موکسون پل عابر پیاده را در امتداد مسیر تیمز در چیزویک تکمیل می کند

عابران پیاده و دوچرخه سوارانی که از مسیر تیمز در دوکس میدوز استفاده می کنند، معمولاً خود را با یک مسیر انحرافی طولانی مواجه می کنند که آنها را از تیمز دور می کند تا از تونل باریک زیر راه آهن عبور کنند. این پل اکنون یک مسیر فوق العاده بدون وقفه در امتداد جواهری در تاج لندن ارائه می دهد: رودخانه تیمز. این پل علاوه بر موفقیت مهندسی باشکوه، برای به حداکثر رساندن دید از رودخانه و دسترسی آسان برای کاربران ویلچر، اسکوترهای حرکتی و ویلچر طراحی شده است.
شانتانو راجاوات، رهبر، شورای هانسلو

داده های پروژه

ساختار پل دارای روکش های فولادی ضد زنگ و آلومینیوم است که برای پیش بینی سیل آینده و کاهش تعمیر و نگهداری مورد نیاز در طول عمر بیش از 100 ساله آن طراحی شده است.

این سازه در نظر گرفته شده است تا قسمتی از مسیر تیمز را که قبلاً قطع شده بود، احیا کند که به عابران پیاده نیاز داشت تا دور پل راه‌آهن را به طول 500 متر دور بزنند. همچنین دسترسی با نور بهتر و ایمن تر به ویلچرها، اسکوترهای حرکتی و صندلی های چرخدار را فراهم می کند.

دیدگاه مشتری

دیدگاه معمار

فرودهای محوطه سازی شده برای بهبود دسترسی به باشگاه های قایقرانی و زمین های ورزشی در نزدیکی طراحی شده اند. از روشنایی کم مصرف استفاده شده است که به اکوسیستم شکننده حفاظتگاه طبیعی حساس است.

به عنوان یک تمرین، ما همیشه مشتاق هستیم که تعامل و لذت را در اولویت قرار دهیم، به ویژه از طریق ابزارهای ظریف. در Dukes Meadows، این در خم شدن ملایم هندسه در گوشه‌ها آشکار می‌شود تا سرعت متفاوتی از فعالیت را فراهم کند. اثربخشی این حرکت در حال حاضر مشهود است زیرا کاربران تمایل دارند درنگ کنند و مناظر کاملاً جدیدی از شهر خود را تجربه کنند.
بن آدی، کارگردان، معماران موکسون

این در خارج از محل در Tilbury در اسکس پیش ساخته شد و با استفاده از رودخانه به سایت منتقل شد – بخشی از هدف کلی کاهش اثرات زیست محیطی و انتشار کربن پروژه.

این بخشی از طرح 53 میلیون پوندی شهردار لندن برای محله‌های قابل سکونت است و بخشی از تلاش شهرداری هانسلو لندن برای بهبود زیرساخت‌ها، ایمنی و فرصت‌های اوقات فراغت در منطقه Dukes Meadows است.

ما خوشحالیم که پل دوم خود را در امتداد رودخانه تیمز در مرکز لندن به اشتراک می گذاریم، یک بار دیگر یک پیوند شکسته در مسیر تیمز را تعمیر می کنیم تا دسترسی بهتری را برای همه کاربران فراهم کنیم. این پل پاسخی خوانا به سایت خود است، با محدودیت‌های چالش برانگیز مذاکره می‌کند و در عین حال از فرصت‌ها، از جمله نماها و محدوده جزر و مدی چشمگیر استفاده می‌کند. فرم به دست آمده بیانی از ساختار، شیب و هندسه است که همه در خدمت یک مسیر عمومی کاملاً قابل دسترسی است که در این مکان واقعاً خاص پرپیچ و خم می شود.

در سایت شروع کنید جولای 2021
تاریخ تکمیل دسامبر 2022
سطح ناخالص کف خارجی 360 متر2 شبکه (عرشه پل قابل استفاده)؛ 475 متر2 ناخالص (شامل جان پناه/سازه)، 190 متر2 (فرود)
فرم قرارداد یا مسیر تدارکات
NEC4 ECC گزینه A
هزینه ساخت محرمانه
معمار موکسون
مشتری محله هانسلو لندن
مهندس سازه COWI
طراحی مفهومی پیش از برنامه ریزی، موکسون (معمار)، کمبل ریث (مدنی / سازه ای / محیطی)، زمستان باریک (برق)، مارموس (دریایی)
مدیر پروژه کوری و براون
طراح اصلی COWI
پیمانکار اصلی شوالیه براون
زندگی طراحی 120 سال
نرم افزار CAD استفاده شده است Rhino، Revit، 3D Studio Max (اسکن سه بعدی بر روی بخش های پل و پشتیبانی برای اطمینان مهندسی)



منبع

قصد ما ایجاد راه حلی مقرون به صرفه، کارآمد و صادقانه بود که ساخت آن آسان و استفاده از آن خوشایند باشد. این پل با ظاهری ساده و شیک، با احترام در زیر بنای شاخص موجود قرار گرفته و به فرم آن اشاره دارد.
ازرا گروسکین، کارگردان، معماران موکسون

این سازه یک فرم خرپایی «نیمه از طریق» با اعضای مهاربندی متمایز است که برای به حداکثر رساندن نماهای مورب به رودخانه و حفاظت‌گاه طبیعی دوکس هالو مجاور، یکی از معدود زیستگاه‌های جزر و مدی طبیعی باقی‌مانده در لندن، زاویه دارند.

این سازه 115 متری به چهار دهانه باریک تقسیم می‌شود که خط ساحلی را در آغوش می‌گیرد و روی اسکله‌هایی که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کمترین ردپایی را در منطقه جزر و مدی داشته باشند، فرو می‌روند.

این همچنین شامل نوآوری در مشخصات مواد و تکنیک ساخت بین طراحی و تکمیل می‌شود که بر اساس برآوردها با استفاده از ابزار CO2e COWI، باعث کاهش 50 درصدی انتشار کربن مرتبط با خرپاها و 30 درصد کاهش در ردپای کربن کلی پل عابر پیاده شد.

این پل با مهندس سازه COWI طراحی شده و توسط شوالیه براون، از طرح مفهومی و برنامه ریزی تهیه شده توسط موکسون با مهندس کمبل ریث ساخته شده است.