مناظره صادقانه بهترین مسیر برای مقاوم سازی موفق ساختمان های ما است

WasteBuild Zero AJ در 11-12 مه 2023 در NDSM، آمستردام برگزار می شود. در این رویداد راه‌حل‌های پیشرو کم کربن، دایره‌ای و احیاکننده برای دنیای طراحی و ساخت و ساز مورد بحث قرار خواهد گرفت. ثبت نام کنید و پاس رایگان خود را برای شرکت در نمایشگاه WasteBuild Zero در این آدرس رزرو کنید www.wastebuild.com



منبع

بر کسی پوشیده نیست که برای برنده شدن در جنگ آب و هوایی، ابتدا باید در نبرد برای بازسازی موجودی مسکن موجود در بریتانیا پیروز شویم. مهم نیست که ساختمان‌های جدید چقدر پایدار هستند، اگر ما نتوانیم بفهمیم چگونه ساختمان‌های موجود خود را مقاوم‌سازی کنیم، کشور امید چندانی به رسیدن به صفر خالص ندارد. همه ما می‌دانیم که نمی‌توانیم راه خود را به صفر خالص بسازیم، جبران کنیم یا جدا کنیم، بنابراین مشکل مقاوم‌سازی مشکلی است که همه ما باید برای حل آن تلاش کنیم.

سخنرانانی مانند کاترین کرافت از جامعه قرن بیستم و راشل اوونز از باکلی گری یومن در نظراتی که مورد توجه بسیاری از حاضران در اتاق بود، تأکید کردند که معماران نباید ساختمان‌های قدیمی‌تر را مانع تلقی کنند. اوونز می‌گوید: «ما باید خصلت‌های ساختمان‌های موجود را بپذیریم تا بتوانیم در مصرف کربن صرفه‌جویی کنیم و همچنین فضاهایی با شخصیت ایجاد کنیم که مستاجران دوست دارند.»

در جلسه ای با عنوان “مواد و نقش آنها در مبارزه با بحران آب و هوا” توسط ایندی جوهر، یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه ماده تاریک، یادداشت تلخ تری ارائه شد. جوهر خاطرنشان کرد که تقریباً در همه موارد، مواد خام پایدار کافی برای حل مشکل مقاوم‌سازی به تنهایی وجود ندارد. او مجدداً با برجسته کردن وسعت مشکلی که با آن روبرو هستیم، نقل قول روز من را مطرح کرد. وقتی از او پرسیده شد که برای رسیدن به صفر خالص چه چیزی لازم است، او پاسخ داد: “ما باید زندگی خود را بازسازی کنیم.”

مواد خام پایدار کافی برای حل مشکل مقاوم سازی به تنهایی وجود ندارد

بنابراین مناسب بود که در 23 نوامبر، AJ برخی از تیزبین ترین ذهن ها را گرد هم آورد تا درباره چگونگی حل این مشکل بحث کنند. با تکیه بر موفقیت کمپین RetroFirst و جوایز AJ Retrofit، افتتاحیه AJ Retrofit Live به نظر می‌رسد که در حال حاضر تنها به عنوان تقویت کننده مورد نیاز صنعت ما باشد.

خوشبختانه، این رویداد نیز شکست‌دهنده نبود. برعکس، وسعت و پیچیدگی مشکل پیش روی ما را تصدیق کرد، اما در عین حال نشان داد که همکاری بین رشته‌ای نوآوری را تقویت می‌کند و بحث صادقانه بهترین مسیری است که ما برای راه‌حل برای مقاوم‌سازی ساختمان‌هایمان داریم.
Kunle Barker کارشناس املاک، روزنامه نگار و پخش کننده و مجری مشترک اولین برنامه AJ Retrofit Live است.

Castle Castle of Cassion Castle معماران از لذت بازسازی صحبت کردند و آن را به عنوان یک تلاش ارزشمند در نوع خود و نه فقط به عنوان پایانی برای صرفه جویی در کربن معرفی کردند. او گفت: “طراحی مقاوم سازی به همان اندازه جالب و معتبر است که ساخت جدید است و باید به طور یکسان توسط حرفه و دانشکده های معماری به این شکل فکر شود.”

AJ Retrofit Live به نظر من یک موفقیت بود. حالا نمی‌گویم مشکل همان روز حل شد، البته اینطور نشد، اما این رویداد به طرز ماهرانه‌ای از تله تبدیل شدن به یک جشن عشق معماری خودپسندانه اجتناب کرد. مناظره صادقانه و گاه متزلزل بود، زیرا دیدگاه‌های مختلف دقیقاً در مورد نحوه برخورد با مشکل با هم تضاد داشتند.

Enlai Hooi گیرا از Schmidt Hammer Lassen ما را در پروژه‌های شگفت‌انگیزی برد که به ساختمان‌های موجود نه به عنوان مشکل، بلکه به عنوان گام اولیه در سفری برای بهبود و تقویت محیط ساخته شده‌مان نزدیک شد. دیدگاهی جذاب که البته باید پذیرفت.

روز با سخنرانی دیوید پارتریج، رئیس اولین استاندارد ساختمان‌های خالص صفر کربن (NZCBS) آغاز شد. سخنان خوش بینانه او که با واقع گرایی همراه بود، نشان داد که برای حل مشکل مقاوم سازی به تلاشی هماهنگ و گسترده در صنعت نیاز داریم. پارتریج توضیح داد که هدف NZCBS این است که «معیارهایی را تعیین کند که بر اساس آن عملکرد خالص کربن صفر ارزیابی می شود». NZCBS با گردآوری گروه‌های فنی برای مقابله با مشکلات حیاتی خاص، ساختاری را برای یادگیری چند رشته‌ای فراهم می‌کند که بتوان آن را جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و سپس در سراسر صنعت توزیع کرد.