میکا روزنبلات مبلمان را بر اساس منظره شهری نیویورک ایجاد می کند

میکا روزنبلات، طراح محلی، مجموعه‌ای از مبلمان فولادی را با رنگ سبز روشن خودرویی معرفی کرده است که بر اساس سبک‌های معماری موجود در سراسر شهر نیویورک است.

مجموعه سیتی بلوک شامل 16 قطعه مبلمان، از جمله میز ناهارخوری، صندلی، لامپ‌های کف مجسمه‌ای، و صندلی عاشقانه است که همگی عمدتاً از فولاد و آجر شیشه‌ای ساخته شده‌اند.

میز بلند با صندلی استیل
میکا روزنبلات مجموعه ای از مبلمان را معرفی کرده است که توسط شهر نیویورک ارائه شده است

روزنبلات به Dezeen گفت: «(عبارات) بر اساس منظره شهر و رابطه من با آن است. “این اشکالی است که شما در هر دوره زمانی که در آن هستید، به آنها نگاه می کنید و در افق خود می بینید.”

او ادامه داد: «من در درجه اول یک فلزکار هستم. بنابراین (من از فلز به عنوان زبانی برای بازی با آن هم به عنوان مصالح ساختمانی و هم به عنوان عناصر تزئینی استفاده کردم.”

قطعات نورپردازی مجسمه
در مجموع 16 قطعه را شامل می شود

روزنبلات گفت که این قطعات فرم های شهر را به مقیاسی کوچکتر و داخلی ترجمه می کنند.

در مجموع، لامپ‌های این مجموعه یک خط افق کوچک ایجاد می‌کنند و از فرم‌های هندسی ساده شامل یک مستطیل باریک و یک مثلث قائم الزاویه تشکیل شده‌اند.

صندلی با پشتی شیشه ای
این شامل چراغ های کف، میز ناهار خوری و صندلی است

آنها با آجرهای شیشه ای انباشته شده در چارچوب های فولادی ساخته شده اند و در سراسر آن روشن شده اند. لامپ Volute با سر ستون یک ستون یونی که در کلاهک فولادی آن نقش بسته است، در بالای آن قرار دارد.

الگوی ستون مانند را می توان دوباره در صندلی های Column و High Rise Column پیدا کرد که یک ست ناهارخوری هشت نفره را کامل می کند.

ستون شیشه ای با نورپردازی یکپارچه
قطعات عمدتا از فولاد و آجر شیشه ای ساخته شده اند

صندلی‌ها روی قاب‌های فولادی سیاه‌شده قفس‌مانند با پشتی ساخته شده از میله‌های فلزی که روی آن‌ها همان شکل سرستون پیچ‌دار مانند لامپ همتای آن‌ها است، می‌نشینند.

بالشتک های ساتن سبز دریایی که با تریم مشکی پوشانده شده بودند روی هر صندلی ذوزنقه ای قرار گرفتند.

یکی از بزرگترین قطعات این مجموعه، میز ناهار خوری فروم، روی چهار پایه فولادی قرار گرفته است که با چیدن چند برش استوانه فولادی بر روی هم ساخته شده است، که کمی توسط یک قطب مرکزی که آنها را به هم نگه می دارد از هم جدا شده اند.

یک شیار مرکزی که در بالای میز قرار دارد را می توان با مجموعه ای از نمایشگرها مانند گیاهان پر کرد – یا می توان آن را با شیشه پوشاند.

قطعه مجسمه با زاویه راست
آنها در نظر گرفته شده اند که افق شهر را به مقیاس داخلی ترجمه کنند

این قطعه نشان دهنده علاقه روزنبلات به کیفیت فلز است که با وجود استحکام و وزن آن می توان برای ایجاد اشیایی با ظاهر “ظریف” استفاده کرد.

روزنبلات به Dezeen گفت: «وقتی با فلز بازی می‌کنم خیلی لذت می‌برم – (اجازه می‌دهم) قدرت آن به ظریف‌ترین راه‌ها بدرخشد.

صندلی ساخته شده با پشتی های فولادی
ترکیبی از سبک های معماری موجود در سراسر شهر است

قطعات دیگر این مجموعه عبارتند از: صندلی Glass Block که با آجرهای شیشه ای پشتیانی شده و روی آن چهار گوی فولادی قرار گرفته است و صندلی عاشقانه Orbital Plane که گوی های مشابه زیر تکیه گاه آن قرار دارد.

میکا روزنبلات یک فلزکار و طراح مستقر در بروکلین، نیویورک است. آثار او ترکیبی از “فرم های صنعتی با لبه های عجیب و غریب” است و در فیلم A24 Problemista به نمایش درآمده است.

مبلمان دیگری که عمدتاً با فلز ساخته شده بودند در یک نمایشگاه کوچک در گالری Lyle در نیویورک به نمایش درآمدند. Dezeen از برجسته بودن مبلمان فلزی در هفته طراحی میلان امسال خبر داد.

تصاویر توسط مارکو گالووی است

مجموعه City Block تا 23 ژوئن در گالری فرانت در منهتن به نمایش گذاشته می شود. راهنمای رویدادهای Dezeen را برای اطلاعات در مورد بسیاری از نمایشگاه ها، نصب ها و گفتگوهایی که در طول هفته برگزار می شود، ببینید.

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا