هاسل فاز نهایی طرح جامع دانشگاه برایتون را تکمیل می کند

مرکز مهندسی پیشرفته

شروع کنید 2015
تکمیل 2022
معمار هاسل
مشتری دانشگاه برایتون
مساحت طبقه همکف (تمام ساختمان ها تحویل داده شده) 55000 متر مربع
منطقه سایت 10 هکتار (مولسکومب)
معمار طرح اصلی هاسل
طراحی داخلی هاسل
طراحی منظر هاسل



منبع

این پروژه تجربه دانشجویی در سراسر محوطه دانشگاه را با توالی دائمی در حال تغییر عناصر که افراد را از کنوانسیون بیرون می کشد و آنها را به دنیای پر جنب و جوش اکتشاف، یادگیری و اشتراک گذاری که از طریق ارتباط و روحیه مشارکتی فعال می شود، در اولویت قرار می دهد.
جولیان گیتسام، مدیر و سرپرست پروژه، هاسل

دهکده دانشجویی میترا

طرح جامع زمینی به وسعت 10 هکتار را در بر می گیرد و دارای بیش از 55000 متر مربع ساختمان است، از جمله تکمیل دانشکده حقوق و تجارت جدید، مرکز مهندسی پیشرفته و دهکده دانشجویی میترا، علاوه بر زیرساخت های جدید پردیس و قلمرو عمومی.

علاوه بر این اقامتگاه، هاسل همچنین 200 واحد مسکونی مستقل دانشجویی را برای ارائه دهنده قلعه دانشجویی در سایتی در لبه پردیس ایجاد کرده است.

دانشکده تجارت و حقوق برایتون

ساختمان بزرگ پردیس Moulsecoomb ما را متحول کرده است و یک دروازه جدید جسورانه به شهر از طریق ترکیبی از امکانات جدید دانشگاهی، مسکونی، خرده فروشی و اوقات فراغت ارائه می دهد.

هاسل در کمک به ما در دستیابی به این هدف به روشی نوآورانه و مبتنی بر طراحی که تجربه انسانی، همکاری و ارتباط را در قلب یک دارایی پر جنب و جوش قرار می دهد، کمک کرد.
مت کیتسون، مدیر املاک، دانشگاه برایتون

هاسل از سال 2015 با دانشگاه برایتون همکاری نزدیکی داشته است تا یک بررسی استراتژیک و تغییر شکل محوطه دانشگاه را تکمیل کند، و همچنین ساختمان های کلیدی را به عنوان بخشی از توسعه مجدد بزرگ تحویل دهد.

دیدگاه مشتری

تکمیل یک پل مجسمه‌سازی جدید، آخرین بلوک ساختمانی در قلب پردیس مولسکومب دانشگاه برایتون است که یکپارچه و بازسازی شده است. هاسل از سال 2015 با دانشگاه برایتون همکاری نزدیکی داشته است تا به تدوین چشم انداز طرح جامع استراتژیک و تحقق تحول محوری کمک کند.

تمرین چند رشته ای جهانی هاسل در مسابقه برنامه ریزی مجدد دانشگاه برایتون در سال 2014 برنده شد، زمانی که پیش از HawkinsBrown و dRMM با Urbed انتخاب شد.

دیدگاه معمار

این نقاب اشاره ای به استفاده گسترده از “کاشی های ریاضی” است که به طور تاریخی در برایتون استفاده می شده است، اما همچنین به عنوان کفی بریز نیز عمل می کند و بهره خورشیدی را کنترل می کند و در عین حال امکان مشاهده از داخل را نیز فراهم می کند. فرم ساختمان با سطوح زیرین شفاف که فضاهای عمومی را در داخل نمایان می کند، حس باز بودن را ایجاد می کند.

اولین ساختمان تکمیل شده در پردیس، مرکز مهندسی پیشرفته به مساحت 3000 متر مربع بود که در سال 2018 تکمیل شد. ساختمان کم ارتفاع، با آجر سیاه پوشیده شده، دارای امکانات تولیدی برای حمایت از مشارکت دانشگاه با کارشناس خودرو، ریکاردو است. این ساختمان برای پیشرفت های تکنولوژیکی مقاوم است و امکانات تخصصی را به شرکت های مهندسی محلی ارائه می دهد. این به سه بخش برای آموزش، تحقیق و یادگیری اجتماعی با تحقیق در یک حجم کنسول غول پیکر که از آلومینیوم آندایز شده و سوراخ دار طلایی پوشیده شده است، تقسیم می شود.

چهار تا از برج‌ها با نمای آجری با رنگ روشن ساخته شده‌اند که به معماری بومی سفید برایتون پاسخ می‌دهد، در حالی که بلندترین ساختمان عمداً روشن‌تر و رنگارنگ‌تر است. روکش کاشی لعاب دار رنگی درجه بندی شده دارد که انتزاعی از پارک ملی ساوث داونز اطراف آن است.

منبع:Max Creasy

آرزوی ما این بود که مرزهای بین دانشگاه، جامعه محلی و کسب و کار محلی را بشکنیم و بهترین تجربه ممکن را برای دانشجویان و کارکنان خود فراهم کنیم.

مرکز بازسازی پردیس، دانشکده حقوق و بازرگانی برایتون با مساحت 7092 متر مربع است که در سال 2021 قبل از پذیرایی از اولین دانشجویان خود در سپتامبر 2022 تکمیل شد. این ساختمان در پرده ای از کاشی های سرامیکی سفارشی در ترکیبی از ساختارهای باز و بسته با الهام از سار پیچیده شده است. زمزمه هایی که اغلب در بالای اسکله برایتون دیده می شود.

دهکده دانشجویی میترا، که در سال 21 افتتاح شد، شامل پنج ساختمان است که بیش از 800 واحد خوابگاه دانشجویی مقرون به صرفه، یک اتحادیه دانشجویی جدید و امکانات ورزشی را ارائه می‌کند. این پنج برج به‌عنوان یک «دهکده شهری» در نظر گرفته شده‌اند که هر ساختمان از طریق تنوع در شکل و ارتفاع، ویژگی خاص خود را دارد.

منبع:Max Creasy

منبع: جیم استفنسون

مدرسه کسب و کار برایتون: پلان طبقه همکف

داده های پروژه

منبع:Max Creasy

طرح هاسل با ادغام پنج سایت که قبلاً از هم گسیخته شده بودند، با شکستن مرزهای بین دانشگاه، تحقیق، تجارت و صنعت، یادگیری را در هر نقطه ای تشویق می کند.

یک پل عابر پیاده که به تازگی تکمیل شده، فاز نهایی طرح جامع را مشخص می کند، بخش های شرقی و غربی پردیس و روستای دانشجویی را به محله محلی و شهر متصل می کند. این به عنوان یک ساختار زیبا نشان می دهد که سه محل را به هم می دوزد و به سمت مرکز دهانه آن باریک می شود.

پل عابر پیاده