نام‌های بزرگ و ستاره‌های نوظهور در فهرست نهایی شهر جدید اسکس قرار گرفتند

هیئت داوران شامل راس ادواردز، مدیر پروژه لاتیمر، متیو تیلور، مشاور جوامع باغ در دولت، و جاناتان رز از Prior + Partners خواهد بود که به نمایندگی از شوراها، چارچوب سیاست را برای جامعه جدید توسعه می‌دهد.

در سال 2021 لاتیمر به عنوان شریک توسعه برای این پروژه در مقیاس بزرگ انتخاب شد که توسط سازنده خانه های محلی مرسی هومز، شورای شهر کولچستر، شورای منطقه تندرینگ و شورای شهرستان اسکس حمایت می شود.

کارولین کول، بنیانگذار کولندر، افزود: کالیبر ارسالی برای این رقابت بسیار بالا بود و پنج تیم انتخاب شده پتانسیل این را دارند که چیزی خارق العاده تولید کنند.

این مسابقه که توسط بازوی توسعه جدید گروه مسکن کلاریون، لاتیمر، کولندر سازماندهی شده است، با هدف یافتن یک “تیم برنامه ریزی اصلی نمونه” برای ارائه دیدگاهی “پایدار و فراگیر” برای سایت در حاشیه شرقی کولچستر است.

انتظار می رود در ژانویه 2023 اعلام شود، تیم برنده برای ارائه یک برنامه برنامه ریزی کلی در سال 2024 کار خواهد کرد.



منبع

این مسابقه 30 ارسالی دریافت کرد که از «شرکت‌های معتبر با تجربه بین‌المللی و شیوه‌های طراحی کوچک‌تر» گرفته تا سازمان‌هایی که مناقصه کنسرسیوم‌ها را پیشنهاد می‌کردند.

به گفته حامیان این پروژه، در مرحله ارزیابی مرحله اول، به پنج تیم پایانی مسابقه، هر کدام امتیاز بیش از 90 درصد توسط هیئت داوران داده شد. هیئت داوران به رویکرد مشارکتی شرکت کنندگان در طراحی یک جامعه برجسته، که اصول باغ شهر را می شناسد، نگاه کرد.

فهرست کوتاه

  • Haworth Tompkins و Kjellander Sjoberg با Periscope، Arup، Michael Pawlyn، Grounded_Practice and Connect
  • Lifschutz Davidson Sandilands، Baumschlager Eberle Architekten و Jas Bhalla با OP-EN، Arup و Soundings
  • Velocity (Tibbalds، Mikhail Riches، Featherstone Young، Petra Marko، Sarah Wigglesworth و Studio Octopi) با BBUK، The Landscape Partnership، Biodiversity by Design، Expedition Engineering و Thomas Matthews
  • Farrels و Office S&M با معماری خارجی، سارا پرایس منظره، Hoare Lea و پروژه های Iceni
  • Grimshaw و Gbolade Design Studio با Gross.Max، Bioregional و EC

“پنج نفر نهایی برجسته اکنون فرصتی خارق‌العاده دارند تا استاندارد جدیدی برای مکان‌سازی در یک جامعه باغ پایدار قرن 21 ایجاد کنند، جایی که مردم آرزوی زندگی، کار و بازدید را دارند.”

ریچارد کوک، مدیر توسعه گروه مسکن کلاریون گفت: «ما به‌طور باورنکردنی تحت تأثیر هر تیم و سازمانی قرار گرفته‌ایم که یک اثر ارسال کرده‌اند، و مایلیم از همه آنها به خاطر ایده‌های نوآورانه، قانع‌کننده و الهام‌بخش‌شان تشکر کنیم.

پنج تیم فهرست نهایی اکنون هر کدام یک پاداش 8000 پوندی + مالیات بر ارزش افزوده دریافت خواهند کرد تا فلسفه طراحی اولیه خود را گسترش دهند و یک استراتژی تحویل دقیق تر را توسعه دهند.

پنج تیم فینالیست ترکیبی از نام‌های شناخته شده مانند گریمشاو، لیف شوتز دیویدسون ساندیلندز، میخائیل ریچس، هاورث تامپکینز و فارلز را دارند که با استعدادهای نوظهور مانند Office S&M، Jas Bhalla، Grounded_Practice و Gbolade Design Studio همکاری می‌کنند.لیست کوتاه زیر را ببینید).

انتظار می رود که انجمن باغ مرزی تندرینگ و کولچستر 9000 خانه را در 20 سال آینده و همچنین فضای اشتغال، پارک کشور جدید، ساختمان های دانشگاه، سیستم حمل و نقل سریع و امکانات خرده فروشی، تفریحی و اجتماعی تحویل دهد.

شهر جدید پیشنهادی در مرزهای کولچستر و تندرینگ ساخته خواهد شد و سیستم حمل و نقل سریع خود را دارد. تقریباً نیمی از توسعه به فضای سبز باز اختصاص خواهد یافت. انتظار می رود تحویل آن حدود دو دهه طول بکشد و اولین زمین های خدماتی قرار است از سال 2025 به بعد به سازندگان خانه فروخته شود.