ملک اداری یا موقعیت اداری ؛ مسأله این است!

از نکات مهمی هستند که در ساختمانهای اداری باید در قالب یک مکان مجزا به آنها پرداخته شود. پس از تحلیل سازهها و تعیین نیروهای داخلی (برشی، محوری، لنگر خمشی و لنگر پیچشی) سازه را برحسب آنها طراحی میکنند. این فصلنامه با هدف شناخت دیدگاههای مختلف، برگزار کننده دو جایزهی معتبر با موضوعات معماری داخلی ایران و طراحی و معماری نما است. بازسازی ساختمان را می توان به دو بخش تقسیم کرد. حمایت و نشر نتایج این دو جایزه در هر دو فصلنامهی معماری و ساختمان و بینالمللی ۲A ، فرصتی مناسب برای ارائه الگوهای مؤثر و شناخت بهتر جریانهای معماری معاصر کشورمان است. گوگل برنامههای جاهطلبانهای برای بازطراحی محیط کار دارد؛ از دیوارهی بادی، کانال هوای پارچهای و اتاقهای جدید برای برگزاری جلسات گرفته تا آنچه این شرکت «پادهای تیمی» خطاب میکند. سازه ساختمان به عنوان عنصر کلیدی در هنگام ساخت و ساز به کار میرود و به عنوان مهمترین و اساسیترین عامل در ساختمان به حساب میآید. در ساختمان های قدیمی با دیوار باربر مقاوم سازی موردی حیاتی می باشد بنابراین در هنگام برداشت اولیه باید به آن توجه کرد زیرا در مراحل بعدی که شامل طراحی و شروع عملیات بازسازی می باشد از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

نمونه هایی از تغییرکاربری و نوسازی را مشاهده کنید. یکی دیگر از بهترین نرم افزار های طراحی ساختمان، نرم افزار راینو (Rhino) است که به مهندسین این امکان را می دهد تا بتوانند آیتم های معماری را به طور دقیق و خیلی آسان طراحی و مدل سازی کنند. به طور کلی دوره تعمیر و نگهداری ساختمان حدود 95 درصد دوره حیات یک ساختمان از زمانی که مفهوم ذهنی ساخت شکل می گیرد تا پایان عمر آن را به خود اختصاص می دهد. فرقی نمیکند ساختمان چه کاربری داشته باشد و به چه منظوری ساخته شده باشد؛ چه هنگام ساخت سرپناه ساده برای یک خانواده و چه در هنگام ایجاد یک فضای بزرگ که صدها نفر بتوانند در آن مکان در حالت کلی به اعمال مختلفی مانند عبادی، تجاری و مذاکرات سیاسی خود بپردازند. تاسیسات نیز یکی از فاکتورهایی است که در هنگام برآورد اولیه از ساختمان باید انجام شود. درهنگام طراحی باید میزان متریال مورد نیاز و سایر هزینه های که تغییر تاسیسات در بر خواهد داشت باید مشخص شود تا در هنگام عملیاتی کردن آن دچار مشکل نشوید.

در حالی که آپارتمان ها به صورت افقی از هم جدا شده اند ، ممکن است یک آپارتمان جداگانه در بیش از یک سطح مرتب شود. این در حالی است که در سیستم های سنتی ماده اولیه برداشت شده از طبیعت بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم می باشد که حداقل ۱۰۰ کیلوگرم ضایعات ساختمانی غیر قابل بازیافت به دنبال خواهد داشت. یک قانون کلی در طبیعت و نحوه ساخت و ساز ساختمانها وجود دارد که آشنایی با آن به افراد کمک میکند تا بهترین نتیجه حاصل شود. در این میان، قطعاً انسان باید به زیبایی فضای زندگی خود نیز اهمیت بسیار میداد. شما می توانید با دیدن تمامی نمونه کارهای های بازسازی و نوسازی در پیج طراحی شده های شاپدکو که با کمک و همراهی همکارانمان در مهندسین و مشاور دکتر سرور و همکاران انجام شده است به ایده آل خود دست پیدا کنید و با کسب اطمینان لازم، به تیم شاپدکو اعتماد کنید.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از سایت معماری آرین دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

نمای ساختمان موزهی المپیک و پارالمپیک آمریکا که با الهام از حرکات بدن یک پرتابگر دیسک طراحی شده است و چندی پیش افتتاح شد، متشکل از ۹ هزار پنل است که هر یک ابعاد و شکلی منحصربهفرد دارند. یکی از خواسته های اصلی کارفرما این بود که طراحان ساختمانی با نمای جذاب طراحی کنند تا توجه افراد را خود جلب کند. به همت دست اندرکاران و مخاطبان خود امروزه به عنوان مرجعی قابل قبول در گستره ادبیات مکتوب معماری، جایگاه مورد انتظار خویش را در سطح ملی به دست آورده است. در این میان انسان مجبور بود تا از مواد و مصالحی که در اطراف او موجود است استفاده کرده و ساختمان و سرپناه خود را در مقابل عوامل مخربی مانند باد، رعدوبرق و زلزله و حتی آتش سوزی ایمن کند. اما قانون یک استثنا در نظر گرفته و به یک شرط اجازه میدهد شما از آپارتمان مسکونی خود استفاده اداری کنید. در یک تغییر کاربری جزئی به طور مثال یک اتاق خواب به یک آشپزخانه تبدیل می شود اما در یک تغییر کاربری کلی یک منزل مسکونی به یک فضای اداری تغییر کاربری می دهد.در مورد دوم در یک بازسازی تنها متریال ها و دکور موجود را تغییر می کند که در این صورت به جای کلمه بازسازی می توان از واژه نوسازی استفاده کرد.

این فرم ساده ی سازه های چوبی دیوار چینی های سنتی منطقه گیلان را دارد که به زگالی (زینگالی) معروفند. دوتا شرط ناقابل داره، اولا قاب های خمشی (بتنی یا فولادی) باید بتونه بتنهایی حداقل 25 درصد نیروی جانبی در تراز پایه رو تحمل کنه و دوما دیوار برشی یا قاب مهاربندی شده باید بتنهای حداقل 50 درصد نیروی جانبی در تراز پایه ساختمان رو تحمل کنه. در تعریف مرکز آمار ایران مسکن یا واحد مسکونی، مکان، فضا و یا محوطهای است که یک یا چند خانوار در آن سکونت داشته و به یک یا چند ورودی (شارع عام یا شارع خاص) راه داشته باشد. تجربه سالهای پشت سر نهاده شده به ما آموخته است که بهترین راه برای داشتن یک جامعه حرفهای بالنده، در نظر گرفتن حق بیان برای کلیه سلیقهها و روشهاست. به این نکته توجه داشته باشید فقط «مالک» میتواند از این استثنا استفاده کند و مستاجر ساختمانهای مسکونی، حتی اگر بخواهد یکی از دفاتر یاد شده را در ساختمان راه بیندازد، باز هم کارش به پلمب دفتر ختم میشود. اگر فعالیت دفتر شما جزو مشاغلی با شرایط خاص ملکی با موقعیت اداری (دفاتر وکالت، مهندسی، اسناد رسمی، ازدواج وطلاق و مطب پزشکی) نیست، ممکن است صاحب ملک به شما بگوید که “مشکلی وجود ندارد”، “شهرداری متوجه نخواهد شد”، “مستاجر قبلی هم شرایط شما را داشت و مشکلی پیش نیامد” و صحبتهایی از این دست.