این تیم، «نقاب‌های چوب پنبه‌ای» – که نشان‌دهنده روشی است که افراد اوتیستیک به طور ناخودآگاه ویژگی‌های خود را پنهان می‌کنند تا با آن‌ها جا بیفتند.

ساختار چوب پنبه ای به صورت پیش ساخته طراحی شده و با همکار میلن، متیو بارنت هاولند و کارگاه CNC Wup Doodle نصب شده است.

دیوارهای چوب پنبه‌ای و آکویا و پیاده‌روی چوبی مدولار پس از نمایشگاه گل چلسی «به‌صراحت برای جداسازی و مونتاژ مجدد برای عمر دوم طولانی‌تر» طراحی شدند. این تیم گفت: “اصول ساخت و ساز به این معنی است که یکپارچگی مواد گیاهی خالص برای بازگشت نهایی به بیوسفر حفظ می شود”.

منبع: تامی مارلار

باغ انجمن ملی اوتیسم 2024، طراحی شده توسط سوفی پارمنتر و دیدو میلن

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا