مهد کودک دانشگاه استافوردشایر توسط استودیو Feilden Clegg Bradley

در سایت شروع کنید می 2021
تکمیل
سپتامبر 2022
سطح ناخالص طبقه داخلی
751 متر مربع
هزینه ساخت
4.4 میلیون پوند
معمار
استودیو Feilden Clegg Bradley
مشتری
دانشگاه استافوردشایر
مهندس سازه
مهندسین عمران
مدیر پروژه گرز
مشاور هزینه گرز
مهندس خدمات ساختمان ماکس فوردهام
طراحی منظر منظره را دوباره شکل دهید
مشاور حمل و نقل مهندسین عمران
پیمانکار اصلی برادران هنری
معمار پیمانکار معماران CPMG
مهندس سازه و عمران پیمانکار هگزا
مشاور برنامه ریزی راه حل های برنامه ریزی جاناتان
مهندس M&E پیمانکار نیمکت، پری و ویلکس
درصد مساحت کف با ضریب نور روز > 2%
37.3
درصد مساحت کف با ضریب نور روز > 5% صفر
تولید انرژی در محل 89%
ضد هوا در 50Pa 2.74 متر3/hm2
گرمایش و بار آب گرم 29.7 کیلووات ساعت در متر2/سال
U-value وزن کلی منطقه 0.21 وات بر متر2ک
زندگی طراحی 60 سال
کربن تجسم یافته/کل زندگی 204 کیلوگرم CO2eq/m2 (به استثنای توقیف بیش از 60 سال؛ مستثنی از سیستم های MEP و فرض بر این است که ساختمان در پایان عمر برچیده می شود)
کربن تجسم یافته/کل زندگی -9 کیلوگرم CO2eq/m2 (شامل توقیف بیش از 60 سال؛ سیستم های MEP را مستثنی می کند و فرض می کند که ساختمان در پایان عمر برچیده می شود)
CO سالانه2 انتشارات 3.8 کیلوگرم CO2eq/m2

کاج اروپایی به این دلیل انتخاب شد که یک چوب نرم سخت و متراکم است که به طور طبیعی دافع حشرات است و همچنین به این دلیل که می توان آن را از درختان نسبتاً سریع رشد نزدیک به خانه تهیه کرد.

نتیجه، تسهیلاتی است که توسط مؤسسه آموزش دانشگاه برای آموزش معلمان آینده و یک طرح جدید مدرسه جنگلی استفاده می‌شود که برنامه‌های توسعه را در سراسر استوک-آن-ترنت ارائه می‌دهد. هر دو بر یادگیری و بازی مبتنی بر طبیعت تمرکز دارند.

چراغ‌های سقفی از SIP ساخته شده‌اند، اما به دلیل فرم و نوردهی خود، با پانل‌های آلومینیومی پوشیده شده‌اند. رنگ سبز برای انعکاس محیط خارجی انتخاب شد.

مشخصات

ما هر فرصتی را برای به حداقل رساندن تأثیر کربن مورد بازجویی قرار دادیم، در حالی که در مواقع چالش برانگیز، از در دسترس بودن و هزینه محصولات آگاه بودیم. بنابراین به عنوان مثال در پروژه از اسکریدی استفاده نشده است. درعوض، کفپوش لاستیکی داخلی روی تخته سه لا در بالای یک سیستم گرمایشی عایق بندی شده با قاب چوبی قرار گرفته است. مواد روکش خارجی برای منعکس کننده محیط جنگل انتخاب شدند. برای بدنه اصلی مهد کودک از روکش کاج اروپایی تهیه شده است.

همه طرف ها توافق کردند که این طرح یک ساختمان خالص کربن صفر باشد و این موضوع بسیاری از تصمیمات طراحی را شکل داد. برای ایجاد فضاهای آموزشی داخلی آرام که با تیرهای چوبی، سقف های پشمی چوبی، کفپوش لاستیکی و نازک کاری تخته سه لا مشخص می شود، از مواد طبیعی و کم تاثیر استفاده شده است.

گفتگوهای اولیه طراحی ما با دانشگاه به ساختمانی منتهی شد که کودکان و کارکنان می توانستند مستقیماً و به راحتی با محیط طبیعی در تعامل باشند. طرح به دست آمده حیاطی را تشکیل می دهد که از جاده های مجاور پناه می گیرد و چشم انداز را روی یک فضای بازی منظر و فراتر از آن به حفاظتگاه طبیعی مجاور متمرکز می کند. هر کلاس درس می تواند باز شود و در یک فضای خارجی اختصاصی گسترش یابد و مرزهای بین تدریس داخل و خارج را محو کند. در داخل، کلاس‌های درس با انعطاف‌پذیری طراحی شده‌اند تا برای بازی خیس همزمان، آموزش عمومی و زمان آرام یا خواب، منطقه‌بندی شوند.

دانشگاه استافوردشایر بیش از 30 سال است که خدمات مراقبت از کودکان در مهد کودک را برای دانشجویان، کارکنان و افراد عمومی ارائه کرده است. امکانات موجود خارج از دانشگاه نیاز به نوسازی داشت و دانشگاه فرصتی را برای گسترش پیشنهاد خود شناسایی کرد.

در بالای زمین، این پروژه تقریباً با استفاده از هیچ مواد سیمانی تحویل داده شده است. چارچوب پانل های عایق سازه چوبی (SIP) با ساختار سقف چوبی است. استفاده از فولاد فقط به اتصالات محدود می شود.

قاب چوبی بسیار عایق‌شده با تخته‌های کاج اروپایی پوشیده شده است، در حالی که نورهای سقفی متمایز علاوه بر نور طبیعی فراوان، تهویه را نیز فراهم می‌کنند.
سایمون برانسون، شریک، استودیو فیدن کلگ بردلی

این قاب خارج از محل تولید شد، از قبل با عایق پر شده بود و نصب کامل آن فقط یک هفته طول کشید. اسکلت سبک وزن بار را کاهش داد به طوری که می توان از یک پایه قایق بتنی ساده و نسبتاً نازک با جایگزینی سیمان استفاده کرد و به کاهش کربن تجسم یافته در پروژه کمک کرد.

داده های پروژه

در داخل، پالت مواد دوباره ترجیح مشترک ما را برای محصولات طبیعی منعکس می کند: کفپوش لاستیکی، پنجره های چوبی، مبلمان نصب شده از تخته سه لا و ساختار چوبی در معرض دید با پانل های پشم چوب طبیعی بین. معمولاً پانل ها روی فلنج پایینی تیر سازه ای ساخته شده قرار می گیرند و دوباره نیاز به سیستم های قاب فلزی اضافی را کاهش می دهند.
سایمون برانسون، شریک، استودیو فیدن کلگ بردلی



منبع