معمار چینی خو تیانتیان در مورد احیای روستاهای روستایی


در این قسمت، به بررسی پدیده جهانی کوچک شدن روستاها در حومه شهر می پردازیم و در مورد یک سری مداخلات قابل توجه در روستاها و معادن معادن در جنوب شرقی چین توسط DnA_Design، یک عمل کوچک پکن، می شنویم. کار Xu مستقیماً به پروژه VeloCity مربوط می شود که در قسمت 14 درباره آن شنیدیم.

Xu طرفدار تغییر نقش معماران است – آنها دیگر نباید کمیسیونی را که داده شده است بپذیرند، بلکه باید ابتکار عمل داشته باشند و زمینه منطقه ای پروژه را ارزیابی کنند تا پیشنهادی منحصر به فرد و ریشه در جای خود ارائه دهند.

هاتی هارتمن، مجری برنامه قهرمانان آب و هوا، اخیراً در مراسم اهدای جایزه اوبل، که یکی از اعضای هیئت داوران آن است، با شو ملاقات کرد و بلافاصله با کار حساس و تاثیرگذار او مورد توجه قرار گرفت. در کمتر از یک دهه، Xu و تیم او بیش از 20 پروژه را ساخته اند که از نظر برنامه و مادی بسیار متفاوت هستند: یک کارخانه توفو، یک موزه، فضاهای اجرا و یک کارخانه شکر قهوه ای. این پروژه ها با ایجاد شغل و احساس هدف در این مکان های فراموش شده، ساکنان جدید را به روستاهای فرسوده سابق بازگردانده است.

رویکرد خو این است که DNA یک مکان را از بین ببرد. هر روستا داستان و مصالح خاص خود را دارد که تعیین می کند چه چیزی و چگونه باید ساخته شود. این برنامه و مادیات از گفتگو با مردم محلی برای درک میراث اجتماعی، اقتصادی و ساخته شده یک مکان پدیدار می شود.

برنده یک کپی از گرتا تونبرگ شوید کتاب آب و هوا (پنگوئن 2022). ما دو نسخه برای تقدیم داریم. برای شرکت در قرعه کشی جوایز، ایمیل به [email protected] با نام، آدرس، وابستگی و یک گواهی درباره پادکست قبل از 15 ژانویه 2023 ارسال کنید. ما برندگان را در سال جدید انتخاب خواهیم کرد.

برای دریافت همه قسمت‌های AJ Climate Champions، اینجا را کلیک کنید.


Climate Champions را در برنامه پادکست مورد علاقه خود پیدا کنید: از طریق Spotify، Apple Podcasts، Google Podcasts، Deezer و Podbean مشترک شوید.


درباره خو تیانتیان

زو تیانتیان بنیانگذار DNA_Design و Architecture در پکن و یکی از اعضای هیئت داوران جایزه Obel است که در سال 2019 به آن پیوست.

تیانتیان کارشناسی ارشد خود را در طراحی شهری از دانشگاه هاروارد GSD و لیسانس معماری خود را از دانشگاه Tsingua دریافت کرد. او پس از سه سال کار در بوستون و مدت کوتاهی در هلند در OMA، استودیوی خود را در پکن در سال 2004 تأسیس کرد. زو تیانتیان جوایز متعددی از جمله جایزه مویرا گیمل برای معماری نوظهور در سال 2019 دریافت کرده است. او در حال حاضر مشغول تدریس استودیو در مدرسه ییل است. در رشته معماری، جایی که دانشجویانش رویکرد احیای او را در روستایی در آلمان به کار می برند.

پروژه ها و منابع ذکر شده در این قسمت

DNA_طراحی و معماری

جایزه اوبل

آنا هرینگر

سراتک

استودیوی Xu’s Yale: Reinventing Referinghausen

انجمن معماری Aedes

کارخانه قند قهوه ای (2016)

موزه هندی هاکا (2017)

کارخانه توفو (2018)

Rural Moves: The Songyang Story (نمایشگاه + کاتالوگ، Aedes 2018)

معادن Jinyun: The Quarry as Stage (نمایشگاه + کاتالوگ، Aedes 2022)

وام

Climate Champions با همکاری ACAN، شبکه اقدام معماران در آب و هوا تولید می شود
پادکست توسط سایمون آلدوس تهیه و تدوین شده است
موسیقی: Edmilson do Pífano، Forró de dois Amigos. تفسیر: Felipe Tanaka e Banda Balaio de Baião





منبع