معماری و طراحی داخلی ساختمان اداری الف فرامرز شریفی

معرفی ساختمان اصلی و زمان ساخت که طرح داخلی مورد نظر در داخل آن اجرا شده است با ارائه نشانی دقیق سایت و در صورت امکان نقشه یک پلان و یک نما از ساختمان اصلی با ذکر مقیاس یا تصاویری از هر یک از نماهای اصلی و محوطه باز ساختمان. معرفی طرح اجرا شده در قالب عکسهای بزرگ و گویا از پروژه که نمایانگر جزئیات طرح و نورپردازی در شب باشند با شرح هر عکس. بعد از معرفی بخشهای تشکیلدهنده این نوع ساختمانها، باید بررسی کنیم که چطور میتوان در معماری آنها موفق ظاهر شد. بعد از پرسیدن این سوالات و رسیدن به پاسخ آنها، ذهن شما برای بروز خلاقیت باز خواهد شد. همراه با نمودارهای لازم، تصاویر قبل و بعد بنا و هر آنچه که داوران را در قضاوت طرح یاری کند. کاربرد وسیع هندسه و فرم هایی نظیر دایره، مربع و سطوحی که مبنای طرح های قرینه هستند و شامل حیاط و راهرو های مستطیلی است از عناصر متداول معماری ایرانی قدیمی است. پلانها و برشها یا تصاویر گرافیکی و سه بعدی طرح با ذکر مقیاس و نام فضا (در صورت موجود بودن). آشنایی با فضاهای مسکونی سعی کنید عملکرد هر فضا تا حد امکان تأمین کننده دو عملکرد مربوط یا نزدیک به هم باشد.

مثلا فضاهای تاسیساتی، غذاخوریها، سرویس بهداشتی، مسیرهای انتقالی و مسیرهای ارتباطی در همه آنها تا حدود زیادی مشابه میباشند. یک سیستم دیجیتال از تعداد زیادی ثبات تشکیل شده است و بنابراین، باید مسیرهایی برای انتقال اطلاعات از یک ثبات به ثبات سایت معماری آرین دیگر فراهم شود. در صورت اضافه کردن بادبند این شیوه ساخت برای مقاومت در برابر بارهای جانبی؛ از جمله بارهای حاصل از باد و زمین لرزه خیلی مناسب می باشد.مهاربندها با استفاده از ورقهای نازکی به ضخامت 0.8 تا 2 میلیمتر ساخته میشود. این امر به ویژه در مورد سقف هایی با دهانه طولانی که نیاز به مقادیر بیشتری از فریم ها و اتصالات دارد در علم طراحی و مهندسی بهینه از نظر اقتصادی و مقاومت مصالح بسیار مهم و قابل توجه است. خانه ها علاوه بر رفع نیاز به سرپناه در رفع نیازهای معنوی همچون آرامش و امنیت نیز اهمیت ویژه ای داشتند. پروژه های برجسته: اهمیت طراحی ساختمان های اداری، در دنیای امروز ما که بیشتر زمان روزانه ی خود را عموما در محیط کار می گذرانیم بسیار بالاست، طراحی فضایی با کیفیت بالا که بتواند واکنش مخاطب را در برخورد با خودش تغییر دهد و یادآور خاطرات خوش وی باشد و در کنار همه ی این توجهات به روحیه ی کاربر بتواند عملکرد منحصر به فرد نیز داشته باشد همیشه ستودنی و خواست بسیاری از کارفرمایان باتجربه است.

شناخت ساختارهای داده به شما کمک می کند تا عملکرد هر ساختار داده را درک کنید و بر اساس آن می توانید ساختارهای داده مناسب را برای پروژه خود انتخاب کنید. میتوانید با گسترش آن به ویکیپدیا کمک کنید. دانش معماری و سازمان کامپیوتر به شناخت نحوه اجرای دستورالعملهای کامپیوتر در سطح خُرد کمک میکند. و اما سوال سوم، نحوه اثرگذاری بر رفتار و سبک زندگی افراد است. سوال دوم، برای این است که آنجا مشتریان دائمی و ثابت زیادی پیدا کند. این موارد، جزء موارد مشترکی هستند که حین ورود به هر نوعی از ساختمانهای تجاری با آنها مواجه خواهید شد. محدودیتی برای ارائه پروژههای متعدد متعلق به یک شخص حقیقی و حقوقی وجود ندارد ولی هر یک از آثار بایستی در پاکتهای جداگانه ارسال شوند. در این دوران آثار باستانی متعدد با معماری بی نظیری در ایران بنا شد که همچنان مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد. این پروژه ها در مناطق مختلف ایران قرار گرفته و در سبک ها و طرح های مختلفی طراحی شده و به اجرا در آمده اند. تذکر:(به صورت اختیاری) شرکتکنندگان در چهاردهمین جایزه معماری و معماری داخلی ایران کلیپ کوتاهی (به مدت ۳۰ ثانیه) از پروژه اجرا شده همراه با مدارک اعلام شده و حداکثر تا 21 شهریور 1400 به دبیرخانه جایزه تحویل مینمایند.

تمامی پروژههای شرکتکننده در چهاردهمین جایزه معماری ـ معماری داخلی ایران در مجله معماری و ساختمان (شماره ویژه چهاردهمین جایزه معماری داخلی ایران) منتشر میگردد. نام پروژه، محل اجرا، نام کارفرما، نام طراح اصلی یا گروه طراحی که با عنوان صاحب اثر شناخته خواهد شد، نشانی و شمارههای تماس لازم، همکاران اجرایی و تاریخ شروع و خاتمهی طرح و ساخت باید بهصورت جداگانه در یک برگه A4 همراه مدارک توسط شرکتکننده به دبیرخانه ارائه میگردد و کد چهار رقمی بهعنوان رسید به شرکتکنندگان تحویل داده می شود. نام پروژه، نام صاحب اثر، نشانی، شماره تلفن و فکس روی پاکت نوشته شود. ارائه مدارک ارسالی بر روی لوح فشرده (تنها جهت چاپ در فصلنامه شماره ویژه جایزه) برای کلیه شرکتکنندگان اجباری است. کلیه نقشهها و عکسها باید روی فوم بُرد به ابعاد 50×70 سانتیمتر (حداقل در ۲ شیت و حداکثر در ۴ شیت) و در یک صفحه توضیحات ارائه گردد. توضیحات لازم در مورد زیر بنا و پیشینه بنا، ایده اصلی طراح، اهداف دنبال شده در طراحی، مزایای گزینه انتخاب شده برای اجرا، موانع و محدودیتهای طرح و اجرا، نقش کارفرما در شکلگیری طرح و… انتخاب می شوند، از این طرف باید با در نظر گرفتن فاکتور های مهم سازه ای مناسب طراحی و اجرا نمود.سازه های متداول در کشور شامل سازه های سنتی، بتنی، فلزی، آجری، چوبی و صنعتی می باشند که ما در این مقاله از وحید صلاحی به معرفی آن ها می پردازیم.

وقتی مطمئن شوید که برای آن ساختمانی که قصد طراحیاش را دارید، چه مولفههای باعث میشوند که کارایی آن بنا برای فروش و تجارت بیشتر شود، آن مولفههای مورد نظر را به بهترین شکل طراحی خواهید کرد. سد قهرود در نزدیکی کاشان نیز یکی از خدمات شیخ بهایی به شمار می رود. پس علاوه بر ضوابط طراحی پلان واحدهای تجاری که با واحدهای مسکونی تفاوت دارد، نمای آن نیز باید با ساختمان مسکونی متفاوت باشد. سنگ به عنوان متریال اصلی در نمای ساختمان ها به کار می رود و بیش تر ساختمان ها دارای نمایی با طیف رنگی کرمی-خاکی هستند. نمای ساختمان از آجر نسوز است. حتی ممکن است بعضی از مردم خیلی به این مساله توجه نداشته باشند که معماری بناهای تجاری نیز هر ساله تغییر میکند و طرحهای جدیدتر و زیباتری در دنیا معرفی میشوند. در برخی موارد، میزان حضور فرد در محیط کاری حتی بیشتر از محیط مسکونی خود نیز می باشد.