معمار کریس گرانت آلاچیق باغ Rescobie را طراحی می کند

دیدن این ساختمان که به خوبی از آن استفاده شده است باعث افتخار بوده است. از زمان صبحانه به بعد با خواندن، کاردستی، ناهار، موسیقی، یوگا، شام، نوشیدنی های غروب آفتاب، گردهمایی های خانوادگی و مهمانی های بزرگ فعال است که تأیید می کند که اهداف مختصر محقق شده است. همه ساختمان ها چیزی در مورد صاحبان خود می گویند و غرفه چیزی از طبیعت اجتماعی و روحیه سخاوتمندانه آنها را به تصویر می کشد.
کریس گرانت، معمار

این غرفه، اولین ساختمان تکمیل شده توسط معمار اسکاتلندی کریس گرانت، برای یک مدرسه و باغ قرن نوزدهمی در دامنه تپه در Rescobie، دهکده ای مشرف به دریاچه ای در آنگوس، اسکاتلند، طراحی شده است.

در داخل، لایه های توس روی دیوارها، سقف ها و مبلمان توکار را می پوشاند. فضای ذخیره سازی بسته شده است.

دیدگاه معمار

برای اینکه غرفه بخشی از آن منظره باشد، خط یک دیوار سنگی نیمه ویران شده را تکمیل می کند و یک خط مبدأ افقی را به عنوان نقطه شروع آن قرار می دهد. سازه قاب‌بندی‌شده که از بالای آن بالا می‌رود، به وضوح نحوه ساخت ساختمان را بیان می‌کند و از اتصالات و اتصالات پیچ و مهره‌ای آن برخوردار است. یک مزیت فنی اسکلت فلزی خارجی این است که مشکلات مرسوم مربوط به بالکن بیرون زده را که در آن سازه نگهدارنده معمولاً از پوشش ساختمان عبور می کند، حل می کند و باعث ایجاد مشکلاتی در برابر آب و هوای پل سرد می شود.

سقف آویزان تک شیبدار و فلزی با درز ایستاده، زاویه‌دار است تا از طریق پنجره‌های شیشه‌ای، نور کم‌آبی زمستانی را وارد فضا کند و در طول تابستان سایه ایجاد کند.

مصرف سالانه آب اصلی عدم تامین آب ساختمان
ضد هوا در 50Pa ارائه نشده است
گرمایش و بار آب گرم ارائه نشده است
U-value وزن کلی منطقه ارائه نشده است
زندگی طراحی ارائه نشده است
کربن تجسم یافته / کل زندگی ارائه نشده است
CO سالانه2 انتشارات 24 کیلوگرم CO2eq/m2 (برآورد از داده های پنج ماهه)



منبع

یک قاب فولادی خارجی از چهار ستون برای پشتیبانی از طرح بیرون می‌آید. نمای قطعات متحرک، ارتفاعی از مصالح لایه‌ای را ایجاد می‌کند: سرسره‌های شیشه‌ای در جلوی صفحه کاج اروپایی، و کاج اروپایی در مقابل سنگ‌کاری.

این سازه دو طبقه به عنوان یک فضای نشیمن در فضای باز دور از خانه برای سرگرمی در طول سال عمل می کند.

محل اولیه یک پاسیو بلوکی در حال فرو ریختن بود که در مرز شرقی باغ قرار داشت و ردیفی از درختان بالغ در جنوب آن را سایه انداخته بود.

ما 20 سال است که در خانه خود زندگی می کنیم و عاشق باغ و خانه روستایی خود هستیم. ما می دانیم که فصل ها چگونه کار می کنند و آب و هوا چگونه بر باغ تأثیر می گذارد. ما دوست داریم فضای خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذاریم. بهترین منظره خانه در دامنه تپه ما به سمت جنوب است. ما یک پاسیو بدساخت و زشت بلوک نسیمی داشتیم که رو به جنوب بود، اما بیشتر از آن در معرض دید قرار داشت که در طول سال راحت نبود. توسط بادهای غالب غربی یا شرقی ضربه می زند.

ما می خواستیم بتوانیم در تمام طول سال از مناظر فوق العاده لذت ببریم و فضایی داشته باشیم که برای اشتراک گذاری با دیگران طراحی شده باشد. یک دوست خوب که معمار است، کریس را به عنوان یک معمار قابل اعتماد و ماهر پیشنهاد کرد تا به ما کمک کند تا این خلاصه را درک کنیم. اکنون که ساخت و ساز کامل شده است، ما از عملکرد و زیبایی فضا خوشحالیم. در تمام طول سال عالی است، از مناظر و آفتاب در بهار و تابستان حداکثر استفاده را می‌کند، در حالی که به ما این امکان را می‌دهد که در شب‌های تاریک پاییز و زمستان آرامش داشته باشیم. این واقعاً نحوه زندگی ما به عنوان یک خانواده، میزان لذت ما از باغ و نحوه پذیرایی از مهمانان را متحول کرده است. زیردریایی نیز فوق‌العاده بوده است – همه وسایل DIY و فضای باز ما در یک مکان کاربردی قرار دارند.
رزی و نیکی کانوی، مشتریان

این غرفه به شکل ذوزنقه است و ردپای یک پاسیو سابق را تکرار می کند. طبقه پایین نیمه در دامنه تپه مدفون است و دارای یک فروشگاه و کارگاه زیرزمینی است که از سنگی که در محل پیدا شده است و با سنگ محلی فورفار مخلوط شده ساخته شده است. این یک پایه مستحکم را تشکیل می دهد که فضای نشیمن و غذاخوری لعابدار روی آن قرار دارد.

درهای گوشه‌ای شیشه‌ای به عقب برمی‌گردند تا ناهارخوری را برای صرف غذا در فضای باز به سمت باغ باز کنند. یک بالکن پیچیده به سرنشینان اجازه می دهد تا از میان درختان بیرون بیایند.

خلاصه مشتری که یک فضای انعطاف پذیر برای زندگی در داخل/خارج را توصیف می کند، اخلاق گلن مورکات را در مورد چگونگی زندگی در چشم انداز تداعی می کند، با ساختمان به عنوان ابزاری که به شرایط خاص مکان از نور خورشید، تهویه و دید پاسخ می دهد. محصول نهایی بدهی روشنی به رویکرد او دارد.

داده های پروژه

از اینجا، مناظر شرقی بر روی دریاچه رزکوبی توسط یک پنجره گوشه بزرگ قاب شده است در حالی که باغ با شیب تند غربی از طریق یک دیوار شیشه ای دیده می شود.

هر چهار دیوار اتاق نشیمن و ناهارخوری دارای درها و پنجره های قابل باز شدن هستند که به ساکنان این امکان را می دهد تا فضا را با ترکیب های مختلف باز و بسته تنظیم کنند، بنابراین می توان داخل را به بیرون متصل کرد و در عین حال باد غالب را فیلتر کرد.

دیدگاه مشتری

در سایت شروع کنید آگوست 2020
تاریخ تکمیل نوامبر 2022
سطح ناخالص طبقه داخلی 56 متر2
مساحت کف ناخالص (داخلی + خارجی). 68 متر2
فرم قرارداد یا مسیر تدارکات قرارداد ساخت و ساز کارهای جزئی (اسکاتلند)
هزینه ساخت 185000 پوند
هزینه ساخت در هر متر2 3300 پوند
معمار معمار کریس گرانت
مشتریان رزی و نیکی کانوی
مهندس سازه مهندسی ایجاد کنید
نقشه بردار کمیت مشارکت جان دوگوید
طراح اصلی معمار کریس گرانت
بازرس ساختمان تایید شده شورای انگوس
پیمانکار اصلی Doig Builders

داده های عملکرد زیست محیطی