نور برای مترو، پراگ

این مسابقه – که توسط شرکت حمل و نقل شهر پراگ و گالری شهر پراگ حمایت می شود – به دنبال پیشنهادهایی برای یک “شیء نورپردازی” جدید است که “ارزش های معماری، هنری و طراحی” منحصر به فرد راه آهن زیرزمینی دهه 1970 این شهرک را منعکس و تقویت می کند.

پیشنهادها باید بر روی یک زیرگذر عابر پیاده برجسته در ایستگاه مترو در محله فلورنس تمرکز کنند، جایی که لندن تمرین مارکو و پلیس میکر در سال 2021 برنده مسابقه 24 هکتاری برنامه ریزی اصلی در آن نزدیکی شدند. این مسابقه یک سال پس از آن برگزار می شود که شرکت چک Side2 در رقابتی برای ابداع یک سیستم راه یاب جدید برنده شد. کل شهر

چهار جایزه به ارزش هر کدام 5500 پوند (150000 CZK) به فینالیست ها اهدا خواهد شد. تیم برنده مامور خواهد شد تا مفهوم برنده خود را در زیرگذر مترو فلورانس که قرار است تا سال 2026 بازسازی شود، تحویل دهند.

جزئیات مسابقه

موضوع گفتگوی رقابتی، طراحی نورپردازی جدید در گذرگاهی است که دو دهلیز مترو فلورانس را به هم متصل می کند و از آن به ایستگاه اتوبوس و خیابان های کارلین منتهی می شود. طراحی جدید یکی از اولین تماس ها با شهر برای بسیاری از مسافران خواهد بود.

چهار تیم منتخب برای طراحی مفاهیم طراحی برای اثر هنری جدید دعوت خواهند شد. زبان مسابقه انگلیسی و چکی است. آثار ارسالی 70 درصد از نظر کیفیت و 30 درصد از نظر قیمت ارزیابی خواهند شد.

عنوان پروژه نور برای مترو
مشتری گالری شهر پراگ
ارزش قرارداد تی بی سی
مهلت دور اول 2 بعدازظهر به وقت محلی، 21 آوریل 2023
محدودیت های تی بی سی
اطلاعات بیشتر https://cceamoba.cz/en/competitions/svm



منبع

مترو Pargue که در سال 1974 تأسیس شد، دارای سه خط به طول 65.2 کیلومتر و 61 ایستگاه است. این شبکه به سبک بروتالیست دارای طیف وسیعی از آثار هنری دیواری است و در ابتدا مجموعه‌ای از تاسیسات نورپردازی برجسته از جمله قطعه‌ای از واسلاو سیگلر در سال 1979 در نامستی میرو (میدان صلح) را در خود جای داده است.

داوران شامل آنا شوارک، معمار ارشد مترو پراگ در شرکت حمل و نقل پراگ خواهند بود. پاول کوربیچکا از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه صنعتی برنو؛ طراح چک ماکسیم ولچوفسکی و هانا ترشتیکوا، معاون شهردار منطقه پراگ 7.

آخرین مسابقه به دنبال پیشنهادهایی برای یک اثر هنری نور جوی است که زیرگذر شلوغ عابر پیاده را که سکوهای C و B خط فلورنس را به هم متصل می کند، تقویت می کند.

با توجه به خلاصه: “این گفتگوی رقابتی که توسط گالری شهر پراگ راه اندازی شده است، هدف آن است که ایجاد یک شی نورپردازی جدید را امکان پذیر کند، اما همچنین امکان تفکر در مورد نور در مترو را در زمینه گسترده تر معماری و معماری باز می کند. طراحی خود چراغ ها

گروه Bjarke Ingels یک سال پیش برنده مسابقه بین‌المللی شد که توسط شهر پراگ برای سالن کنسرت جدید 204 میلیون پوندی (6.1 میلیارد CZK) در نزدیکی ایستگاه مترو Vltavská برگزار شد.