معماری پایدار آسان نیست اما نوع ناپایدار آن به قیمت زمین تمام می شود

همانطور که کالدر و اوربان می‌گویند: «معماری می‌تواند نه تنها از طریق کاهش مستقیم، ساختن به ساختمان، انتشار کربن، بلکه از طریق ایجاد چشم‌اندازی زیبا و هیجان‌انگیز از آینده‌ای با کربن صفر، به نجات جان انسان روی زمین کمک کند. ترس و احساس گناه باعث بی انگیزگی می شوند. تصاویر خیره کننده از معماری عمیقا پایدار به مردم کمک می کند تا به سمت آینده ای بدون کربن حرکت کنند، نه اینکه صرفاً از یک حال ناپایدار فرار کنند.



منبع

اندازه گیری بخشی از همه اینها است – ارزیابی هزینه کربن ساختمان شما و کاهش آن. پیمایش در این دنیای جدید ارزیابی کربن کل زندگی آسان نیست. مشکلات و چالش‌هایی در مقیاس زمانی و گرین واش وجود دارد – همانطور که ویل اینگ گزارشگر ارشد به طور ماهرانه در ویژگی خبری خود به تصویر می‌کشد.

و اگرچه ممکن است برای همیشه به نظر برسد، اما واقعاً اخیراً امکان ساخت و حفظ آن شگفتی‌های معماری مدرنیستی وجود دارد که جلد کتاب‌های میز قهوه را از بین می‌برند و فیدهای اینستا را زیبا می‌کنند. آن همه شیشه، بتن و فولاد، آن همه گرمایش و سرمایش: مقدار زیادی انرژی صرف حفظ خطوط تمیز و نماهای عالی می شود.

امروز، ما می دانیم که تمام آن انرژی مصرفی، و آن C0 چیست2 انتشار گازهای گلخانه ای برای ما هزینه دارد: زمین. و خیلی زیاد است.

در زمان بحران های بی شمار، بحران آب و هوا فراگیر به نظر می رسد. اما چیزی که اکنون متفاوت به نظر می رسد، آگاهی اجتماعی گسترده تر از آن، و خطری است که سیاره ما در آن قرار دارد – و همراه با آن یک تغییر نگرش متمایز. خوب دور انداختن، هدر دادن، قلع و قمع کردن/سوختن/تخریب کردن منابع به طور فزاینده ای غیرقابل قبول است – و این برای ساختمان ها نیز صدق می کند.

اما جهت کلی سفر باید به سمت رویکردی بهتر و متفکرانه تر باشد. اگر می‌خواهید جدید بسازید، مطمئناً باید بسازید که ماندگار شود (کلاه بر شما، نیال مک‌لافلین، برای کتابخانه کالج Magdalene برنده جایزه RIBA Stirling). اگر به سایتی نگاه می کنید که یک ساختمان موجود روی آن قرار دارد، واقعاً برای ارزیابی کارهایی که می توان با آن ساختار موجود انجام داد، وقت بگذارید – آیا می توانید دوباره از آن استفاده کنید؟ یا بخشی از آن؟ و فقط به این دلیل که به دنبال صرفه جویی در منابع هستید، به این معنی نیست که نباید زیبا بسازید. همه ما باید همین الان از دنیای ساخته شده خود الهام بگیریم.

در سومین مقاله خود برای AJ، بارناباس کالدر و فلوریان اوربان نگاهی سرسختانه به مسائل مربوط به رویکردهای اخیر در ساخت و ساز دارند – اما بر اهمیت ادامه کار با آژانس تاکید می کنند. اظهارات میس در سال 1924 مبنی بر اینکه با ساخت و سازهای صنعتی، «مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فنی و هنری به آسانی حل خواهند شد» ممکن است همچنان صادق باشد، تا زمانی که صنعت ساخت و ساز جدید بر اساس اصول کربن تجسم کم و انرژی های تجدید پذیر ساخته شده باشد. آنها می نویسند.