معماران Flea Folly غرفه “موز دروغین” را از فندق و نی ایجاد می کنند

در بالا، یک چشم کوچک به سمت آسمان باز است و یک صندلی کوچک برای تفکر ساخته شده است.

کل ساختار بر روی یک سری شمع‌های پیچ موقتی قرار گرفته است که تا حدی توسط دامن برگ موزی خشک شده پنهان شده‌اند تا به غرفه کیفیتی شناور بدهد. اینها به گونه ای طراحی شده اند که پس از برداشته شدن در یک سایت مشخص شده با علائق علمی خاص، کمترین اثری را روی زمین باقی بگذارند.

با کار با تیم در Wakehurst، برنامه مختصر این بود که جنبه‌ای از پروژه‌های علمی بین‌المللی پیشرو جهانی کیو را از طریق آثار هنری همهجانبه کشف و زنده کند. هدف ما این بود که این مفاهیم علمی غالباً پیچیده را در نظر بگیریم و آنها را به چیزی بصری تر ترجمه کنیم، و در این مورد، از نظر فضایی برای عموم مردم قابل دسترسی باشد، و از فضا برای ادای احترام به مناظر وحشی وحشی اطراف Wakehurst استفاده کنیم.

برای انجام این کار، ما از نزدیک با محقق کیو، جیمز بورل، برای کشف و درک گیاه انست کار کردیم. این موز وحشی نسبت به موز اهلی ما منبع غذایی برای بیش از 20 میلیون نفر با ویژگی‌های باورنکردنی مقاوم در برابر آب و هوا است که کیو امیدوار است بتوان آن را به عنوان محصولی بادوام و هوشمند در آینده به حداکثر رساند.

غرفه نیز از الهام گرفته شده است توکول کلبه‌هایی که به‌طور سنتی در اتیوپی یافت می‌شوند و به‌ویژه کلبه‌های بافته شده مردم Dorze که از بامبو ساخته می‌شوند و اغلب در داخل با برگ‌های انست پوشیده می‌شوند. قاب چوبی مستطیل شکل بزرگ، که در ارتفاع 6 متری و 3.2 متر مربع ردپایی قرار دارد، برای اینکه جزو این موارد نباشد، با انواع مواد طبیعی که بیشتر در ویکهرست و اطراف آن یافت می شود، پوشیده شده است. این یک قطعه معماری بومی برای نشستن در این منظره منحصر به فرد ایجاد می کند.

این غرفه، یکی از پنج تأسیسات موقت در 500 هکتار از باغ‌های گیاه‌شناسی Wakehurst، برای جشن گرفتن گیاه enset، یک محصول اصلی در اتیوپی، که به‌عنوان «درخت علیه گرسنگی» یا موز کاذب نیز شناخته می‌شود، طراحی شده است.

داده های پروژه

دیدگاه مشتری

دیدگاه معمار

برای برنامه تابستانی خود در Wakehurst، Nourish، می‌خواستیم راه‌های خلاقانه و الهام‌بخشی را برای بازدیدکنندگان ارائه دهیم تا با پروژه‌های تحقیقاتی مهم Kew Science در سراسر جهان درگیر شوند. هنگام انتخاب هنرمندان خود، ما مشتاق یافتن افرادی بودیم که هم به این تحقیق شگفت انگیز و هم به سایت دیدنی ما در ساسکس پاسخ دهند.

مانند تقریباً همه پروژه‌هایمان، غرفه موز کاذب را در طول 12 روز ساختیم و از آن به عنوان فرصتی برای ادامه توسعه علاقه‌مان به صنایع دستی و اکتشاف مواد از طریق ساخت دستی استفاده کردیم.
توماس هیلیر، یکی از بنیانگذاران، Flea Folly Architects

در داخل غرفه، که با یک دهانه مرکزی وارد می‌شود، فضایی به شکل هرمی وجود دارد که با بیش از 900 «برگ» تخته‌لایه توس برش‌خورده CNC پوشیده شده است. اینها به صورت جداگانه در نوارهای گرادیان قرمز تا سبز رنگ می شوند که طیف رنگی گیاه enset را منعکس می کند. روی هر برگ یک نژاد بومی متفاوت (انواع گونه های انست) و محل آن در اتیوپی حک شده است.

طراحی جذاب غرفه موز کاذب به کلبه‌های سنتی موجود در اتیوپی تکان داد، خانه‌ای که از موز وحشی که دانشمندان کیو ما در حال تحقیق در آن هستند، زندگی می‌کنند. اما در داخل بود که احساس کردیم در پتانسیل «درخت در برابر گرسنگی» غوطه ور هستیم. با وجود برگ‌های غول‌پیکر در هر سطح و نام و محل هر نژاد بومی که روی آن‌ها حک شده است، بازدیدکنندگان واقعاً می‌توانند از تنوع شگفت‌انگیز آن قدردانی کنند. کار کردن با توماس و پاسکال بسیار لذت بخش بود و می دانیم که بازدیدکنندگان ما عاشق کاوش در غرفه در Wakehurst هستند.
اوا اوون، تهیه کننده برنامه، Wakehurst

از همان ابتدا، ما تحت تاثیر پیشنهاد Flea Folly Architects قرار گرفتیم. ما دیدیم که چگونه تاسیسات معماری آنها بهشتی را در بیت لحم وود ایجاد کرد – مکانی که مردم می توانستند زمانی را برای لذت بردن از طبیعت اختصاص دهند. اما خیلی بیشتر از این بود. کنجکاوی را برانگیخت و محصول قابل توجهی را به سطح جدیدی برد.

در سایت شروع کنید ژوئن 2022
تکمیل جولای 2022
سطح ناخالص طبقه داخلی 3 متر2
مساحت کف ناخالص (داخلی + خارجی). 7 متر2
فرم قرارداد یا مسیر تدارکات رقابت آزاد
هزینه ساخت 20000 پوند
معمار معماران Flea Folly
مشتری ویک هرست
مهندس سازه مهندسین سازه مومنتوم
نصب پیچ زمین سفارشی اونی
تامین کننده کاهگل/حصار/علف خدمات فیلم براندون تاچر
سازنده CNC سون ریندل، ساموئل شیرد
پیمانکار اصلی پاسکال برونر، توماس هیلیر (معماران Flea Folly)
نرم افزار CAD استفاده شده است وکتور ورک



منبع

این غرفه با لایه‌هایی از پانل‌های مانع فندقی و ورقه‌های نی آب فشرده پوشانده شده است که روی نوارهایی از کاهگل چمن بلند با «سپرهای» بید تزئینی که در بالای آن قرار گرفته‌اند، پوشانده شده است. یک «مشکل مو» از چمن ساراس در بالای غرفه قرار دارد.