نمایشگاه اسکاتلند، ونیز

برای اطلاعات بیشتر به سایت مسابقه مراجعه کنید



منبع

انتظار می رود پیشنهادات برای نصب 2023 به بررسی این موضوع بپردازند که چگونه “معماری خوب و محیط ساخته شده می تواند برای همه افرادی که مکان هایی سالم، پایدار و پر رونق ایجاد می کنند، در دسترس و فراگیرتر باشد.”

«اسکاتلند + ونیز به دنبال پروژه‌هایی هستند که قوی‌ترین تأثیر را در این زمینه مهم بین‌المللی بگذارند و بررسی کنند که چگونه معماری خوب و محیط ساخته‌شده می‌تواند برای همه افرادی که مکان‌هایی سالم، پایدار و پر رونق ایجاد می‌کنند در دسترس و فراگیرتر باشد.

تیم‌های خلاق مستقر در اسکاتلند دعوت شده‌اند تا مفاهیم «قوی و قانع‌کننده» را برای نصب ۲۵۰,۰۰۰ پوندی در ونیز طراحی کنند که هدف آن بررسی موضوعات مهم مربوط به معماری در اسکاتلند و سراسر جهان است.

در سال‌های اخیر این نصب در مکان‌های مختلف در سراسر شهر میزبانی شده است، اما نمایشگاه سال گذشته در V&A Dundee به دلیل عدم اطمینان مداوم در مورد محدودیت‌های سفر پس از همه‌گیری کووید، نمایش داده شد.

نصب سال گذشته “What if…?/Scotland” – که به دلیل همه گیری به تعویق افتاد – توسط معماران 7N با مشارکت Architecture & Design Scotland طراحی شد.

آخرین فراخوان آزاد اندکی پس از آن صورت می‌گیرد که لتونی و استونی فراخوان‌هایی را برای تیم‌ها برای مدیریت غرفه‌های مربوطه خود راه‌اندازی کردند. تیمی با حضور Jayden Ali، ستاره نوظهور AJ 40 under 40 برنده کمیسیون 25000 پوندی کیوریتور برای طراحی پاویون بریتانیا برای دوسالانه ونیز 2023 در فوریه شد.

هجدهمین نمایشگاه بین المللی معماری از 20 می تا 26 نوامبر 2023 با موضوع “آزمایشگاه آینده” برگزار می شود. از تیم‌های کوتاه‌شده دعوت می‌شود تا در یک پانل مصاحبه در 24 آگوست ارائه شوند و برنده کلی برای ارائه پروژه که شامل 20000 پوند هزینه تیم خلاق است، مأموریت داده می‌شود.

آخرین مهلت ارسال درخواست ها ظهر 15 آگوست است.

چگونه درخواست شود

نمایشگاه اسکاتلند در ونیز هر دو سال یک بار توسط اسکاتلند + ونیز – با مشارکت Creative Scotland، شورای بریتانیا اسکاتلند، گالری‌های ملی اسکاتلند، معماری و طراحی اسکاتلند، V&A Dundee و دولت اسکاتلند برگزار می‌شود.

این چیدمان مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه را به نمایش می‌گذارد که با درخواست از جوامع سراسر اسکاتلند برای به اشتراک گذاشتن امیدها و رویاهای خود برای آینده مکان‌هایی که آنها را خانه می‌نامند، تلاش می‌کنند تا نقش مدنی متخصصان طراحی را دوباره درگیر کنند.

کانسپت برنده در داخل Docks Cantieri Cucchini میزبانی خواهد شد – یک مکان حاشیه‌ای که بین سایت‌های اصلی رسمی دوسالانه Giardini و Arsenale قرار دارد. این مجتمع صنعتی سابق میزبان کمیسیون هنری شارلوت پروجر برای اسکاتلند + ونیز در سال 2019 بود و در حال حاضر میزبان کمیسیون هنری آلبرتا ویتل برای سال 2022 است.

این فراخوان آزاد تنها شش ماه پس از آن صورت می‌گیرد که لسلی لوکو، نویسنده و آکادمیک، سرپرست کلی دوسالانه معماری ونیز 2023 انتخاب شد. نصب اسکاتلندی سال گذشته برای هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی معماری با تأخیر – با نام “چه می‌شد اگر…؟/اسکاتلند” – به دلیل عدم اطمینان در مورد محدودیت‌های سفر در V&A Dundee میزبانی شد.

طبق این خلاصه: شرکای اسکاتلند + ونیز به دنبال پیشنهادهایی برای تیمی برای توسعه و ارائه یک نمایشگاه بزرگ برای نمایندگی اسکاتلند در 18 هستند.هفتم نمایشگاه بین المللی معماری در La Biennale di Venezia در سال 2023.

انتظار می رود که مفاهیم به «تنوع، توانمندسازی جامعه، همکاری در کل مکان، تغییرات آب و هوا و زندگی در دنیای پس از کووید» بپردازند.

“پیشنهادها باید پاسخی قوی و قانع کننده به موضوعات کلی ارائه شده توسط لسلی لوکو تحت عنوان: آزمایشگاه آینده ارائه دهند.”