هانت 6 میلیارد پوند برای عایق بندی متعهد می شود – اما RIBA خواستار برنامه مقاوم سازی “شتاب یافته” است

رئیس RIBA گفت: “به عنوان یک موسسه و حرفه، ما به تعامل با دولت ادامه خواهیم داد و تا جایی که ممکن است از آن حمایت خواهیم کرد، زیرا دولت برنامه های حیاتی کاری را برای مقاوم سازی ساختمان های ما پیش می برد.”

AJ Retrofit Live

هانت افزود که یک کارگروه عایق برای رهبری این ابتکار ایجاد خواهد شد – و به دنبال تشویق صاحبان خانه برای تعویض دیگ های سوخت فسیلی با پمپ های حرارتی یا دیگ های زیست توده است. دولت قصد دارد تا سال 2030 مصرف انرژی در محیط های ساخته شده را به میزان 15 درصد کاهش دهد، که هانت گفت که “خودمان را تحت الشعاع قیمت های بین المللی گاز قرار نمی دهیم”.

او گفت: ما کاملاً از این موضوع حمایت می کنیم، اما همچنین می پرسیم که آیا این به اندازه کافی جاه طلبانه است یا خیر. بهره وری انرژی برای هر خانوار یا کسب و کار از نظر صرفه جویی در هزینه و تغییرات آب و هوایی خوب است، اما چالش بسیار بزرگتری از نظر پاسخ به شرایط اضطراری آب و هوایی وجود دارد که نیازمند پاسخ متعهدانه و بسیار بیشتر ما است.

گزارشی که توسط RIBA در ماه سپتامبر منتشر شد، گفت: فقط 10 درصد از سهام مسکن بین دو جنگ – خانه‌هایی که بین سال‌های 1919 و 1939 ساخته شده‌اند – دارای رتبه عملکرد انرژی بالاتر از باند C هستند. این موسسه تخمین می‌زند که بهبود عملکرد انرژی در این خانه‌ها به تنهایی باعث کاهش 4 درصدی انتشار کربن در کشور می‌شود و همچنین به دولت کمک می‌کند تا به هدف خالص صفر خود تا سال 2050 دست یابد.



منبع

با این حال، واقعاً چگونه می‌توانیم این کار را تا سال 2025 به تعویق بیندازیم تا بازده انرژی ضعیف موجود در مسکن خود را برطرف کنیم؟

Félicie Krikler، مدیر Assael Architecture، نظرات آلفورد را تکرار کرد. او گفت: «یک دهه پایین بودن میزان نصب عایق به این معنی است که مقاوم‌سازی خانه‌ها به کارآمدی انرژی نیاز به تقویت دارد و وعده‌های امروزی برای تأمین بودجه گامی قابل توجه در جهت درست است.

در پاسخ به این اعلامیه، آلفورد از این برنامه ها استقبال کرد اما افزود که «زمان از اهمیت بالایی برخوردار است» و برنامه هایی برای بهبود بهره وری انرژی باید در یک جدول زمانی «شتاب یافته» قرار گیرد.

آلفورد گفت: «ما از بیانیه صریح صدراعظم که باید بهره وری انرژی ساختمان هایمان را بهبود ببخشیم بسیار استقبال می کنیم. بودجه اضافی استقبال می شود. اما، برای پاسخگویی به مقیاس چالش، و برای بهره مندی مردم و اقتصاد ما از این امداد، باید تسریع شود.

آلفورد گفت که کارگروه جدید باید «از شکست‌های گذشته درس بگیرد و یک زنجیره تأمین ماهر و شایسته بسازد» تا اطمینان حاصل شود که آخرین تعهد دولت برای عایق‌سازی خانه‌ها محقق شده است. آخرین سیاست در پی تصمیم بوریس جانسون برای لغو کمک مالی 2 میلیارد پوندی برای خانه های سبز در سال گذشته به دنبال مشکلاتی در این طرح است.

رئیس مرتبط آرجنت و قهرمان خالص صفر دیوید پارتریج از جمله کسانی است که در AJ Retrofit Live در شهر لندن در چهارشنبه 23 نوامبر صحبت می کنند. برای رزرو بلیط اینجا را کلیک کنید

در حال حاضر، بریتانیا دارای برخی از بدترین خانه ها در اروپا برای عملکرد انرژی است. صلح سبز در گزارشی در اوایل سال جاری نشان داد که تنها 1.8 درصد از خانه‌های جدید در انگلیس دارای بالاترین رتبه بازدهی هستند.

دارن پرایس، مدیر ADAM Architecture، با توجه به تعهد قانونی دولت برای صفر کردن خالص بریتانیا تا سال 2050، این سوال را مطرح کرد که آیا جاه طلبی هانت به اندازه کافی بلندپروازانه بوده است.

جرمی هانت صدراعظم در طی بیانیه پاییزی که در روز پنجشنبه (17 نوامبر) ارائه شد، گفت که 6 میلیارد پوند هزینه برای بهبود عایق کاری خانه در سال 2025 آغاز می شود و این پول بیش از 6.6 میلیارد پوندی خواهد بود که قبلاً به صرفه جویی در بهره وری انرژی در حال حاضر متعهد شده است. مجلس به نقل از گاردین.