معماران Indy Johar و Lesley Lokko در افتخارات سال نو شناخته شدند

مکینتاش در بید، گلاسکو اثر سیمپسون و براون

وی افزود: این یک سفر بزرگ است. این یک تعویض ساده شیر نیست و اتفاق می افتد، اما یک ضرورت وجود دارد [architects] حامیان منافع عمومی باشیم ساختمان‌ها پس از ساختن مشتریان به خوبی دوام می‌آورند – آنها از افرادی که برای آن‌ها پول می‌پردازند و در ابتدا از آن‌ها استفاده می‌کنند، دوام می‌آورند.

جوهر، که استودیوی طراحی چند رشته‌ای Architecture 00 را نیز تأسیس کرد و سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی از جمله Impact Hub بیرمنگام را راه‌اندازی کرد، افتخار خود را برای خدمات به معماری دریافت کرد.

در ابتدا در سال 1903 افتتاح شد، و پس از بازسازی 10 میلیون پوندی توسط معماران سیمپسون و براون، ساختمان شاه چارلز و ملکه همسر در سال 2018 دوباره افتتاح شد.

10 سیمپسون و ماکینتاش قهوه ای در بید (ج) الکساندر فریزر

در میان 1100 نفر دیگر که توسط پادشاه مورد تجلیل قرار گرفتند، سلیا سینکلر تورنکویست، بنیانگذار و حامی موسسه The Willow Tea Rooms Trust و پروفسور پاملا رابرتسون، لات بودند.الی متصدی هنر شکارچی گالری، دانشگاه گلاسکو. این جفت، که هر دو MBE ساخته شدند، نقش مهمی داشتند در بازسازی اتاق‌های چای بید چارلز رنی مکینتاش در رده A در خیابان Sauchiehall گلاسکو.

منبع: الکساندر فریزر

جوهر قبلاً جایزه بهترین استفاده از فناوری AJ100 را قضاوت کرده بود و رئیس گروه اخلاق RIBA بود و بر روی گزارش کمیسیون اخلاق و توسعه پایدار مؤسسه کار می کرد.

در میان جوایز امسال، مدال امپراتوری بریتانیا نیز برای پیتر دولان وجود داشت که برای محکومیت‌های سخت‌تر برای افرادی که به دلیل مرگ با رانندگی خطرناک پس از مرگ پسرش، یک معمار مشتاق، محکوم شده‌اند، مبارزه کرده است.

مردی که به علت مرگ اندا با رانندگی خطرناک محکوم شده بود، ابتدا به هفت سال حبس محکوم شد، اما بعداً پس از درخواست تجدیدنظر توسط سرویس دادستان عمومی، این حکم به 9 سال افزایش یافت.



منبع

اندا، 18 ساله، اولین ترم خود را در رشته معماری در دانشگاه کوئینز بلفاست می گذراند و راه پدرش را دنبال می کرد، زمانی که در سال 2014 در حالی که به تالارهای محل اقامت خود می رفت، سرنگون شد و کشته شد.

او در آن زمان به AJ گفت: «در طول 20 سال گذشته، یک پیکربندی مجدد در معماری صورت گرفته است که بیشتر و بیشتر به سمت نیازهای مشتری بر خلاف منفعت عمومی معطوف شده است. تنظیم خیر عمومی روز به روز دشوارتر می شود. به همین دلیل است که از نظر تاریخی، متخصصانی مانند پزشکان سوگند بقراط را داشتند. فکر می کنم فضایی برای حرفه ای گرایی جدید وجود دارد.

لسلی لوکو، معمار غنایی-اسکاتلندی، و بنیانگذار و مدیر مؤسسه آینده آفریقا در آکرا، غنا، برای خدمات به معماری و آموزش یک OBE دریافت کرد. او به عنوان سرپرستی بینال معماری ونیز در سال 2023 منصوب شد و اولین معمار سیاه پوستی بود که این رویداد را رهبری کرد. در سال 2021 او برنده جایزه آدا لوئیز هاکستبل، بخشی از جوایز W AJ/AR شد.