موزه علوم رم

این مسابقه به دنبال پیشنهادهایی برای یک جاذبه آموزشی و فرهنگی جدید در یک مجتمع صنعتی نظامی سابق واقع در مقابل مکسسی برنده جایزه استرلینگ 2010 معماران زاها حدید است.

آخرین مسابقه تنها پنج ماه پس از آن برگزار شد که استودیوی ایتالیایی-فرانسوی LAN برنده یک رقابت بین‌المللی برای اضافه کردن 14.2 میلیون یورویی جدید Maxxi شد. پروژه “Grande Maxxi” که برای تکمیل در سال 2026 برنامه ریزی شده است، یک ساختار چند منظوره دو طبقه جدید شامل فضاهای تحقیقاتی مشترک، مناطق آموزشی و امکانات ذخیره سازی برای مجموعه های موزه ارائه می دهد.

عنوان پروژه مسابقه طراحی برای طراحی “موزه علوم رم”
مشتری
Roma Capitale، ریاست برنامه ریزی و تطبیق شهری
ارزش قرارداد 1.5 میلیون
مهلت دور اول ظهر، 23 ژانویه
محدودیت های زبان مسابقه ایتالیایی است
اطلاعات بیشتر https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:608523-2022:TEXT:EN:HTML&tabId=1



منبع

برنامه ها 70 درصد از نظر کیفیت و 30 درصد از نظر هزینه ارزیابی می شوند. برنده کلی – که در ماه می اعلام خواهد شد – یک جایزه 150,000 یورویی و چهار فینالیست دیگر در عین حال هر کدام 20,000 یورو جایزه دریافت خواهند کرد.

جزئیات مسابقه

بر اساس این خلاصه: «امروزه فضای موزه‌ای که با علم سروکار دارد باید بداند چگونه مسائل بزرگی را که بر جامعه ما وارد می‌شود تفسیر کند، مانند چالش‌های بزرگ کاهش سازگاری با تغییرات اقلیمی و آگاهی از آسیب‌های عوامل محیطی و تأثیر آن‌ها بر آن. محیط زندگی

استودیوی میلان 015 معماران Caruso St John لندن و چهار معمار دیگر را در یک مسابقه بین‌المللی برای برنامه‌ریزی اصلی بازسازی سایت در سال 2015 شکست داد. با حمایت شهر رم و توسعه‌دهنده املاک CDP Investimenti Sgr – انتظار می‌رود این بازسازی جاه‌طلبانه 2000 خانه را در کنار یک خانه ارائه کند. خانه جدید 19000 متر مربعی برای موزه «شهر علم» رم.

سایت سابق وزارت دفاع در محله فلامینیو رم، روبروی ساختمان معماران زاها حدید، برنده جایزه استرلینگ Maxxi در سال 2010 قرار دارد. این قطعه که بین Via Guido Reni و Viale del Vignola واقع شده است، همچنین در فاصله بسیار کمی از دهکده المپیک 1960 شهر و محل برگزاری کنسرت Parco della Musica نمادین رنزو پیانو قرار دارد.

این پروژه که برای تکمیل در سال 2027 برنامه ریزی شده است، بخشی از بازسازی گسترده تر کارخانه نظامی سابق مواد الکترونیکی و دقیق در Via Guido Reni است. پنج تیم فینالیست برای تشریح بیشتر امکان فنی-اقتصادی پیشنهاد خود در دور دوم مسابقه دعوت خواهند شد.

انتظار می رود موزه علوم جدید رم دارای حدود 5000 متر مربع فضای نمایشگاهی سرپوشیده جدید و 2000 متر مربع فضای باز محوطه سازی شده مناسب برای میزبانی نمایشگاه ها و رویدادها باشد. یک مرکز تحقیقاتی به مساحت 1100 متر مربع، پذیرش، قسمت های فروش بلیط، مکان های انبار دفاتر، خدمات و سرویس های بهداشتی نیز تحویل داده می شود.

علاوه بر این، پروژه MSR باید نتیجه مطالعه دقیق وضعیت شهری باشد که می داند چگونه امکانات ذاتی در فضاهای خود را آشکار کند. موزه علوم در رم همچنین فرصت مهمی برای تأمل در مورد شهر، ساختار فضایی آن، چرخه زندگی آن، استفاده پایدار از منابع موجود برای ایجاد توسعه اجتماعی و اقتصادی مثبت برای نسل‌های آینده است.